Skip to main content
het duurt erg lang, wel een paar uur, voordat mijn sms wordt verstuurd en ook het ontvangen duurt uren. dit is erg lastig omdat ik met een sms code moet inloggen bij DigiD. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Hoi Hamster,



Welkom op het Simyo forum.



Meestal wordt het, heel erg, traag versturen van een SMS veroorzaakt doordat de gereserveerde ruimte voor SMS op het toestel (vrijwel) vol is. Soms ontvang je zelfs ook geen SMS meer!

De oplossing in zo'n geval is: oude SMS-jes weggooien en het toestel opnieuw opstarten, soms moet je dat een paar keer herhalen totdat de gereserveerde ruimte weer voldoende vrij is.
Hoi Hamster,



Welkom op het Simyo Forum!



Het is niet zo handig dat je zo lang moet wachten op sms'jes. Vooral als het om belangrijke inlogcodes gaat.



Franswon geeft je hier al een hele goede tip! Dit kan zeker een van de oorzaken zijn dat het langer duurt voordat je een sms'je ontvangt. Het is ook mogelijk dat er iets met het netwerk aan de hand is bij jouw in de buurt.



Merk je dat je dit probleem op 1 specifieke postcode hebt of op meerdere? Daarnaast is het goed om te kijken of je ook problemen ervaart met bellen en jouw bereik. Dit heeft namelijk met elkaar te maken.



Ik wil jouw simkaart graag een reset geven op het netwerk. Op dit moment kan ik dit niet doen om deze geblokkeerd is. Je hebt op dit moment geen beltegoed meer. Zodra jij hebt opgewaardeerd, kan ik jouw simkaart eens opnieuw aanmelden op het netwerk. Houd je mij op de hoogte?



@Franswon, bedankt voor het meedenken 😃 Hele goede tip!



Groetjes,

Angela

Reageer