Skip to main content
Vanaf september heb ik symio prepaid. Nu is het zo dat binnenkomende SMS geweigerd wordt. Ik krijg dan een melding dat het bericht geheugen vol is, en dat de sms geweigerd wordt. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Het geheugen van de telefoon is absoluut niet vol. En soms komt een SMS uren later binnen dan verstuurd. Ik vind dit niet prettig.
Hoi Florus Jan, welkom op het Simyo forum!



Wat onhandig dat je sms'jes niet goed binnenkomen. Ik ben momenteel bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk. Om dit op je telefoon te verwerken, dien je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Zet hierbij ook je telefoon helemaal uit. Hierna zouden je sms'jes gewoon weer normaal binnen moeten komen!



Is dit niet het geval, denk ik dat je sms instellingen zo ingesteld staan dat je telefoon de sms'jes op je simkaart wil opslaan. Dan kun je nog wel genoeg ruimte hebben op je telefoon, maar niet maar op je sim! Zou je dit eens willen uitzoeken als het bovenstaande niet werkt? 😃
Om dit op je telefoon te verwerken, dien je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Zet hierbij ook je telefoon helemaal uit. Hierna zouden je sms'jes gewoon weer normaal binnen moeten komen! 



Dit heb ik uitgevoerd, maar het werkt niet. 



Nu ben ik bezig met die SMS instellingen. Maar dit kan ik niet vinden. Al ik op de SIM kaart kijk dan staan daar geen berichten op.

Het lijkt erop dat ik nog 9 mb op de SIM staat
Hoi Florus Jan,



Wat vervelend dat het niet opgelost is met de reset van je simkaart. Voor hulp bij je instellingen kun je deze link gebruiken. Wat voor toestel gebruik je?



Als je het niet direct opgelost krijgt kun je ook eens jouw simkaart in een ander toestel testen. Zo kun je kijken of het op dat toestel wel werkt.;) Is het gelukt je instellingen te veranderen?