Half december heb ik een Simyo abonnement aangevraagd en aangegeven dat ik mijn nummer wilde behouden. Aangezien ik ook Freelance werk is nummerbehoud van groot belang voor mij.Ā
Vervolgens kreeg ik de simkaart met een brief. Hierin stond dat ik de simkaart moest activeren ook wanneer het nummerbehoud was aangevraagd. Dit heb ik gedaan op 6 januari. Verder werd geschreven dat buitenbundel tarieven werden gefactureerd als je voor het overzetten van je nummer met de kaart zou bellen. dit heb ik dus niet gedaan.
In de tussentijd gebeurde er niets. Ik wachtte netjes een bericht af van Simyo omdat ik weet dat het transporteren van een nummer een tijd in beslag kan nemen. (overigens ben ik abonnements vrij bij mijn vorige provider.) Tot ik een email kreeg met een factuur van mijn zogenaamde bundel en aansluitingskosten. Hierop heb ik direct een brief gestuurd met diverse vragen:
- waarom betaal ik aansluitkosten als ik nog niet ben aangesloten met mijn nummerbehoud?
- waarom moet ik betalen voor een bundel waar ik nog niet mee kan bellen aangezien er dan buitenbundel kosten in rekening worden gebracht
- Wanneer wordt mijn nummer overgezet?
- Wat zijn jullie oplossingen ten aanzien van de factuur gezien de bundels een bepaalde houdbaarheid hebben en ik hier nog geen gebruik van kan maken
Ik kreeg na 3 dagen een mail terug met de melding dat de reactie nog een paar dagen zou duren omdat dat het te druk was om te reageren. Na een paar dagen kreeg ik een mail dat mijn klacht was 'opgelost'. Een automatische reply waarin stond dat ik het nummerbehoud niet had aangegeven en dit alsnog moest doen.Ā
Gebeld met de klantenservice omdat dit niet klopte en ik op mijn andere vragen geen antwoord had gekregen. Hier kreeg ik te horen dat het ergens fout was gegaan er niet te zien was waar en er geen nummerbehoud was binnengekomen. Dat de fout of bij Simyo of bij mij lag. Uitgelegd dat ik via het internet het zeker had aangevraagd en dit ook te bewijzen is gezien ik tot de dag van vandaag niet heb gebeld met de simkaart etc. Waarop ik weer een star antwoord kreeg dat de schuld in het midden lag. Hierop heb ik geantwoord dat als dat zo is ik verwacht van Simyo ook met een oplossing te komen dat de bundel bijvoorbeeld ingaat als mijn nummer ook daadwerkelijk is getransporteerd. Nee, dit kon niet omdat de schuld in het midden lag... Met andere woorden Jij heb het fout gedaan. Waar is de service in de klantenservice van Simyo???Ā
Er wordt verwacht dat ik betaal voor iets wat ik niet heb gevraagd en daarbij betaal ik nu dubbel - mijn oude provider en Simyo...
Mijn vertrouwen is totaal weg en ik wil dan ook af van mijn abonnement zeker na het lezen van dit forum over spook SMS en en hoge rekeningen voor dataverkeer. Hoe stop ik dit abonnement wat ik nog niet heb gebruikt?
HollyĀ
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie