Skip to main content
Hallo, 



Volgens mij een bekend probleem. Mijn Telefortnummer moet worden overgezet maar ze erkennen de combinatie telnr-simnr niet.



Ik heb reeds die email beantwoord met de juiste gegevens  (ticket ******)



Kan dit z.s.m. geregeld worden?



Mvrgr J.P.Post
Hoi pvdplanet,



Welkom op het forum van Simyo! :)



Ik zie dat je gisteravond ook de juiste gegevens via Mijn Simyo hebt ingevoerd.

Onze afdeling Nummerbehoud gaat hiermee een nieuwe aanvraag voor je doen bij Telfort. Binnen enkele werkdagen ontvang je een e-mail met daarin de status van je aanvraag.
Ik krijg voor de zoveelste keer te horen dat de aanvraag niet lukt. Ik heb de juiste gegevens doorgegeven, ze staan zowel op mijn kaart als mijntelfort.nl. Ik snap niet wat het probleem is?
Ik krijg voor de zoveelste keer te horen dat de aanvraag niet lukt. Ik heb de juiste gegevens doorgegeven, ze staan zowel op mijn kaart als mijntelfort.nl. Ik snap niet wat het probleem is?



Hoi pvdplanet,



Ik zie een heleboel activiteit bij jouw nummerbehoud, maar 1 steekt er met kop en schouders bovenuit: een akkoord!



Ik hou nog wel een vinger aan de pols, maar je kunt er van uit gaan dat je nummer op 27 februari naar Simyo komt 🙂
Laten we het hopen! 🙂
Hoi pvdplanet,



Ik heb gezien dat de datum voor nummerbehoud nu ook goed bij ons in het systeem staat, 27-2 nemen we je nummer over van Telfort! 🙂
Hallo,



Ik heb afgelopen weekend bij Simyo een abonnement afgesloten en hierbij nummerbehoud aangevraagd.

Nu krijgt ik een mail dat deze is geweigerd met de volgende reden:



"Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider."



Ik heb contact gehad met mijn vorige provider (Telfort) gehad en deze geven aan dat mijn simkaartnummer wél overeenkomt met mijn huidige nummer.

Op MijnTelfort wordt als simkaartnummer vermeld: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx (19 cijfers), deze heb ik ook in mijn oorspronkelijke aanvraag bij Simyo ingevoerd.

In de afwijzing wordt als simkaartnummer vermeld: xxxxxxxxxxxxx (13 cijfers)



Als ik probeer de aanvraag te wijzigen naar de 19 cijfers die Telfort aangeeft, worden deze automatisch gecorrigeerd naar 13 cijfers en verschijnt de melding:

“Telefoonnummer en simkaartnummer zijn hetzelfde als de eerder doorgegeven foutieve gegevens. Graag juiste gegevens invullen. “



Hoe kan nummerbehoud toch z.s.m. geregeld worden?



Zie ticketnummer ******
Hoi hansm,



Ik heb je e-mail bekeken en zojuist een verzoek bij onze afdeling Nummerbehoud neergelegd om nogmaals een verzoek in te dienen voor je 06-nummer bij Telfort met het vermelde simkaartnummer.



Binnen enkele werkdagen ontvang je opnieuw een e-mail van onze afdeling Nummerbehoud met daarin de status van je aanvraag.



Laat je even weten of je deze keer wel een bevestiging krijgt? 🙂
Heb hetzelfde probleem hier, simkaart- en telefoonnummer komen niet overeen volgens Simyo. Ik heb al contact gezocht met Telfort maar die vertellen mij dat ze geen nummerbehoud aanvraag ontvangen hebben van Simyo. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nu nog kan doen? 21-04-2014 zou ik de overstap graag willen maken. Alvast bedankt!
Heb hetzelfde probleem hier, simkaart- en telefoonnummer komen niet overeen volgens Simyo. Ik heb al contact gezocht met Telfort maar die vertellen mij dat ze geen nummerbehoud aanvraag ontvangen hebben van Simyo. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nu nog kan doen? 21-04-2014 zou ik de overstap graag willen maken. Alvast bedankt!



Hoi remcooostv,



Leuk dat je op het forum reageert, welkom :)



Erg vervelend dat je nummerbehoud aanvraag is afgewezen. Wij zijn met de door jou opgegeven gegevens naar je huidige provider gegaan. Zij hebben bij ons weer aangegeven, dat deze gegevens niet kloppen. Je kunt nu dus het beste even contact opnemen met je huidige provider om die gegevens te controleren. Bij jou gaat het om je simkaart nummer.



Als je zeker weet dat de gegevens kloppen, log dan even in op Mijn Simyo. Je kunt hier namelijk zelf een nieuwe aanvraag indienen. Wij gaan dan weer naar je huidige provider om de nieuwe aanvraag in te dienen. Je ontvangt van onze afdeling nummerbehoud binnen 5 werkdagen bericht op welke datum wij je telefoonnummer van hen mogen overnemen :)



De overnemende partij is altijd verantwoordelijk voor het nummerbehoud. Je huidige provider zal dus inderdaad aangeven dat er niets bekend is. Voor vragen kun je bij mij of mijn collega's terecht 😃
BEDANKT!! Mn nummerbehoud is goed gekeurd en mn Telfort abbo stopgezet!!! Heb zelf niets meer kunnen veranderen aan m'n gegevens want een nieuwe aanvraag was al verzonden. Super bedankt voor de hulp, al blijf ik het wel jammer vinden dat zoiets niet gelijk in 1x goed kan gaan. 😃 Groetjes
Hoi remcooostv,



Ja, het is gelukt nu, hè? Een aanvraag nummerbehoud komt altijd wel goed, maar soms niet in 1 keer. Een aanvraag wordt niet zomaar goedgekeurd, omdat het een opzegging is in iemand anders naam. Plus het gaat in een heel groot systeem waar alle providers in zitten. Dat is nogal een proces, waarbij wel geprobeerd wordt dat zo simpel mogelijk te maken.

Gelukkig heb je nu een goedgekeurd verzoek en kunnen we je dus op 22-4-2014 echt verwelkomen als Simyo klant :)



Groetjes, Charlene

Reageer