Skip to main content
Ik ben sinds 27 mei jl aangesloten op Symio abonnement. In afwachting van mijn nummerbehoud vanaf 12 juni 2014 heb ik een tijdelijk nummer. Het valt mij op dat er vanaf 1 juni jl, reeds 6 SMS zijn verstuurd naar een nummer in Tsjechië. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan voorkomen ?
Hoi Sjeske63,



Leuk je hier op het forum te zien 🙂



Wat vervelend dat je telefoon onbewust SMS'jes heeft verzonden. Ik heb het nummer even voor je gegoogled en ik kom erachter dat dit afkomstig is van Avast Mobile Security. De App stuurt een verificatie SMS om je telefoon aan te melden voor hun diensten. Je zou als het goed is deze controle SMS'jes uit kunnen zetten via het instellingen menu. Anders is helaas het verwijderen van de applicatie de enige oplossing.



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?
Hoi Tiury,



Ja, het antwoord is duidelijk. ik vermoedde al dat het door de virusscanner kon komen. Komt natuurlijk ook door mijn tijdelijke nummer, mijn eigenlijke nummer is bekend bij de diensten van Avast. Ik weet in ieder geval hoe ik e.e.a kan voorkomen.



Gr. Sjeske 63 
Hoi Sjeske63,



Fijn dat het zo duidelijk is en bedankt voor je terugkoppeling! :)



Mocht je nog vragen hebben of als er iets onduidelijk is, dan kun je ons altijd via het forum benaderen 🙂

Reageer