Skip to main content
Beste Simyo,



Ik ben 7 december nieuwe klant van simyo en ik heb 5 december mijn kaart geactiveerd en er meteen weer uitgehaald omdat ik nog een t-mobile abonnement had.

Vandaag (9 december) checkte ik "mijn simyo"" en wat zie ik? Dat ik drie smsjes verstuurd zou hebben op 5 december aan mijn man over mijn IMEI nummer van de telefoon met vermelding van het IMEI nummer. Dezefde drie smsjes opnieuw aan hem verstuurd op 7 december toen ik mijn simyo kaart erin stopte. Ook weer zogenaamd verstuurd vanaf  mijn telefoon/simkaart. En zoals u al weet staat er in mijn logboek geen vermelding van het versturen ervan.... Ik las namelijk op fora dat meer klanten dit probleem hebben.



Ik denk dat er een fout zit want blijkbaar gebeurt het als ik mijn simyo kaart erin stop. Het gaat maar om 6 smsjes, maar toch wil ik dat u dit rectificeert (op 5 december kostte het nog 0,93 cent en op 7 november ging het van mijn bundel af). IK vind het vervelend omdat ik nu lees dat veel meer klanten dit probleem hebben voor veel grotere bedragen. Mijn vertrouwen is nu geschaad en ik heb het gevoel dat ik Simyo moet gaan controleren....



Graag dus rectificatie en controle wat er misging.

Ik zal mijn kaart er zometeen nog een keer uithalen en opnieuw activeren. Kijken of ditzelfde opnieuw gebeurt.
Welkom op het forum lis,



Als je telefoon automatisch een sms met je IMEI nummer stuurt, komt dit vanwege je beveiligings instellingen. Sommige telefoons hebben de mogelijkheid om automatisch je IMEI nummer (uniek code van je telefoon) te sturen wanneer er een andere simkaart in het toestel wordt geplaatst. Stel dat je toestel wordt gestolen en iemand stopt een andere simkaart in het toestel dan weet je door de verstuurde sms dat er een andere simkaart in het toestel zit. Dit is een instelling die je aan/uit kan zetten via de beveiligings instellingen van je toestel. Simyo stelt dit niet in en kan dit ook niet uitzetten.



Groetjes,



Alex

Reageer