Skip to main content
antwoord

telefoon geblockt door Simyo, wat nu?

  • July 9, 2023
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Op 7 juli geblokt door Simy0 omdat ik teveel data verbruikt had. Ik wist niet dat Whatsapp ook als je telefoon op Wi-Fi verbinding staat toch naar mobiel internet gaat. Of ik dan maar even 170 wil betalen ik vind dit lijken op maffiapraktijken en laat het er niet bij zitten

Beste antwoord door Roeqajja

Hoi @Peter Laan,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Indien je niet wilt dat je telefoon automatisch springt naar mobiele data zodra je wifi-verbinding zwak is, raad ik aan om de optie “wifi-assistentie” of “slimme netwerkwissel” uit te schakelen in je telefoon. Afhankelijk van welk toestel je hebt, kan de optie een andere naam hebben. Deze optie staat standaard ingeschakeld in je telefoon. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

3 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 10, 2023

Hoi @Peter Laan,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Indien je niet wilt dat je telefoon automatisch springt naar mobiele data zodra je wifi-verbinding zwak is, raad ik aan om de optie “wifi-assistentie” of “slimme netwerkwissel” uit te schakelen in je telefoon. Afhankelijk van welk toestel je hebt, kan de optie een andere naam hebben. Deze optie staat standaard ingeschakeld in je telefoon. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • July 10, 2023

Dank voor uw antwoord het is al opgelost 

Groet

Peter


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 11, 2023

Hoi @Peter Laan,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het inmiddels is opgelost :).

Groetjes,
Roeqajja