Skip to main content
Als ik een sms binnen krijg, dan komt deze om de paar minuten weer binnen.

Dit gaat de hele dag door.

Het blijkt dat de provider geen signaal verwerkt dat de sms ontvangen is en stuurt deze weer opnieuw door.

Om op te lossen moet ik sim kaart eruit haken en in andere telefoon doen.

Daarna weer terug in telefoon en is probleem opgelost.

Kunt u mij melden hoe ik dit kan oplossen.

Is ergens iets bij simyo aan te doen.

Kent hij mijn sms niet.

Ik wordt er gestoord van en zou dit graag willen oplossen.

Met vr groet dita baas
De oorzaak van het probleem zit hem in jouw telefoon, die stuurt namelijk geen ontvangstbevestiging terug naar de sms centrale. Ik zou adviseren om je toestel eens door een deskundige reparateur te laten nakijken.



PS Haal je telefoonnummer even weg i.v.m. privacy! Kan tot 1 uur na plaatsing van je topic.
Hoi Dita Baas,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat lijkt mij enorm lastig! Ik kan me voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben.



Zoals Scotsman aangeeft, lijkt het probleem in jouw telefoon te liggen. De telefoon hoort namelijk een ontvangstbevestiging te sturen naar het netwerk. Zodra dit niet gebeurt, blijft het sms'je verstuurd worden. Dit kan tot 48 uur doorgaan. Krijgen we daarna nog geen bevestiging, dan sturen we het sms'je niet meer. Omdat het met elk sms'je wat je krijgt gebeurt, kan het constant doorgaan.



Ik zie dat je hebt gebeld met onze klantenservice. Mijn collega heeft contact opgenomen met de netwerkspecialist van KPN. Hij heeft het netwerk nagekeken en hier zien we niets vreemds. Als je jouw simkaart in een andere telefoon plaatst en een sms'je laat binnenkomen, zal er een ontvangstbevestiging gestuurd worden. Jouw simkaart onthoud deze instellingen.



Zodra jij jouw simkaart terug in jouw telefoon plaatst, zal de simkaart de instelling dus meenemen. Laat je weten of het geholpen heeft?



@Scotsman, bedankt voor de uitleg en de waarschuwing wat betreft het telefoonnummer :)



Groetjes,

Angela

Reageer