Skip to main content
Vraag

SMS wordt niet afgeleverd als toestel on-line komt

• August 12, 2026
  • 1 reactie
  • 7 Bekeken

Een vriendin van me ontvangt niet alle SMS berichten die naar haar verstuurd zijn.

We hebben achterhaald dat dit gebeurt als haar telefoon geen bereik heeft of in de vliegtuigstand staat (dat komt immers op hetzelfde neer).

Ik las dat KPN / Simyo gedurende drie dagen zal proberen een SMS af te leveren als het niet meteen lukt.

Om te verifiëren dat het missen van SMS berichten inderdaad te maken heeft met het onbereikbaar zijn van haar toestel heb ik een paar testjes gedaan, gebruik makend van de *0# prefix in een bericht.

Als haar toestel in de vliegtuigstand staat en ik stuur zo’n bericht krijg ik de volgende melding van Simyo:

Bericht met bestemming [haar telefoonnummer],met identificatie C8881EB28295F161B59E000000003512,kon niet worden afgeleverd.

Als haar telefoon weer on-line komt wordt deze test SMS niet ontvangen en ik krijg geen bericht dat hij alsnog afgeleverd is.

Als ik dit testje herhaal naar mijn reservetelefoon die ik in de vliegtuigstand gezet heb krijg ik deze melding:

Bericht met bestemming [mijn reservetelefoonnummer],met identificatie C6603E3D2E96F161B59E000000003512,kon niet direct worden afgeleverd en zal op een later tijdstip alsnog verzonden worden.

Het valt op deze melding anders is dan wat ik zie als ik een SMS naar haar off-line telefoon stuur.

Als ik mijn reservetelefoon weer on-line breng ontvangt dat toestel het bericht vrijwel onmiddellijk en krijg ik deze melding:

Bericht met bestemming [mijn reservetelefoonnummer],met identificatie C6603E3D2E96F161B59E000000003512,is afgeleverd op 12-08-2026 om 11:47:17.

Alle telefoons waar deze test mee gedaan is hebben een Simyo simkaartje.

Hoe kunnen we dit oplossen?

1 reactie

JanD
  • August 12, 2026

Beste ​@hermanp zie onderstaande link voor aanvullende hulp en info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Succes.

Wacht, indien nodig, verder de reactie van een moderator onder werktijd af.