Skip to main content
Net als anderen op dit forum, heb ik het probleem dat sms-bericht door één ontvanger niet ontvangen wordt. Anderen ontvangen mijn berichten wél. Ik kan ook berichten van de betreffende contact ontvangen. Bellen met het contact ook geen probleem.

Ik heb alle suggesties op dit forum al gevolgd:

Contact verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Ook de ontvanger heeft mij verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Ontvanger heeft toestel door provider (T-mobile) laten checken op blacklist, filter etc. Lijkt allemaal in orde.

De door mij verzonden SMS'jes staan wel in mijn overzicht en zijn dus in berichtencentrale aangekomen.

Ik heb een testberichtje gestuurd met *0# ervoor en de melding luidt vervolgens: "Bericht met bestemming +31 06 2246 ...., met identificatie 150715102130, kon niet worden afgeleverd".



Wat kan ik nog doen om e.e.a. 'werkend' te krijgen ?
Als iedereen behalve die ene jouw smsjes krijgen dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de ontvanger en niet aan jou.

De ontvanger kan wel van anderen smsjes ontvangen of alleen niet van jou?



Dit heb ik van de Service pagina van Simyo.. Goed om eens te lezen en na te lopen.. Weet je meteen waar het fout gaat.





Mijn sms-berichten komen niet aan



Als je merkt dat je verzonden sms-berichten niet aankomen, raden we je aan om in je telefoon na te gaan of ze daar als 'verzonden' staan opgeslagen. Als dat het geval is, kun je op Mijn Simyo controleren of de berichten in rekening zijn gebracht. Is dat het geval? Dan geldt het volgende.



Een sms wordt vanuit je telefoon naar de berichtencentrale gestuurd. Vanaf dat punt wordt het onderdeel 'afleveren' overgenomen door de provider van de ontvanger. Alleen het eerste deel wordt door Simyo geregeld. Dit is het deel waar je als klant voor betaalt. Een sms wordt pas in rekening gebracht wanneer de berichtencentrale het signaal geeft dat de sms de centrale heeft bereikt.



Indien de sms 'verzonden' is, dan dient de ontvanger contact op te nemen met zijn/haar provider om na te gaan waarom jouw bericht niet aankomt.





Laat je weten of je erachter bent gekomen?
Hi,

Dank voor de snelle reactie.

Ook die service-pagina en andere topics had ik al gezien.Mijn verzonden bericht staat keurig op factuur (onder het nummer van de berichtencentrale). Daar zijn ze dus aangekomen.

En, ja, dan ligt het mogelijk aan de ontvangende kant. Maar ook dat is gechecked bij en door de betreffende provider. Aan die kant 'niets aan de hand'.

Probleem blijft dus bestaan......
Het probleem blijft bestaan maar ligt dus niet aan jou.. Het is toch echt de ontvanger die een probleem met ontvangen heeft. Alleen jammer dat jij er wel voor moet betalen nu.. Toch maar niet meer smsen naar die persoon tot hij / zij het probleem heeft opgelost.
Ik zal de ontvanger nog maar weer terugsturen naar de eigen provider.

Want betalen voor berichten die niet aankomen was niet helemaal de bedoeling.

Dank.
Geen dank..



En uiteraard niet de bedoeling dat je voor nop betaald door een probleem ergens anders.
Hoi Hazet54,



Welkom op het forum.



Het verzenden van je sms'jes lijkt allemaal goed te gaan. Ze komen aan op onze berichtencentrale en worden geregistreerd. Het lijkt erop dat er bij de ontvanger iets mis is. Misschien is het een toestelblokkade of staat er op het

netwerk iets niet goed voor het nummer. Dat zou de andere provider even moeten nagaan.



Bij sms kan je vragen om een ontvangstbevestiging. Je begint het bericht dan met de code *0# vanuit het netwerk krijg je een bericht wanneer het is afgeleverd.



Ik hoop dat het probleem snel is verholpen.



@Raytje, bedankt voor je reacties.

Reageer