In navolging op mijn eerdere topic (https://forum.simyo.nl/internet-62/raar-probleem-3g-h-valt-op-zaterdag-weg-16969/) wil ik hier graag iets breders aankaarten.
Zoals in dat eerdere topic heb vermeld, heb ik altijd bij mijn ouders in Westervoort (postcodegebied 6931) problemen met 3G. De ontvangststreepjes zijn vol, maar er is geen 3G verbinding. Vandaag kwam ik erachter dat ik in Westervoort ook niet kan bellen of gebeld worden, ondanks dat ik volledig bereik lijk te hebben. Mijn vriendin is tegelijk met mij overgestapt naar simyo en heeft, in Westervoort, last van hetzelfde probleem. Buiten Westervoort speelt dit probleem niet (wij wonen zelf in Nijmegen en daar werkt alles prima). Ik sprak net mijn nichtje, die in Westervoort woont en ook sinds kort is overgestapt op simyo, en die heeft hier al sinds haar overstap elke dag last van. Continu als ze wordt gebeld, gaat haar telefoon niet over, maar krijgt ze een smsje dat ze een gemiste oproep heeft. Terugbellen werkt niet, aangezien het netwerk continu bezet is (telefoon geeft aan dat de oproep is geannuleerd). Dat laatste gebeurt mijn vriendin en mij ook als we proberen te bellen.
Samen met mijn eerdere topic, lijkt het er toch wel op dat het probleem dus aan simyo kant ligt en niet aan mij of mijn telefoon. Er zijn nu drie simyo klanten in Westervoort, die alle drie problemen hebben met het netwerk (en mijn nichtje dus al weken, sinds ze is overgestapt). De telefoons van mijn vriendin en nichtje hebben overigens wel 3G, waar mijn eigen telefoon dat om de een of andere reden verliest.
Graag hulp in deze!
Bladzijde 1 / 1
Mijn nichtje heeft hier overigens niet 24/7 last van, maar volgens haar speelt het wel elke dag.
In navolging op mijn eerdere topic (https://forum.simyo.nl/internet-62/raar-probleem-3g-h-valt-op-zaterdag-weg-16969/) wil ik hier graag iets breders aankaarten.
Zoals in dat eerdere topic heb vermeld, heb ik altijd bij mijn ouders in Westervoort (postcodegebied 6931) problemen met 3G. De ontvangststreepjes zijn vol, maar er is geen 3G verbinding. Vandaag kwam ik erachter dat ik in Westervoort ook niet kan bellen of gebeld worden, ondanks dat ik volledig bereik lijk te hebben. Mijn vriendin is tegelijk met mij overgestapt naar simyo en heeft, in Westervoort, last van hetzelfde probleem. Buiten Westervoort speelt dit probleem niet (wij wonen zelf in Nijmegen en daar werkt alles prima). Ik sprak net mijn nichtje, die in Westervoort woont en ook sinds kort is overgestapt op simyo, en die heeft hier al sinds haar overstap elke dag last van. Continu als ze wordt gebeld, gaat haar telefoon niet over, maar krijgt ze een smsje dat ze een gemiste oproep heeft. Terugbellen werkt niet, aangezien het netwerk continu bezet is (telefoon geeft aan dat de oproep is geannuleerd). Dat laatste gebeurt mijn vriendin en mij ook als we proberen te bellen.
Samen met mijn eerdere topic, lijkt het er toch wel op dat het probleem dus aan simyo kant ligt en niet aan mij of mijn telefoon. Er zijn nu drie simyo klanten in Westervoort, die alle drie problemen hebben met het netwerk (en mijn nichtje dus al weken, sinds ze is overgestapt). De telefoons van mijn vriendin en nichtje hebben overigens wel 3G, waar mijn eigen telefoon dat om de een of andere reden verliest.
Graag hulp in deze!
Hoi janger12,
Omdat je hebt aangegeven dat er toch wel meer mensen zijn die last hebben met bellen en internetten, heb ik even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij wisten mij het volgende te vertellen.
In Westervoort staan een aantal zendmasten die niet optimaal functioneren. Bij één zendmast zijn werkzaamheden geweest van 20 t/m 24 januari. Ze hebben de antenne vervangen in voorbereiding op het nieuwe 4G netwerk. Die zendmast zou wel goed functioneren. De andere mast zorgt echter voor de meeste problemen. Die heeft namelijk een GSM storing. KPN heeft deze mast een reset gegeven, maar dat is niet goed gegaan. Er wordt nog vanuit KPN iemand naar toe gestuurd om deze mast te repareren. Wanneer dat gaat gebeuren is helaas nog niet bekend.
Het is dus heel vervelend, maar we kunnen op dit moment niet iets aan de situatie verbeteren. Als je op bezoek bent bij je ouders in Westervoort zul je de komende tijd dus misschien niet altijd even goed bereikbaar zijn of kunnen internetten 😞 Als je je telefoon op 2G (gprs) zet, zou je verbinding wel beter moeten zijn.
Ik heb je klacht dus wel doorgegeven bij de netwerkspecialisten. Zij zullen er voor zorgen dat dit wordt opgepakt. Zou je nog willen laten weten of je met 2G wel wat beter bereik hebt?
Omdat je hebt aangegeven dat er toch wel meer mensen zijn die last hebben met bellen en internetten, heb ik even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij wisten mij het volgende te vertellen.
In Westervoort staan een aantal zendmasten die niet optimaal functioneren. Bij één zendmast zijn werkzaamheden geweest van 20 t/m 24 januari. Ze hebben de antenne vervangen in voorbereiding op het nieuwe 4G netwerk. Die zendmast zou wel goed functioneren. De andere mast zorgt echter voor de meeste problemen. Die heeft namelijk een GSM storing. KPN heeft deze mast een reset gegeven, maar dat is niet goed gegaan. Er wordt nog vanuit KPN iemand naar toe gestuurd om deze mast te repareren. Wanneer dat gaat gebeuren is helaas nog niet bekend.
Het is dus heel vervelend, maar we kunnen op dit moment niet iets aan de situatie verbeteren. Als je op bezoek bent bij je ouders in Westervoort zul je de komende tijd dus misschien niet altijd even goed bereikbaar zijn of kunnen internetten 😞 Als je je telefoon op 2G (gprs) zet, zou je verbinding wel beter moeten zijn.
Ik heb je klacht dus wel doorgegeven bij de netwerkspecialisten. Zij zullen er voor zorgen dat dit wordt opgepakt. Zou je nog willen laten weten of je met 2G wel wat beter bereik hebt?
Hoi Dries,
Dank voor je reactie. Ik zal mijn telefoon van 't weekend eens op 2G zetten om te zien of ik dan wel kan internetten via het mobiele netwerk of niet. Dat zal ik van het weekend dan hier laten weten.
Is het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van de werkzaamheden aan de mast (wanneer dit plaatsvindt e.d.)?
Dank voor je reactie. Ik zal mijn telefoon van 't weekend eens op 2G zetten om te zien of ik dan wel kan internetten via het mobiele netwerk of niet. Dat zal ik van het weekend dan hier laten weten.
Is het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van de werkzaamheden aan de mast (wanneer dit plaatsvindt e.d.)?
Dank voor je reactie. Ik zal mijn telefoon van 't weekend eens op 2G zetten om te zien of ik dan wel kan internetten via het mobiele netwerk of niet. Dat zal ik van het weekend dan hier laten weten.
Is het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van de werkzaamheden aan de mast (wanneer dit plaatsvindt e.d.)?
Hi janger12,
Helaas hebben wij geen inzicht in de planning van de monteurs/technici van KPN We kunnen alleen maar hopen dat er snel genoeg tijd en menskracht vrijgemaakt wordt om bij jullie de issues te verhelpen.
We zijn benieuwd of het gaat lukken met 2G van 't weekend!
Ik was sinds gisteravond (vrijdagavond) weer in Westervoort en inderdaad viel, zoals inmiddels gebruikelijk, weer vrij snel het 3G signaal weg. Overschakelen naar 2G lijkt succes te hebben gehad. Telkens als ik op m'n mobiel keek, was er internet (slechts 'E', maar goed, beter dan niks...:)). Ook was bellen mogelijk; sms'en heb ik niet getest. Dus het probleem lijkt inderdaad op te lossen door tijdelijk de telefoon in de 2G stand te zetten.
Ik weet natuurlijk niet precies wat de exacte oorzaak van de storing is, maar ik vind wel dat het vrij lang duurt. Nu heb ik er niet de gehele week last van zoals mijn nichtje (misschien kunnen jullie haar compenseren? ;)), maar dit speelt nu al zeker 5-6 weken. Ik snap dat een telefoonmast niet meteen gerepareerd kan worden, maar blijkbaar staat er nu dus al een heel aantal weken een slecht functionerende mast in Westervoort. Ik weet ook niet of dit probleem alleen bij Simyo-klanten speelt of ook bij klanten van KPN/Hi/Telfort, maar ik kan me niet voorstellen dat er maar een paar mensen zijn die hier in Westervoort last van hebben. Misschien moeten jullie er nogmaals bij KPN eens op aandringen dat ze die mast repareren, want dit lijkt mij wel echt een erg lange tijd om niet of slecht bereikbaar te zijn! :)
Maar nogmaals, ik ben blij dat ik nu in ieder geval weet wat ik tijdelijk kan doen om toch niet helemaal onbereikbaar te zijn!
Ik weet natuurlijk niet precies wat de exacte oorzaak van de storing is, maar ik vind wel dat het vrij lang duurt. Nu heb ik er niet de gehele week last van zoals mijn nichtje (misschien kunnen jullie haar compenseren? ;)), maar dit speelt nu al zeker 5-6 weken. Ik snap dat een telefoonmast niet meteen gerepareerd kan worden, maar blijkbaar staat er nu dus al een heel aantal weken een slecht functionerende mast in Westervoort. Ik weet ook niet of dit probleem alleen bij Simyo-klanten speelt of ook bij klanten van KPN/Hi/Telfort, maar ik kan me niet voorstellen dat er maar een paar mensen zijn die hier in Westervoort last van hebben. Misschien moeten jullie er nogmaals bij KPN eens op aandringen dat ze die mast repareren, want dit lijkt mij wel echt een erg lange tijd om niet of slecht bereikbaar te zijn! :)
Maar nogmaals, ik ben blij dat ik nu in ieder geval weet wat ik tijdelijk kan doen om toch niet helemaal onbereikbaar te zijn!
Ik weet natuurlijk niet precies wat de exacte oorzaak van de storing is, maar ik vind wel dat het vrij lang duurt. Nu heb ik er niet de gehele week last van zoals mijn nichtje (misschien kunnen jullie haar compenseren?, maar dit speelt nu al zeker 5-6 weken. Ik snap dat een telefoonmast niet meteen gerepareerd kan worden, maar blijkbaar staat er nu dus al een heel aantal weken een slecht functionerende mast in Westervoort. Ik weet ook niet of dit probleem alleen bij Simyo-klanten speelt of ook bij klanten van KPN/Hi/Telfort, maar ik kan me niet voorstellen dat er maar een paar mensen zijn die hier in Westervoort last van hebben. Misschien moeten jullie er nogmaals bij KPN eens op aandringen dat ze die mast repareren, want dit lijkt mij wel echt een erg lange tijd om niet of slecht bereikbaar te zijn!
Maar nogmaals, ik ben blij dat ik nu in ieder geval weet wat ik tijdelijk kan doen om toch niet helemaal onbereikbaar te zijn!
Hoi janger12,
Wat goed dat je op 2G wel bereikbaar bent. Het 2G netwerk is inderdaad niet zo snel als 3G, maar zoals je zelf al aangeeft 'beter dan niets' ;)
Vanwege onderhoud en reparatie is het bereik nu minder goed in Westervoort. Wij weten niet precies wanneer KPN de monteur stuurt. Wij kunnen hier echter ook niet op aandringen. Klanten van KPN/Hi/Telfort en Simyo hebben hier last van, maar zullen toch nog even geduld moeten hebben.
Als je nicht problemen ondervindt, zou ze even contact met ons moeten opnemen 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.