Skip to main content
Hallo,



ik krijg de afgelopen paar maanden al een paar keer smskosten vanuit het buitenland op mijn rekening in kosten gebracht, naar het nummer 0031653131313 (€ 0,21, €0,28 etc etc).

Heb al gezocht en zie dat dit vaker voorkomt bij andere klanten en dat jullie er zelfs een FAQ van hebben gemaakt.

Geen van de volgende dingen is het geval:





Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden aan Nederlandse mobiele nummers;

Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;

Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.



Ik heb niet vanuit het buitenland gesmst naar een Nederlands nummer, heb geen smsjes die na 72 uur niet kunnen worden afgeleverd (ook niet vanuit het buitenland) en heb ook geen smsjes naar een niet bestaand nummer gestuurd.

Van bovenstaande dingen ben ik absoluut zeker!



Ik snap niet waar deze kosten vandaan komen. Kunnen jullie dit uitzoeken?
Heb je SMS berichten gestuurd naar Nederlandse mobiele nummers waarvan de eigenaar zich in het buitenland bevond?
Nee ook niet. Ik sms met opzet nooit als ik in het buitenland ben (ben wel vaak in België omdat mijn broer er woont) omdat het te duur is.
Dan maar wachten tot er een moderator reageert, of even met klantenservice bellen (1200) of twitteren.
Ja inderdaad. Ben benieuwd of een moderator reageert. Twitteren lukt me niet in zo`n kort berichtje 😉
Hoi TimoRitzen, welkom op ons forum!



Allereerst onze excuses voor de verlate reactie. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren. Dat lukte nu niet, helaas.



In je gegevens van het afgelopen halve jaar heb ik vier smsjes teruggevonden die als geadresseerd het nummer 0653131313 hebben. Deze zijn op 11 februari verstuurd vanaf het Duitse netwerk à €0,07 per sms.

Kan het misschien zijn dat, gezien je woonplaats, je misschien dichtbij de grens bent geweest en nét op het Duitse netwerk hebt gezeten?



Verder zijn er in juli en augustus 2014 smsjes vanuit België, Duitsland en Oostenrijk gestuurd. België zou gezien je woonplaats ook een mogelijkheid zijn. En ben je misschien in Oostenrijk op vakantie geweest?



Koorelle; dank je voor het meedenken!

Reageer