Skip to main content

.

Beantwoord

SMS versturen met Google Berichten (Xiaomi) werkt niet, wat moet ik doen?

  • 9 februari 2025
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Beste Simyo en all,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe telefoon (Xiaomi 14t) en recent kwam ik erachter dat ik geen SMS berichten kan versturen met mijn eigen Simyo nummer. Alle mogelijk instellingen geprobeerd die ik via Simyo en YouTube kon vinden, maar helaas mocht het niet baten. Kruistest uitgevoerd met de simkaart van mijn partner en met zijn simkaart kan ik wel smsjes versturen via mijn Xiaomi - Google Berichten. Ook via mijn oude telefoon kan ik smsjes versturen met mijn eigen Simyo simkaart. Het lijkt alsof er geen juiste koppeling is tussen mijn nieuwe telefoon en simkaart. Help!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@LDJ zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Heb je binnen je telefoon bij de instellingen het netwerk al eens gereset, dan worden wifi, Bluetooth en Mobiel instellingen teruggezet naar hun standaard (default) waarden?

Succes

Bekijk originele reactie

6 reacties

  • 814 reacties
  • antwoord
  • 9 februari 2025

Beste ​@LDJ zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Heb je binnen je telefoon bij de instellingen het netwerk al eens gereset, dan worden wifi, Bluetooth en Mobiel instellingen teruggezet naar hun standaard (default) waarden?

Succes


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@LDJ zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Heb je binnen je telefoon bij de instellingen het netwerk al eens gereset, dan worden wifi, Bluetooth en Mobiel instellingen teruggezet naar hun standaard (default) waarden?

Succes

Dag JanD,

Dank voor je antwoord. Ook de netwerkinstellingen zoals door jou net omschreven gereset en naar hun standaardwaarden teruggezet. Niets mag baten. 

Groet LDJ


  • 814 reacties
  • 9 februari 2025

Jammer ​@LDJ neem dan morgen via de bekende kanalen even contact op met Simyo en/of wacht een reactie van een moderator binnen dit forum af.

Groet,

​@JanD 

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1763 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@LDJ,

Bedankt voor je bericht en de uitgebreide informatie. Om je beter te kunnen helpen, heb ik nog een paar vragen:

  • Krijg je een foutmelding wanneer je een sms verstuurt? Zo ja, wat is de foutmelding?
  • Kun je wel sms'jes ontvangen?
  • Kun je verder wel bellen/internetten?

Zodra ik dit weet, kan ik informeren bij onze netwerk specialisten zodat we een oplossing voor jullie kunnen vinden. En natuurlijk heel erg bedankt ​@JanD voor je hulp!

Groetjes,
Seren


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025
Seren schreef:

Hoi ​@LDJ,

Bedankt voor je bericht en de uitgebreide informatie. Om je beter te kunnen helpen, heb ik nog een paar vragen:

  • Krijg je een foutmelding wanneer je een sms verstuurt? Zo ja, wat is de foutmelding?
  • Kun je wel sms'jes ontvangen?
  • Kun je verder wel bellen/internetten?

Zodra ik dit weet, kan ik informeren bij onze netwerk specialisten zodat we een oplossing voor jullie kunnen vinden. En natuurlijk heel erg bedankt ​@JanD voor je hulp!

Groetjes,
Seren

Dag Seren,

 

Dank voor jouw uitgestoken hand! Hierbij mijn antwoorden op jouw vragen.

  • Krijg je een foutmelding wanneer je een sms verstuurt? Zo ja, wat is de foutmelding? Ja, de foutmelding is: "Niet gestuurd. Opties controleren" Wanneer ik daarop klik, dan krijg ik 2 opties: opnieuw versturen en verwijderen. Bij het opnieuw versturen krijg ik weer deze foutmelding.
  • Kun je wel sms'jes ontvangen? Smsjes ontvangen lukt wel, alleen verzenden niet. RCS berichten kan ik wel sturen. 
  • Kun je verder wel bellen/internetten? Alles werkt verder prima. Vandaag heeft een collega van Simyo een simkaart reset uitgevoerd, maar dat mocht helaas niet baten. Er wordt een nieuwe simkaart naar mij toegezonden. 
  • Kruistest (Simyo simkaart van partner) uitgevoerd en sms'en ging wel. 

Nogmaals veel dank, Seren! 

Groet, LDJ


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1763 reacties
  • 11 februari 2025
LDJ schreef:

Dag Seren,

Dank voor jouw uitgestoken hand! Hierbij mijn antwoorden op jouw vragen.

  • Krijg je een foutmelding wanneer je een sms verstuurt? Zo ja, wat is de foutmelding? Ja, de foutmelding is: "Niet gestuurd. Opties controleren" Wanneer ik daarop klik, dan krijg ik 2 opties: opnieuw versturen en verwijderen. Bij het opnieuw versturen krijg ik weer deze foutmelding.
  • Kun je wel sms'jes ontvangen? Smsjes ontvangen lukt wel, alleen verzenden niet. RCS berichten kan ik wel sturen. 
  • Kun je verder wel bellen/internetten? Alles werkt verder prima. Vandaag heeft een collega van Simyo een simkaart reset uitgevoerd, maar dat mocht helaas niet baten. Er wordt een nieuwe simkaart naar mij toegezonden. 
  • Kruistest (Simyo simkaart van partner) uitgevoerd en sms'en ging wel. 

Nogmaals veel dank, Seren! 

Groet, LDJ

Hoi ​@LDJ,

Bedankt voor het toesturen van de benodigde informatie. Ik zie inderdaad dat er een nieuwe simkaart onderweg is. Het lijkt mij verstandig om te wachten totdat je deze hebt ontvangen en dan te testen of het versturen van een sms werkt. Mocht dit niet het geval zijn, laat het dan even via dit topic weten. Dan kan ik alle informatie doorsturen naar de netwerkspecialisten zodat zij mee kunnen kijken. :)

Groetjes,
Seren


Reageer