Skip to main content
Ik heb een nieuwe Android smartphone (Jelly Bean 4.2.1) en het lukt mij niet om SMS-berichten te versturen. Ontvangen lukt wel.

Een van de tips die hier op de site vermeld staan is om onder het menu Berichten te kijken hoe de instellingen zijn en indien nodig te wijzigen naar tekst, SMS of Standaar. Het probleem is nu dat ik niet in dit menu kan komen. Onder de instellingen van de standaard SIM zijn deze, en die van de gesprek instellingen, niet te selecteren (bellen gaat echer wel goed). Alleen het onderdeel Gegevensverbinding is te selecteren.

Hoe kan ik nu toch dit menu-onderdeel benaderen?
Hoi CeesB, welkom op het forum van Simyo! :)



Wat vervelend dat je problemen hebt met het versturen van SMS-berichten.



Volgens mijn gegevens draait de Samsung Galaxy S III ook op Jelly Bean, zou je aan de hand van deze pagina eens willen proberen of je wel bij de Instellingen kan komen van je Berichten? :)



Ik hoor graag van je of het is gelukt en of het met het nagaan van je instellingen het probleem is verholpen.



Is dit niet de oplossing, dan zou ik graag willen weten wat er precies gebeurt als je een smsje probeert te verzenden? Krijg je een bepaalde melding?
Hallo Kim,



Ik heb mijn sms weer werkend. Niet met de info van de website (ging alleen over de sms-centrale en dat stond al goed), maar door stom toeval gezien dat mijn telefoon een andere notatiegebruikt dan ik bij mijn contacten ingevoerd heb. Dat moet ik nog aanpassen.



Bedankt voor de moeite.



Groeten, Cees
Ah fijn dat het inmiddels al is opgelost, dankjewel voor het delen van de oplossing, CeesB! 🙂

Reageer