.

Vraag

telefonisch niet bereikbaar, wat nu?

  • 19 November 2022
  • 13 reacties
  • 213 Bekeken

Regelmatig krijg ik te horen dat ik niet bereikbaar ben.

Soms krijg ik van bedrijven een mail dat ik telefonisch niet bereikbaar was, terwijl ik geen oproep heb gemist. En ook geen voicemail melding heb ontvangen.

 

Wat kan ik doen zodat de telefoon wel overgaat als ik gebeld wordt?

 

Voorheen bij kpn was ik altijd bereikbaar maar sinds mijn abonnement bij Simyo zijn de klachten begonnen.


13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Geeft deze draad soms wat hints?

 

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-85/waarom-kan-specifiek-nummer-kan-mij-niet-bellen-45877

Voor vaste en mobiele telefoonnummers ben ik regelmatig niet bereikbaar terwijl ik wel vol bereik heb en zelf wel kan bellen. 

Ik krijg geen melding van een gemiste oproep. (Deze melding staat wel aan).

Ook geen melding van voicemail. (Deze staat wel aan).

Ik heb een dual sim telefoon,

Nu heb ik geprobeerd om doorschakelen naar mijn 2e Vodafone nummer aan te zetten maar dan komt er een foutmelding: "Fout met oproepinstellingen Onverwachte reactie van netwerk".

De gesprekken die wel plaatsvinden zijn soms blokkerig en haperend. 

 

IK hoop toch echt dat er iets gedaan kan worden aan betere bereikbaarheid.

Reputatie 7
Badge +7

Heb je bepaalde nummers die nooit werken? Zo ja, kan je daar gemakkelijk een test mee doen?

PostNL heeft mij gebeld maar kreeg geen contact.

FNV Bondgenoten heeft mij gebeld en kreeg geen contact. 

En zo zijn er meer bedrijven die mij gebeld hebben en geen contact kregen. Ik weet dit omdat deze bedrijven een mail hebben gestuurd. 

Ik heb net 2 bekenden gevraagd om mij te bellen en het duurt 6 seconden voordat de toon overgaat. En ook kwam nogmaals de bevestiging dat ik regelmatig niet bereikbaar ben. Soms bellen ze 3 keer achterelkaar en dan pas krijgen ze contact 

Reputatie 7
Badge +7

Zou je kunnen testen wat er gebeurt als je bellen via 4g uit zet?

Ik heb een Xiaomi Mi T9pro.

Dual 4G heb ik nu uitgeschakeld. Hopelijk is het probleem nu opgelost. Bedankt voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +7

Laat eens weten of het helpt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HmKm,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je telefonisch niet bereikbaar bent!

Ik zie dat @wimj12 je heeft geholpen hiermee, ontzettend bedankt voor je hulp Wim! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊. 

Wij horen graag van je of het uitschakelen van het bellen via 4G heeft geholpen of niet.

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt voor de reactie! 

 

Het heeft niets geholpen. @Amy heeft een reset op de simkaart uitgevoerd. En ik heb Dual4G uitgezet zoals @wimj12 had geadviseerd, maar als ik nu gebeld word dan hoort de beller een pieptoon en de tekst dat dit mobiele telefoonnummer niet bereikbaar is. 

Wat kan ik nog meer doen? @Roeqajja 

Als de beller volhoudt en meerdere keren achter elkaar blijft bellen gaat de telefoon wel over 

Reputatie 7
Badge +6

Test eens of je de zelfde problemen ervaart als je de simkaart in een andere goed werkende mobiel stopt.

Bedankt voor de tip @Ron H ik heb alleen geen ander toestel waar deze simkaart in past.

Dit toestel heb ik in gebruik sinds 14-01-2020 voorheen met een Telfort/KPN abonnement, nooit problemen gehad.

28 april 2022 ben ik klant geworden bij Simyo en sindsdien zijn er wel problemen met de bereikbaarheid.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HmKm,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat de reset niet heeft geholpen!

Ook jammer dat je je simkaart niet uit kan testen in een andere telefoon, maar dit is geen ramp. Ik wil je dan graag een nieuwe simkaart opsturen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan regel ik dit voor je.

Bedankt voor de tip, @Ron H! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Update:

 

Sinds de nieuwe simkaart in gebruik is zijn er geen problemen meer geweest.

 

Bedankt!!

Reageer