.

sms'jes worden namens mij verstuurd, wat kan ik hiertegen doen?

  • 20 November 2022
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Ik zie op mijn verbruik in de Simyo app kosten voor een sms die ik niet verzonden heb.

Het is sms naar 06 3521 0008

06 3521 0000

063521 0002

Op internet zie ik dat meer mensen hier last van hebben, ik kan nergens vinden

wie deze nummers toebehoren.

Bij verzonden bericht staat er ook niets in mijn lijst.

Wie helpt mij hiermee?

Alvast dank


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

En wat staat er verder op internet? Alleen mensen die geen idee hebben?

Alleen veel meldingen over deze en soortgelijke nummers. Niet aan wie deze toebehoren. Nog minder hoe je er vanaf komt. Of hoe je voorkomt dat er geld voor deze SMS Sen wordt afgeschreven 

Reputatie 7
Badge +7

Wat ik me heriner van soortgelijke postings is dat deze SMSjes vanuit een App worddn gestuurd.

Welke app: geen idee, en ik weet ook niet hoe je daar achter kan komen;
maar wellicht dat er op het forum een draad staat die meer info geeft.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ikje,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er sms’jes namens jou worden verstuurd! Dit komt vanuit je toestel zelf. Het zou inderdaad kunnen dat de sms’jes vanuit een app worden verstuurd zoals @wimj12 aangeeft. Dank je wel voor je hulp, Wim 😊! 

Je kunt de app machtiging uitschakelen in je telefoon op deze manier. Het zou ook kunnen helpen om de nummers te blokkeren in je telefoon.

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb hier ook last van en ik ben pas 2 uur geleden gebruiker geworden van een SimYo eSim die niet geactiveerd kan worden. Hoe kan ik dan een sms sturen naar een nummer die mij niet bekend is. Pff wil nu al opzeggen🙄

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cheranov,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is! Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik wel dat de eSIM is geactiveerd, wat bedoel je precies met dat de eSIM niet geactiveerd kan worden? Heb je geen bereik of krijg je een bepaalde foutmelding te zien? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Reageer