Skip to main content
Ls,



Ik heb vanmiddag een aantal smsjes, 6 stuks gestuurd naar het toestel van mijn vriend. Nu blijft hij deze smsjes meerdere keren ontvangen,sommige tot wel 20 keer per smsje!!! Op mijn telefoon is alleen te zien dat deze smsjes ieder 1 x verstuurd zijn, dus 6 stuks in totaal en geen 20 x 6!!!



Om 14.31 heb ik het eerste smsjes gestuurd, en dat is dus wel 20 keer bij hem aangekomen, de laatste keer om 17.51 uur. Het laatste smsjes (van de 6 die ik verstuurd heb) heb ik om 16.18 uur verstuurd en dat is pas om 17.51 uur bij hem binnengekomen. Die is dan ook maar 1x bij hem binnengekomen.



Ik was niet in het buitenland, en hij ook niet, gewoon in dezelfde plaats, op slechts een paar 100 meter bij elkaar vandaan.



Wij hebben beide onze telefoon uitgezet van 17.10 tot 17.50 uur en dus gelijk toen hij hem aan zette, kwamen ze weer binnen, de laatste om 18.21 uur, die ik zelf al om 14.38 uur verstuurd had.



Sms1: verstuurd om 14.31 uur wel 20 keer binnengekomen vanaf 14.31 tot 17.51 uur

Sms2: verstuurd om 14.35 uur  wel 20 x binnengekomen vanaf 14.35 tot 17.51 uur

Sms3: verstuurd om 14.38 uur wel 20 keer binnengekomen vanaf 14.38 tot 17.11 uur

Sms4: verstuurd om 15.45 uur  meerdere keren x binnengekomen vanaf 15.45 tot 17.51 uur

Sms5: verstuurd om 15.52 uur  meerdere keren binnengekomen vanaf 15.52 tot 17.51 uur

Sms6: verstuurd om 16.18 uur 1x binnengekomenmaar pas om 18.21 uur





Ik heb een Sim-only en nu nog 56/100min over, maar die zullen straks wel op zijn!!! Dit is bijgewerkt tot 28 november 14.42. Na deze tijd heb ik nog 3 smsjes verstuurd, dus het zou uit moeten komen op 53 sms van de 100.

.

Ik ben dan dus ook absoluut niet van plan om dit te gaan betalen, ook niet omdat ik er nog een aantal over heb, ik heb er niet meer verstuurd dan 6, en ik wil dan ook niet dat de resterende smsjes/min genbruikt gaan worden voor iets waar ik geen schuld aan heb.



Nu heb ik deze smsjes toevallig naar mijn partner verstuurd, en konden wij het dus zien, dat ze tig keer verstuurd zijn, maar als ik ze naar iemand anders had gestuurd had ik het nooit geweten.



Graag uitzoeken wat hier gebeurd is.



Groetjes Natasja

 
Welkom op het forum Natasja0807,



Op een ander forum vond ik deze tip:



Heb je al een keer de simkaart uit je toestel gehaald? Het kan namelijk zijn dat de simkaart de sms blijft sturen omdat die denkt dat dat nog niet gedaan is.



Ik hoop dat dit helpt!
Hoi Natasja0807,



Ik kan me voorstellen dat dat wel even raar overkomt... Al die smsjes die maar binnen blijven stromen bij je vriend.

Hij was toch niet bang dat je hem ging stalken?



Ik zie in je gegevens dat de smsjes die to nu toe in rekening zijn gebracht, exact hetzelfde is als jij zegt.

Het probleem zit 'm dan ook niet in jóuw telefoon (os onze simkaart), maar in de telefoon van je vriend. Die geeft geen bericht terug dat het smsje is ontvangen, waardoor deze door de 'berichtencentrale' telkens opnieuw word gestuurd.



Als dit nu blijft gebeuren, moet je vriend zijn simkaart in een andere telefoon doen, wachten tot ie het smsje weer krijgt en verwijderen.

Simkaart terugstoppen, et voila; problem solved.





Franswon; dank voor het meedenken!

Reageer