Skip to main content
Vraag

sms uit of naar Niger

• June 18, 2025
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Op mijn maand rekening komen 3 betaalde sms’en voor uit Niger à 0,25 euro.

Ik heb daar uiteraard niet om gevraagd en vraag me nu af: waarom kunnen deze kosten ontstaan en hoe kan ik ze tegengaan?

Ik heb een iPhone iOS en verdwaal in de instellingen.

wie kan mij helpen?

1 reactie

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • June 24, 2025

Hi ​@GeoLee,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Ik help je graag verder.

Het komt vaker voor dat klanten op hun verbruik sms'jes naar het buitenland zien staan terwijl ze zelf geen sms hebben verstuurt. Dit kan komen omdat bepaalde apps automatisch een sms versturen naar hun server als jij je telefoon bijvoorbeeld uit- en aanzet. Kan het zijn dat jij recent een nieuwe app hebt gedownload op jouw telefoon? Of heb je wellicht op een vreemde link gedrukt of op een advertentie van een bepaalde app waardoor er kosten in rekening zijn gebracht doormiddel van de verstuurde sms'jes? Soms kan het ook zo zijn dat de sms’jes bijvoorbeeld als verificatie worden verstuurd.

Ik zie dat de sms’jes 3x naar hetzelfde nummer zijn verstuurd. Ik denk dat het daarom verstandig is om het nummer te blokkeren in je telefoon zodat er geen ongewenste sms’jes meer verstuurd worden naar dit nummer.

Groetjes,
Roeqajja