Skip to main content
antwoord

Sms terugsturen voor nummerbehoud lukt niet, wat nu?

• August 30, 2025
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd en hierbij zou ik mijn nummer willen behouden. Hiervoor heb ik een sms gekregen met een verificatiecode, maar deze kan ik niet terugsturen. Op julie website staat dat, als dit het geval is, ik moet inloggen op porteren.nl/simyo om alsnog deze code te sturen. Maar, als ik mijn telefoonnummer (dat ik wil behouden) invoer op porteren.nl, krijg ik een toegangscode voor de website zelf, maar ik kan vervolgens niet de verificatiecode ergens invoeren. Het enige wat ik te zien krijg op de website, is dat ik bij stap 2 ben en deze zegt:

“Je aanvraag heeft een onbekende status. Neem contact op met je nieuwe provider en geef de volgende gegevens door samen met je nummer: SV: validated - {{svNote}}, PO:GeenPO - -”

Dus de vraag is wat ik nou moet doen, zodat nummerbehoud wordt aangevraagd?

Ter info: ik wil overstappen van een oud simyo abonnement op de naam van iemand anders, naar een nieuw simyo abonnement op mijn eigen naam.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@JesseVR,

Bedankt voor je bericht. 

Als je een Sim only abonnement wilt overnemen van iemand anders dan valt dit onder contractovername. Dit is de enigste manier waarop je een bestaande Sim Only kan overzetten op je eigen gegevens. Op deze pagina kan je terugvinden hoe dit in zijn werk gaat en wat je hiervoor moet doen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 1, 2025

Hoi ​@JesseVR,

Bedankt voor je bericht. 

Als je een Sim only abonnement wilt overnemen van iemand anders dan valt dit onder contractovername. Dit is de enigste manier waarop je een bestaande Sim Only kan overzetten op je eigen gegevens. Op deze pagina kan je terugvinden hoe dit in zijn werk gaat en wat je hiervoor moet doen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy