Skip to main content

.

ik heb steeds dat als ik iemand wil bellen mijn toestel het bellen beëindigd...dat gebeurt niet elke keer, maar wel vaak.



Wat ik ook vaak mee maak, is dat iemand mij belt en mijn toestel gaat niet over...maar krijg wel meteen een voicemail bericht of melding gemiste oproep.



Kan ik makkelijk nagaan of het mijn toestel betreft of het netwerk/de provider?

  1. Het eenvoudigste middel is jouw sim testen in een andere telefoon, ..... en een andere sim in jouw telefoon.
  2. Klinkt misschien vreemd, maar heb het zelf meegemaakt, verwijder de sd kaart.

I.i.g optie 1 kun je mee beginnen, dan weet je het gauw genoeg.... (kan ook bij een telecomspecialist)



Groet,

Friesian
Hoi kabouterbeentje, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je topic naar het "bellen" subforum verplaatst, zodat andere forumleden met dezelfde vraag informatie kunnen opdoen. 🙂



Wat vervelend dat je gesprekken vaak worden afgekapt of dat je telefoon niet overgaat! Wat ik zelf vaak heb gehad is dat ik per ongeluk met mijn wang het gesprek wegdrukte. Telkens als ik belde, moest ik mijn telefoon op schermlock zetten om dit niet te hebben. Normaal gesproken krijg je in je telefoon de melding dat je bereik is weggevallen.



In dit geval is het verstandig om te proberen wat Friesian aangeeft:



Het eenvoudigste middel is jouw sim testen in een andere telefoon, ..... en een andere sim in jouw telefoon.




Heb je hier inmiddels al de tijd voor gehad? :D



Bedankt voor je reactie Friesian 🙂
Ook ik heb last van een maal belsignaal, meteen daarna bericht gemiste oproep. Ik kan vaak niet eens opnemen, lukt niet. aangezien het KPN netwerk op mijn adres slecht dekt wordt ook vaak een gesprek zomaar afgebroken/valt weg.



ik dacht dat dit verbeterd werd door KPN, maar dat is nog steeds niet gebeurd! wij zitten N.B dicht bij de zendmast. Dit is een bericht voor Symio om eens met de netwerkprovider op te nemen wat mij betreft.ik leef midden in de randstad en heb al vele jaren dit probleem.
Hoi a.h.s.reeskamp, welkom op het forum van Simyo.



Naar aanleiding van je bevindingen heb ik, zoals je gevraagd hebt, contact opgenomen met een netwerkspecialist van KPN.

We hebben samen jouw situatie bekeken. Je woont midden tussen 4 antennes van KPN in, allemaal op ongeveer 1500 meter van je adres.

Deze 4 antennes hebben allemaal 2G (GSM) en 3 van de 4 hebben 3G (UMTS).

Het kán daardoor zijn dat wanneer je huis erg dikke muren heeft, of als er gewapend beton in verwerkt is, dat het 3G bereik binnenshuis niet altijd optimaal is.



Nu maak je geen gebruik van internet, dus heb je wellicht ook geen telefoon die op 3G zit. Mocht dat wel het geval zijn, dan wil ik je vragen je telefoon eens op 2G vast te zetten. Dat hoort goed te zijn, namelijk.

Er is ook gekeken naar meldingen van storingen, klachten van andere klanten, werkzaamheden en dergelijk, maar daar is niets van bekend.

Zou het niet kunnen zijn dat je telefoon misschien niet helemaal perfect meer werkt? Of misschien is je simkaart wat gecorrodeerd? Die is per slot van rekening ook al 4 1/2 jaar oud en simkaarten hebben geen eeuwige levensduur, helaas.



Om na te gaan aan welk van de twee het ligt kun je je simkaart een poosje in een andere telefoon proberen. Als de problemen dan aanhouden, kun je op Mijn Simyo een vervagende simkaart bestellen à €5.

Als de problemen zijn opgelost als je je simkaart in een andere telefoon hebt gedaan, dan ben ik bang dat je beter op zoek kunt naar een nieuwe.



Laat je nog even weten of dit antwoord je verder geholpen heeft?
Ik heb idd hetzelfde probleem sins een poosje. Vooral gemiste oproepen terwijl de telefoon niet overging. Niet alleen thuis maar overal. Heb sinds ca 3 mnd Simyo en daarvoor nooit gehad.
Hoi Erik73,



Wat vervelend dat je bereik niet optimaal is en dat je dit overal ervaart.



Ik heb zojuist je simkaart even een reset gegeven op het netwerk, zou je je telefoon even uit en aan willen zetten?



Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt, is dit helaas niet het geval, dan zou ik je willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin hetzelfde probleem ervaart of dat het dan beter gaat.



Ik hoor het graag van je! 🙂
Ik heb afgelopen week ook een zeer slecht bereik gehad. Woon-Werk is Utrecht Amersfoort. Verder krijg ik de meldingen van de gemiste oproepen uren later dan is gebeld. Dat moet beter kunnen!
Helaas heb ik heel dikwijls hetzelfde probleem en dacht dat het aan mijn telefoon lag dus heb ik een nieuwe aangeschaft. Helaas er is geen verbetering, bij mij thuis vooral heb ik dikwijls geen of heel slecht bereik en dikwijls gemiste gesprekken terwijl mijn telefoon naast me ligt. Het ligt niet aan het toestel want sinds kort heeft mijn vrouw ook Simyo en die heeft een andere telefoon dan ik en toch hetzelfde probleem. Graag zou ik zien dat Simyo er eens echt werk van maakt en eventueel KPN hierop aanspreekt.
Ik heb afgelopen week ook een zeer slecht bereik gehad. Woon-Werk is Utrecht Amersfoort. Verder krijg ik de meldingen van de gemiste oproepen uren later dan is gebeld. Dat moet beter kunnen!



Hoi Sydney63, welkom op het forum van Simyo!



Uit je bericht begrijp ik dat op meerdere plekken je bereik niet optimaal is, klopt dat? Of is je bereik minder op specifieke plekken?



Ik heb zojuist je aansluiting even een reset gegeven op het netwerk. Wil je je telefoon even uit en weer aan zetten?



Wanneer dit niet voor verbetering zorgt, zou ik je willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin hetzelfde probleem ervaart.



Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Helaas heb ik heel dikwijls hetzelfde probleem en dacht dat het aan mijn telefoon lag dus heb ik een nieuwe aangeschaft. Helaas er is geen verbetering, bij mij thuis vooral heb ik dikwijls geen of heel slecht bereik en dikwijls gemiste gesprekken terwijl mijn telefoon naast me ligt. Het ligt niet aan het toestel want sinds kort heeft mijn vrouw ook Simyo en die heeft een andere telefoon dan ik en toch hetzelfde probleem. Graag zou ik zien dat Simyo er eens echt werk van maakt en eventueel KPN hierop aanspreekt.



Hoi Ierselhvan,



Wat vervelend dat je bereik thuis niet is zoals je graag zou willen.



Om hierover contact op te kunnen nemen met onze Netwerkspecialisten heb ik wat meer informatie nodig.

Allereerst, op welke postcode ervaar je dit? Hoe is het bereik op 2G en hoe op 3G? En is het bereik zowel binnen als buiten niet optimaal?



Ik hoor het graag van je! 🙂

Reageer