Skip to main content
Beste Simyo,

Mijn vriendin zit op dit moment in Engeland en ik heb al veel met haar ge-sms't. Toen ik wilde kijken hoeveel dit mij ging kosten heb ik informatie hierover ingewonnen via jullie site.



Bij het kopje 'tarieven' krijg ik te zien -mits ik het goed interpreteer- dat het sturen van een SMS van NL naar Engeland 0,25 eurocent kost en het sturen van een SMS van Engeland naar NL 0,08 eurocent.

(Mochten deze tarieven gelden, vind ik het persoonlijk onacceptabel dat ik in mijn eigen land zoveel zou moeten betalen als ik sms naar iemand in het buitenland, zeker als diegene vele malen minder betaald dan ik)



Maar als ik in 'Mijn Simyo' kijk, dan staan hier alle sms'jes die ik verzonden heb, maar achter elk sms'je staat 0,00 euro cent. Oftewel het sms'je valt binnen mijn bundel.



Waar moet ik nu vanuit gaan? Kost het wel of geen geld om vanuit Nederland naar Engeland een sms te sturen? Want ik mag toch hopen dat 'Mijn Simyo' geen valse informatie geeft.



Met vriendelijke groet,



Rik Talens.
De tarieven voor het verzenden van sms'sen die je noemt kloppen. Het grote verschil tussen het verzenden vanuit NL en vanuit een ander EU land zit hem in de EU regelgeving. Daardoor is er een limiet voor alle roamingkosten binnen de EU (bellen, sms'sen, data) maar binnen elk EU land is niets geregeld, en heerst dus het principe van de vrije markt.



Sms'sen naar het buitenland vallen in geen enkele bundel, en worden dus apart berekend (naar de UK is dat 25 cent per sms).
De tarieven voor het verzenden van sms'sen die je noemt kloppen. Het grote verschil tussen het verzenden vanuit NL en vanuit een ander EU land zit hem in de EU regelgeving. Daardoor is er een limiet voor alle roamingkosten binnen de EU (bellen, sms'sen, data) maar binnen elk EU land is niets geregeld, en heerst dus het principe van de vrije markt.



Sms'sen naar het buitenland vallen in geen enkele bundel, en worden dus apart berekend (naar de UK is dat 25 cent per sms).



Dank voor uw reactie, maar ik zie dit dus niet terug in 'Mijn Simyo'. Hier worden deze sms'jes gewoon van mijn bundel afgehaald, zonder extra kosten (wat ik heel logisch vind, want ik bevind mij gewoon in mijn eigen land).
Sms'sen naar een buitenlands nummer vallen onder geen enkele bundel, maar als de ontvanger een Nederlandse simkaart met een 06 nummer heeft dan uiteraard wel, waar hij of zij zich ook bevindt.



Eigenlijk klopt het onderwerp van dit topic niet helemaal, want het gaat niet over het versturen van een sms naar de UK (d.w.z. iemand met een UK mobiel nummer) maar naar een Nederlander die zich toevallig in de UK bevindt met een Nederlands mobiel. Dat het in dit geval om de UK gaat is niet relevant... 😉
Bedankt voor je antwoord. Het is me helemaal duidelijk. Ik had dit ook wel verwacht, maar het stond - in mijn ogen - een beetje omslachtig beschreven. In dit soort gevallen kun je dan maar beter extra vragen, dan uiteindelijk een dikke rekening krijgen. Thanks.
Hoi rikkie1,



Jouw vriendin heeft een Nederlands nummer, dus als jij haar sms't, sms jij naar NL en niet naar het Verenigd koninkrijk.

Stel je namelijk voor dat jij iemand sms't waarvan je denkt dat die gewoon in NL is, en die persoon is bijvoorbeeld in Australië, dat zou dan wel oneerlijk zijn dat jij daar extra kosten voor maakt. De persoon die zich met het Nederlandse nummer in het Buitenland bevindt, die betaalt de extra kosten dus.



Is het zo, samen met de uitleg van Scotsman duidelijk?



Groetjes,

Charlene
Ja, thanks.
Hoi rikkie1,



Fijn dat de uitleg duidelijk is 🙂 Als nog andere vragen of opmerkingen hebt dan helpen we je graag verder!

Reageer