Skip to main content
Beantwoord

sms uit buitenland ontvangen

• December 1, 2025
  • 9 reacties
  • 58 Bekeken

Hoi.

Ik probeeral tijden een verificatie SMS te ontvangen (van Openbank) uit Spanje maar die komt maar niet aan. Is dit een bekend probleem, met hopenlijk een bekende oplossing?

NB Er komen wel andere SMS’jes binnen, ook van bedrijven/banken.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Goel,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de verificatie-sms van Openbank uit Spanje niet ontvangt, vooral omdat andere sms’jes van bedrijven en banken wel gewoon binnenkomen. 

Bij Simyo is het ontvangen van betaalde sms-diensten standaard geblokkeerd. Deze sms'jes kun je daarom niet ontvangen.
Als je een gewone (gratis) sms van Openbank probeert te ontvangen, raad ik je aan het volgende te controleren:

• Controleer of het nummer van Openbank niet per ongeluk geblokkeerd is op je toestel.
  • Probeer je toestel opnieuw op te starten of test de simkaart in een ander toestel.

@Berry1952 als jij hetzelfde probleem ervaart, wil je dan ook deze stappen doorlopen? Ik hoor graag van je of het probleem daarmee is opgelost en wat er uit het onderzoek van de bank komt.

Tot slot heel erg bedankt voor jullie hulp en het meedenken ​@Berry1952  en ​@wimj12!

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

9 reacties

• Beginner
  • December 12, 2025

Als je een nieuwe sim-kaart gebruikt wordt,dit soms als spam door de,bank gezien. Handig is om even de klantendienst van Open Bank te bellen. Zij kunnen dit oplossen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • December 12, 2025

Het gaat om een SMS die door TS wordt ontvangen. Daar kan de bank m.i. weinig aan doen.

Meest voor de hand liggende oorzaak is een verkeerd opgegeven nummer.

+31 6 12341234 is het correcte formaat, Kan daar de oorzaak liggen?

• Beginner
  • December 12, 2025

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met sms'jes van de Yapi Kredi bank. Simyo heeft alles nagekeken en daar ligt het probleem niet. De bank is het nu aan het onderzoeken. Sinds vanmorgen heb ik Simyo met nummerbehoud.

• Beginner
  • December 12, 2025

Wat mij ooit hielp vanuit het buitenland was in te tikken 0031 in plaats van +31

• Beginner
  • December 12, 2025

Ik heb sinds vandaag simyo met nummerbehoud. 2 banken hebben nu mijn account geblokkeerd. Ze zijn aan het uitzoeken hoe het kan.

• Beginner
  • December 12, 2025

Van Open Bank heb ik nog geen sms gehad, maar ik vrees het ergste. Is jouw probleem daar al opgelost?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • December 15, 2025

Hoi ​@Goel,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de verificatie-sms van Openbank uit Spanje niet ontvangt, vooral omdat andere sms’jes van bedrijven en banken wel gewoon binnenkomen. 

Bij Simyo is het ontvangen van betaalde sms-diensten standaard geblokkeerd. Deze sms'jes kun je daarom niet ontvangen.
Als je een gewone (gratis) sms van Openbank probeert te ontvangen, raad ik je aan het volgende te controleren:

• Controleer of het nummer van Openbank niet per ongeluk geblokkeerd is op je toestel.
  • Probeer je toestel opnieuw op te starten of test de simkaart in een ander toestel.

@Berry1952 als jij hetzelfde probleem ervaart, wil je dan ook deze stappen doorlopen? Ik hoor graag van je of het probleem daarmee is opgelost en wat er uit het onderzoek van de bank komt.

Tot slot heel erg bedankt voor jullie hulp en het meedenken ​@Berry1952  en ​@wimj12!

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

• Beginner
  • December 15, 2025

Beste Sedat,

Mijn probleem met de bank sms'jes is inniddels opgelost. Het probleem zat niet bij Simyo, maar bij de bank.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 15, 2025

Beste Sedat,

Mijn probleem met de bank sms'jes is inniddels opgelost. Het probleem zat niet bij Simyo, maar bij de bank.

Hoi ​@Berry1952,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat het probleem is opgelost.

Groetjes,
Sedat