Skip to main content

.

Hallo,



Als ik een sms wil versturen kom ik steeds uit op een nummer in het berichtencentrum, en kan de sms niet versturen. Dit had ik anders nooit.



Peter.
Hoi Pjotr4726, welkom op het Simyo forum :)



Het nummer 0031653131313 datje ziet is het nummer van de SMS berichtencentrale waar wij gebruik van maken.

Alle SMS berichten die met een Simyo aansluiting worden verstuurd gaan via die centrale. Als ik zo jouw verbruik zie, denk ik dat je vaker vanuit het buitenland een SMS stuurt. Dan zie je eigenlijk altijd 0031653131313 staan in je verbruik. De buitenlandse provider doet er namelijk langer over om de geadresseerde aan ons door te geven dan wij erover doen om je SMS Bericht te registreren.



Wanneer een SMS niet aankomt en er 0031653131313 in je verbruik staat, dan kan dat meerdere oorzaken hebben. Als het nummer waar je heen wilt sturen niet bestaat gebeurt (tikfoutje?) dit bijvoorbeeld ook.

Zou je kunnen checken of dit misschien het geval is?

Als het nummer wél gewoon klopt zoeken we graag verder voor je naar een oplossing.
Hallo,



Ik heb net geprobeert om een sms te sturen, maar geeft steeds aan dat het onmogelijk is. Dat doet hij zowel bij het Spaanse als het Nederlandse nummer in de berichtencentrum.



Peter.
Hoi Pjotr4726,



Ik begrijp het niet helemaal. Je probeert een sms te sturen naar zowel een spaans als een nederlands nummer en bij beiden geeft je toestel aan dat het onmogelijk is. Heb ik dat goed begrepen?

Wat is precies de melding die je krijgt? En wat voor toestel gebruik je? Bevind je je op dit moment in het buitenland als je die smsjes verstuurt?

Alle informatie die je kunt geven, kan helpen om het op te lossen :)

Ik hoor het dus graag van je.



Groetjes,

Charlene
Hallo,



Ik gebruik nu het Nederlands nummer, en ik ben in Spanje. Ik krijg iedere keer de melding dat de sms niet verstuurd kan worden. Ik gebruik een Samsung GT-1200.



Peter.
Hoi Pjotr4726,



Charlene vroeg zich af wat je bedoelt met

Dat doet hij zowel bij het Spaanse als het Nederlandse nummer in de berichtencentrum.


Op een paar andere vragen heb je ook nog geen antwoord gegeven, dus kunnen we nog geen onderzoek doen naar een mogelijke oorzaak als deze bij ons ligt.

Als je met 'berichtencentrum' de SMS berichtencentrale bedoelt, dan helpt misschien deze link je verder. Vervolgens kun je deze handleiding gebruiken om daadwerkelijk een SMS te versturen.



Heeft dit je kunnen helpen?
Hallo,



Ik blijf het probleem houden dat ik geen sms kan versturen, het ontvangen ervan levert geen probelem op. Is het een idee om mij een nieuwe simkaart te geven (tevens nieuwe telefoonnummer). Anders overweeg ik om een andere provider te gaan nemen.



Met vriendelijke groet,



Peter Mus.
Hoi Pjotr4726,



Het blijft een beetje vreemd hoor. Het zou wel goed moeten werken namelijk. Het enige dat ik me nog kan bedenken is dat het telefoonnummer waar je naar toe wilt sms'en niet goed in je adresboek staat. Het is belangrijk dat je het telefoonnummer als volgt in je adresboek opslaat: 00316xxxxxxxx of +316xxxxxxxx.



Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
Hoi Pjotr4726,



Het blijft een beetje vreemd hoor. Het zou wel goed moeten werken namelijk. Het enige dat ik me nog kan bedenken is dat het telefoonnummer waar je naar toe wilt sms'en niet goed in je adresboek staat. Het is belangrijk dat je het telefoonnummer als volgt in je adresboek opslaat: 00316xxxxxxxx of +316xxxxxxxx.



Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?



Hallo,



Het staat goed ingesteld. Ik word er een beetje moe van. Kan ik van jullie een nieuwe simkaart krijgen, of ik ga serieus rondkijken naar een andere provider. Beschouw het laatste niet als een dreigement, maar ik heb een mobiel waarmee ik wil kunnen sms-en.



Met vriendelijke groet,



Peter Mus.
Hallo Peter.



Kun je even controleren op je telefoon bij berichtinstellingen of er niet aangevinkt staat "antwoorden via hetzelfde pad"?

Dat moet uitstaan.



Laat wel ff weten of dit helpt...

Groet.

Friesian
Hoi Pjotr4726,



Natuurlijk wil ik je best een nieuwe simkaart sturen, maar dat verandert niets aan de instellingen op je toestel of aan de instellingen op je aansluiting, dus dan zit je nog steeds met ditzelfde probleem 😞

We proberen je niet te pesten. Het niet kunnen versturen van een bericht kan heel veel oorzaken hebben, en door deze vragen te stellen, kunnen we erachter komen waar we de oplossing moeten zoeken.

Heb je de tip van Friesian al na kunnen kijken? Heeft dat iets opgeleverd?

Ik snap dat je het graag opgelost ziet. Wij ook natuurlijk. Ik wil je daarom vragen om de simkaart even in een ander toestel te stoppen en het daarmee te proberen. Dan weten we of we het in een instelling op je toestel moeten zoeken, of een instelling op je aansluiting.

We willen het graag voor je oplossen, dus ik hoop dat je me die informatie snel kunt geven. Als je dat liever hebt, kan ik je morgen ook even bellen hierover?

Ben je overigens nog steeds in Spanje?



Groetjes,

Charlene
Hallo,



De tip van Friesian heeft niet geholpen, het stond al goed ingesteld. Verder heb ik het op twee andere mobiels geprobeert, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb ook een simkaart van een Spaanse provider, en daar doet zich het probleem niet voor. Ik kan maar 1 conclusie trekken, er is iets mis met de simkaart.



Ik ben nog in Spanje, en heb hier een postadres. Daar mag de nieuwe simkaart naar gestuurd worden.



Met vriendelijke groet,



Peter Mus.
Hi Pjotr4726,



Om je gerust te stellen kan ik je een vervangende simkaart sturen. Alleen kan dat niet naar een buitenlands adres.

We hebben hier wel een Nederlands adres van je, kan het daarheen, dat iemand het doorstuurt voor je?
Hallo,



Het mag wel naar mijn Nederlands postadres gestuurd worden.

Het wordt van daaruit wel verstuurd naar mijn postadres in Spanje.





Met vriendelijke groet,



Peter.
Hallo,



U mag wel wachten met het sturen van de simkaart tot ik weer in Nederland ben, want ik vermoed dat mijn bestaande simkaart door jullie geblokkeert zal worden.



Met vriendelijke groet,



Peter.
Hallo,



U mag wel wachten met het sturen van de simkaart tot ik weer in Nederland ben, want ik vermoed dat mijn bestaande simkaart door jullie geblokkeert zal worden.



Met vriendelijke groet,



Peter.




Hi Pjotr4726,



Je huidige simkaart wordt pas buiten gebruik gesteld als je je vervangende simkaart is geactiveerd door jou.

Maar laat maar weten wanneer je deze opgestuurd wilt krijgen 😉
Hallo,



U mag de nieuwe simkaart wel naar mijn thuisadres in Nederland sturen.



Men zal het vanuit daar doorsturen naar Spanje.





Met vriendelijke groet,



Peter.
Hoi Pjotr4726,



Dat gaan we dan meteen doen 🙂 Ik heb je simkaart verstuurd naar het adres dat bij ons in het systeem staat. Ik hoop in ieder geval dat dit de oplossing geeft. De KPN netwerkspecialisten hebben nog gevraagd of je *0# vóór het sms-bericht wil zetten. Hierdoor krijg je een afleverrapport of en eventuele foutmelding (dit is geheel gratis). Hier kunnen zij meer informatie uithalen om je probleem op te lossen 🙂



Ik lees heel graag de inhoud van dat afleverrapport. Zou je het berichtje hier willen plaatsen?
Hallo,



Ik heb zoals gevraagd *0# voor een sms bericht geplaatst, maar ik krijg alleen maar de melding dat het niet mogelijk is om het bericht te versturen.



Peter.
Hoi Pjotr4726,



Dan is het helaas echt je telefoon die dit onmogelijk maakt. Wissel je de simkaartjes vaak in hetzelfde toestel? In dat geval is het niet onlogisch dat je toestel van slag raakt. Hij moet dan de hele tijd heen en weer switchen van "berichtencentrale". Weet je zeker dat dit goed in je telefoon staat?



Check hier anders voor de juiste instellingen: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/samsung/gt-e1200i/sms/usecase/handmatig-instellen



Ik hoor graag van je of het hiermee gelukt is.
Hallo,



Ik wissel niet constant van mobiel, dit is een nieuw toestel. Ik heb het toetsel diverse keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het resultaat is en blijft dat ik geen sms berichten kan versturen.



Peter.
Hoi Pjotr4726,



Wat Tiury graag wilde weten is of je regelmatig de Spaanse simkaart en onze simkaart omwisselt in de telefoon die je gebruikt?



De simkaart is in ieder geval naar het Nederlandse adres onderweg 🙂
Hallo,



De simkaart van Simyo zit bijna constant in de mobiel. Er wordt heel af en toe gewisseld.



Peter.



 
Hoi Pjortr4726,



Ah oké dat hadden we niet zo begrepen. We horen graag van je of het probleem met de nieuwe simkaart verholpen is!

Reageer