Skip to main content
Waarom kan je met een simyonummer geen smsjes ontvangen van een buitenlandse mobielnummer?

er zijn hier twee simyo nummers en beide hadden diverse sms vanuit een indonummer moeten ontvangen, helaas niet dus.

Is dit op te lossen?????
Andersom werkt het wel, nemen we aan? Het kan ook aan de provider in Indonesië liggen.  Heeft je contact al navraag gedaan bij hen? Soms schuiven providers het probleem ook wel eens naar elkaar toe. :p
Hij heeft ook aan andere mensen met bv kpn en vodafoon provider gestuurd en die krijgen wel binnen, maar simyo krijgt ze dus niet binnen.

voor ons is dit wel een belangrijk punt
In principe kan je via Simyo sms'sen van waar dan ook ontvangen. Maar uit eigen ervaring kan ik beamen dat internationale sms'sen lang niet altijd aankomen. Volgens mij is het niet een specifiek Simyo of KPN probleem, maar komt het meer door een knullige manier waarop het internationale sms-verkeer is georganiseerd. Sinds een paar maanden komen sms'sen van de ING bank hier niet meer aan, een oud probleem waar noch ING, noch mijn provider een oplossing voor heeft. Het probleem loste zich in het verleden op mysterieuze wijze op, maar frustrerend is het wel.


voor ons is dit wel een belangrijk punt




What is met WhatsApp? Is dat geen mogelijkheid voor jullie?
heb geen smartphone de ander wel maar die met indo nummer heeft ook geen whatsapp.

en het moet het toch gewoon doen klaar
Waarom kan je met een simyonummer geen smsjes ontvangen van een buitenlandse mobielnummer?

er zijn hier twee simyo nummers en beide hadden diverse sms vanuit een indonummer moeten ontvangen, helaas niet dus.

Is dit op te lossen?????


Andersom werkt het wel, nemen we aan? Het kan ook aan de provider in Indonesië liggen.  Heeft je contact al navraag gedaan bij hen? Soms schuiven providers het probleem ook wel eens naar elkaar toe. :p



In principe kan je via Simyo sms'sen van waar dan ook ontvangen. Maar uit eigen ervaring kan ik beamen dat internationale sms'sen lang niet altijd aankomen. Volgens mij is het niet een specifiek Simyo of KPN probleem, maar komt het meer door een knullige manier waarop het internationale sms-verkeer is georganiseerd. Sinds een paar maanden komen sms'sen van de ING bank hier niet meer aan, een oud probleem waar noch ING, noch mijn provider een oplossing voor heeft. Het probleem loste zich in het verleden op mysterieuze wijze op, maar frustrerend is het wel.



Hoi Marco06,



Zoals Scotsman al aangeeft, zouden jullie gewoon smsjes uit het buitenland moeten kunnen ontvangen. Er is geen speciale instelling die daarvoor aan moet staan. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, dat het nu niet werkt.

Jullie hebben voor de rest wel goed bereik op de locatie waar je je bevindt, op moment van versturen in Indonesië? En ik neem aan dat jullie al zijn nagegaan, of de inbox vol is, want het lijkt me sterk dat dat voor beide toestellen aan de hand zou zijn.

Ik wil jullie aanraden beide toestellen even helemaal uit te schakelen, zeker 5 minuten uit te laten en dan weer op te starten. Dan kunnen de simkaarten zich opnieuw aanmelden op het netwerk, en komen de berichtjes wellicht alsnog binnen.

Wanneer dit geen resultaat oplevert, ontvang ik vraag een privébericht met de twee telefoonnummers, en de types toestel die gebruikt worden.



Ik hoor van je,



Groetjes,

Charlene

Reageer