Skip to main content
Ik heb mijn simkaart in een andere tel. gedaan,nu klopt het puknummer niet meer met de pincode.Ook niet meer in mij. Eigen tel.Hoe los ik dit op?Heb mijn mobiel echt nodig voor werk!Spoedje dus!
Bij spoed heeft het toch echt aanbeveling even te bellen:



1200 (gratis vanaf je Simyo nummer)

0900-8090 (35 cent per gesprek)
Hoi Mwijb., welkom op het Simyo forum!



Op het forum streven we er naar om je vraag binnen een werkdag te beantwoorden. Als je echt eerder hulp nodig hebt, dan kun je ook contact met ons opnemen via Twitter. Ook zijn we telefonisch bereikbaar zoals RicoK al verteld heeft :)



Wat raar dat beide codes niet meer werken. Wil je op Mijn Simyo je simkaartnummer controleren onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Ook staan daar je pin- en pukcode. De pincode die er staat, is je eerste pincode. Wanneer je hem al een keer hebt aangepast, dan wordt je pincode op Mijn Simyo niet mee gewijzigd. De pukcode blijft altijd geldig.



Je pincode kun je maximaal drie keer invoeren en de pukcode maximaal tien keer. Als je een Samsung telefoon gebruikt, dan wordt je pukcode automatisch afgewezen. Dit ligt aan een fabrieksfout in je telefoon.

Ik raad je aan om je simkaart dan tijdelijk te plaatsen in een andere telefoon. Na het invoeren van je pukcode, kun je een nieuwe (zelfverzonnen) pincode invoeren. Vervolgens wordt er nog om een bevestiging gevraagd.



Van welk type telefoon maak je gebruik? En laat je weten of het helpt en anders wat er precies niet werkt?



@RicoK; bedankt voor je reactie 🙂

Reageer