Skip to main content
Al vanaf nov. 2013 trachten wij 06-xxxxxxxx over te laten van Yes Telecon naar Simyo. contract is binnen en zou geen probleem zijn deze per 6 februari 2014 het tijdelijke nummer 06xxxxxxxx te vervangen door bovenstaande nr. Wat schets onze verbazing dat het bij Simyo weer opnieuw aangevraagd moet worden omdat Yes geen toestemming geeft. Dit blijkt niet het geval te zijn. Om een heel lang verhaal kort te houden, wat moeten we in vredesnaam doen om dit in goede banen te leiden?

Ticketnr. # 715907.

Te woord gestaan door een zeer onvriendelijke dame die de verbinding verbrak omdat ze niets voor ons kon doen. Wie dan wel? Schijnbaar niemand heeft de inzet klantvriendelijk te zijn daarom lijkt het mij beter de complete correspondentie door te mailen naar een consumentenprogramma in de hoop dat wij serieus genomen worden.
Hoi Sera, welkom op het Simyo forum.



Mijn reactie kan misschien als overbodig worden ervaren, aangezien je gistermiddag een mailtje van ons hebt gekregen dat je nummer op 6 februari wordt overgezet naar Simyo, maar ik wil toch iets delen over het proces van nummerbehoud.



Wanneer je namelijk over wilt stappen naar een andere provider en je nummer wilt laten overzetten, dan is de nieuwe provider volledig afhankelijk van 2 externe partijen: de klant en de oude provider.

De klant levert de benodigde gegevens aan en de oude provider keurt een verzoek voor nummerbehoud goed of af.



In jouw geval is je verzoek voor nummerbehoud een paar keer afgekeurd geweest.

De eerste keer omdat niet de juiste provider was ingevuld, kon je niets aan doen, Yes Telecom stond volgens mij toen nog niet in onze lijst met providers. Nu inmiddels wel.

De tweede keer omdat de wensdatum toen nog te ver in de toekomst lag. Nummerbehoud aanvragen is 60 dagen van te voren mogelijk.

De derde keer gaf Yes Telecom ineens aan dat je pas op 8 november 2015 weg mag 😕 Een paar dagen later hebben we het alsnog goedgekeurd weten te krijgen.





De dame die je gisteren gesproken hebt aan de telefoon kon helaas echt niets doen voor je op dat moment. Als deze collega echt zo onvriendelijk is geweest aan de telefoon, dan stel ik het op prijs als je mij een privébericht stuurt met het telefoonnummer waarmee je gebeld hebt. Dit gesprek wordt dan nageluisterd zodat zij extra getraind kan worden als dat nodig blijkt.

Reageer