Ik heb sinds een paar dagen een probleem met bellen op m'n telefoon. Als ik iemand probeer te bellen, gaat hij niet over, maar blijft stil. Na ongeveer 10 seconden hoor ik een enkele toon en houdt de telefoon op met bellen. Gisteren was ik wel in staat iemand te bellen, maar midden in het gesprek hoorde ik dezelfde toon en werd het gesprek prompt beëindigd. Pogingen om opnieuw te bellen leverden niets op. In al deze gevallen geeft de telefoon na de toon geen enkele verdere informatie. Ik heb online naar mogelijke oorzaken gezocht en er is waarschijnlijk iets aan de hand met de SIM-kaart.
Bladzijde 1 / 1
Hoi bastiaan vromans, welkom op het forum van Simyo! :)
Wat vervelend dat je deze problemen hebt met bellen, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat ik je wil vragen om te doen is om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin dezelfde problemen ervaart, dit is namelijk de beste manier om na te gaan of het aan de simkaart ligt of misschien aan je telefoon.
Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Wat vervelend dat je deze problemen hebt met bellen, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat ik je wil vragen om te doen is om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin dezelfde problemen ervaart, dit is namelijk de beste manier om na te gaan of het aan de simkaart ligt of misschien aan je telefoon.
Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Ik heb een ouder toestel gevonden en de SIM-kaart er in geplaatst, maar pogingen te bellen leverden hetzelfde resultaat: stilte, gevolgd door een enkele toon en geen verdere foutmeldingen.
Hoi bastiaan vromans,
Vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet :(
Ik heb zojuist jouw aansluiting laten checken door een netwerk specialist en deze kon niets bijzonders ontdekken.
Ook het oudere toestel waarin je je simkaart hebt geprobeerd is niet terug te zien in de aanmeldingen van je simkaart op het netwerk, enkel een Huwaei Ascend sinds 23 januari.
Dat kan er op duiden dat het andere toestel inderdaad geen verbinding heeft kunnen maken.
Het kán aan je simkaart liggen. De Ascend gebruikt een micro simkaart en die heb je niet. Wellicht heb je je simkaart op maat laten knippen? Dat kan nadelig uitpakken voor je bereikbaarheid. Je simkaart is sowieso al 5 jaar oud, dus een vervangende simkaart bestellen kan geen kwaad.
Het kan óók aan de instellingen van je telefoon liggen. Bij Oproepinstellingen > Meer instellingen kun je uitgaande gesprekken blokkeren. Misschien een beetje onwaarschijnlijk, maar het kan.
Heb ik je zo duidelijk uitleg gegeven?
Vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet :(
Ik heb zojuist jouw aansluiting laten checken door een netwerk specialist en deze kon niets bijzonders ontdekken.
Ook het oudere toestel waarin je je simkaart hebt geprobeerd is niet terug te zien in de aanmeldingen van je simkaart op het netwerk, enkel een Huwaei Ascend sinds 23 januari.
Dat kan er op duiden dat het andere toestel inderdaad geen verbinding heeft kunnen maken.
Het kán aan je simkaart liggen. De Ascend gebruikt een micro simkaart en die heb je niet. Wellicht heb je je simkaart op maat laten knippen? Dat kan nadelig uitpakken voor je bereikbaarheid. Je simkaart is sowieso al 5 jaar oud, dus een vervangende simkaart bestellen kan geen kwaad.
Het kan óók aan de instellingen van je telefoon liggen. Bij Oproepinstellingen > Meer instellingen kun je uitgaande gesprekken blokkeren. Misschien een beetje onwaarschijnlijk, maar het kan.
Heb ik je zo duidelijk uitleg gegeven?
Bedankt voor de reactie. Ik heb de instellingen nagekeken en uitgaande gesprekken waren niet geblokkeerd. Wat betreft de kaart zelf, ik heb niet hoeven knippen om hem in dit toestel te kunnen plaatsen. Dit toestel heeft voor zover ik kan zien geen slot voor een micro-simkaart. Het is inderdaad mogelijk dat de kaart gewoon versleten is na 5 jaar, en in dat geval is een vervangende kaart bestellen de beste optie.
Bedankt voor de uitleg.
Bedankt voor de uitleg.
Hoi bastiaan vromans,
Namens Ernst en Kim, graag gedaan 🙂 Ik zie dat je al een vervangende simkaart hebt besteld. De simkaart is vandaag opgestuurd en zal je morgen ontvangen.
Zou je ons willen laten weten of de vervangende simkaart goed werkt?
Namens Ernst en Kim, graag gedaan 🙂 Ik zie dat je al een vervangende simkaart hebt besteld. De simkaart is vandaag opgestuurd en zal je morgen ontvangen.
Zou je ons willen laten weten of de vervangende simkaart goed werkt?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.