Hoi!
Sinds een halve maand heb ik Simyo. Hiervoor had ik 9 jaar KPN/Hi. De kwaliteit van telefoongesprekken is erg matig als ik zelf bel, en bijna onverstaanbaar als andere mensen mij bellen. Ik gok maar een beetje wat ze zeggen, het klinkt... statisch, krakerig, vlak. Een stem klinkt eigenlijk als een ruis met weinig variatie waar ik dan woorden uit op moet maken. Ik heb het idee dat het probleem het ergst is bij inkomende Vodafone-bellers
Informatie
Telefoon: Sony Xperia S
Platform: Android 4.0.4., origineel, nooit geroot
Bereik: Zeer goed, bij mij thuis altijd vier van de vier streepjes
Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Een nieuwe bluetooth headset met HD voice (eerst dacht ik dat het misschien lag aan mijn oude headset, maar nee. Muziek speelt bijvoorbeeld ook zeer helder, zowel in beide headsets als uit de telefoonspeaker)
- Speakers en headsets getest via Test Service door *#*#7378423#*#* in belmenu in te toetsen (resultaat: zeer helder geluid)
- Android's anti-ruis instellingen aan en uit gezet (geen verschil)
- Gecheckt of ik zowel 3G als 2G ontvang (Ja, UMTS/GSM staat geselecteerd)
- Verschillende keren de telefoon opnieuw opgestart, ook d.m.v. batterij eruit halen. (geen verschil)
- Sim-kaart in een andere mobiele telefoon gedaan en meerdere nummers gebeld (geen enkel verschil in geluidskwaliteit)
- Met telefoon buiten gaan staan (geen verschil)
Ik heb na elke wijziging of poging telkens (ook) 1244 gebeld. Dan krijg je een standaardbandje van Simyo met een vrouwenstem. Dat bandje kraakt als ik bel, net zoals alle stemmen waar ik naartoe bel.
Het ligt volgens mij dus NIET aan:
- De telefoonspeakers
- De telefooninstellingen
- Het bereik of de netwerkdekking
- Het huis waarin ik verblijf
Dit probleem heb ik nooit gehad toen ik bij Hi/KPN zat. Maar dit zou hetzelfde netwerk moeten zijn. Is er misschien een verklaring voor de drastisch slechtere geluidskwaliteit? Wat kan ik nu nog doen?
Alvast hartelijk bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Sinds een halve maand heb ik Simyo. Hiervoor had ik 9 jaar KPN/Hi. De kwaliteit van telefoongesprekken is erg matig als ik zelf bel, en bijna onverstaanbaar als andere mensen mij bellen. Ik gok maar een beetje wat ze zeggen, het klinkt... statisch, krakerig, vlak. Een stem klinkt eigenlijk als een ruis met weinig variatie waar ik dan woorden uit op moet maken. Ik heb het idee dat het probleem het ergst is bij inkomende Vodafone-bellers
Informatie
Telefoon: Sony Xperia S
Platform: Android 4.0.4., origineel, nooit geroot
Bereik: Zeer goed, bij mij thuis altijd vier van de vier streepjes
Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Een nieuwe bluetooth headset met HD voice (eerst dacht ik dat het misschien lag aan mijn oude headset, maar nee. Muziek speelt bijvoorbeeld ook zeer helder, zowel in beide headsets als uit de telefoonspeaker)
- Speakers en headsets getest via Test Service door *#*#7378423#*#* in belmenu in te toetsen (resultaat: zeer helder geluid)
- Android's anti-ruis instellingen aan en uit gezet (geen verschil)
- Gecheckt of ik zowel 3G als 2G ontvang (Ja, UMTS/GSM staat geselecteerd)
- Verschillende keren de telefoon opnieuw opgestart, ook d.m.v. batterij eruit halen. (geen verschil)
- Sim-kaart in een andere mobiele telefoon gedaan en meerdere nummers gebeld (geen enkel verschil in geluidskwaliteit)
- Met telefoon buiten gaan staan (geen verschil)
Ik heb na elke wijziging of poging telkens (ook) 1244 gebeld. Dan krijg je een standaardbandje van Simyo met een vrouwenstem. Dat bandje kraakt als ik bel, net zoals alle stemmen waar ik naartoe bel.
Het ligt volgens mij dus NIET aan:
- De telefoonspeakers
- De telefooninstellingen
- Het bereik of de netwerkdekking
- Het huis waarin ik verblijf
Dit probleem heb ik nooit gehad toen ik bij Hi/KPN zat. Maar dit zou hetzelfde netwerk moeten zijn. Is er misschien een verklaring voor de drastisch slechtere geluidskwaliteit? Wat kan ik nu nog doen?
Alvast hartelijk bedankt!
Hoi Jolyn,
Welkom op het forum :)
En bedankt voor de uitgebreide beschrijving van waar je tegenaan loopt. Ook goed dat je er vast bij hebt gezet, wat je zelf al hebt ondernomen.
Wij zitten inderdaad op exact hetzelfde netwerk als KPN. Dit zou dus geen verschil moeten maken. Ik zou graag in een privébericht de postcode ontvangen waar je dit ervaart, dan kan ik toch nagaan of er eventueel werkzaamheden zijn in jouw omgeving.
Ik heb voor de zekerheid je simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als je je toestel nogmaals helemaal uit kunt schakelen, en daarna weer aan kunt zetten, dan kunnen we zien of dat iets oplevert.
Laat je het hier even weten?
Groetjes,
Charlene
Hoi Jolyn,
Welkom op het forum :)
En bedankt voor de uitgebreide beschrijving van waar je tegenaan loopt. Ook goed dat je er vast bij hebt gezet, wat je zelf al hebt ondernomen.
Wij zitten inderdaad op exact hetzelfde netwerk als KPN. Dit zou dus geen verschil moeten maken. Ik zou graag in een privébericht de postcode ontvangen waar je dit ervaart, dan kan ik toch nagaan of er eventueel werkzaamheden zijn in jouw omgeving.
Ik heb voor de zekerheid je simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als je je toestel nogmaals helemaal uit kunt schakelen, en daarna weer aan kunt zetten, dan kunnen we zien of dat iets oplevert.
Laat je het hier even weten?
Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,
Sorry voor het wat late antwoord. Inmiddels heb ik de Vodafone bellers waar het om ging mij weer laten bellen, maar zonder resultaat. Het is nog steeds blikkerig, krakerig, moeilijk te verstaan.
Ik hoop dat het dan aan werkzaamheden ligt? Ik vind het niet erg mijn postcode hier te geven hoor, dat is 6717BJ. Maar nogmaals, ik heb 4/4 streepjes thuis, maximaal bereik.
Ik bel veel 's avonds met een goede vriend. Dat doen we al jaren. Dat is met stip de hoofdreden dat we allebei veel belminuten hebben. Maar sinds ik overgestapt ben kan ik hem zeer slecht verstaan. Ik zou het erg jammer vinden als wij niet meer kunnen bellen.
Is er nog iets anders waaraan zo'n slechte verbinding kan liggen?
Ik neem aan dat je de simkaart van KPN/HI hiervoor in datzelfde toestel had zitten? Anders is het misschien de moeite waard om nog eens een simkaart van KPN/HI van iemand te ritselen en uit te proberen in je toestel. En anders een prepaidkaartje bij de HI winkel halen. Proberen waard. Om uit te sluiten.
Hey Leon,
Thanks voor het meedenken!
Het is een interessante suggestie. Immers, als ik met een KPN SIM-kaart wél helder geluid heb dan is OF het netwerk toch niet hetzelfde OF er is iets mis met de Simyo SIM kaart.
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, hiervoor zat in m'n gsm een jaar lang een KPN SIM-kaart, praktisch zonder problemen. (Nouja, af en toe viel de lijn weg en hoorde de persoon aan de andere kant van de lijn dat ik 'tijdelijk geen bereik' had. Dat gebeurde wel enkele keren per maand tijdens telefoongesprekken die ik vanuit het huis voerde, maar dat heeft me nooit echt gestoord, eigenlijk.)
Overigens kan het heel goed zendmast-gebonden zijn. Als ik vanuit huis naar een Vodafone-telefoon bel dan klinkt dat beroerd, maar een paar dagen geleden ging ik als test vanuit de trein een Vodafoner bellen en toen had ik gewoon helder geluid!
Gisteren heb ik vanuit mijn huis (en ook van buiten, just in case) 3 Vodafoners en 2 KPN'ers gebeld en/of hen ook mij laten bellen. Alle 5 ontvingen mij 100% helder. De inkomende geluidskwaliteit van de telefoontjes naar de 2 KPN'ers was matig, maar wel te verstaan. De telefoontjes naar de 3 Vodafoners klonken allemaal precies even slecht, met als gevolg dat ik de hele tijd ontzettend geconcentreerd moest luisteren naar wat er nou eigenlijk gezegd werd (En dan nog steeds de hele tijd dingen riep a la 'wat?', 'huh?' en 'zei je nou flubberkazen?')
Ik hoop er dus nog even op dat er werkzaamheden zijn aan de KPN mast waar ik verbinding mee maak, maar in de tussentijd ga ik inderdaad eens rondneuzen naar een KPN/Hi SIM-kaart voor het volgende testje. Dank je!
Thanks voor het meedenken!
Het is een interessante suggestie. Immers, als ik met een KPN SIM-kaart wél helder geluid heb dan is OF het netwerk toch niet hetzelfde OF er is iets mis met de Simyo SIM kaart.
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, hiervoor zat in m'n gsm een jaar lang een KPN SIM-kaart, praktisch zonder problemen. (Nouja, af en toe viel de lijn weg en hoorde de persoon aan de andere kant van de lijn dat ik 'tijdelijk geen bereik' had. Dat gebeurde wel enkele keren per maand tijdens telefoongesprekken die ik vanuit het huis voerde, maar dat heeft me nooit echt gestoord, eigenlijk.)
Overigens kan het heel goed zendmast-gebonden zijn. Als ik vanuit huis naar een Vodafone-telefoon bel dan klinkt dat beroerd, maar een paar dagen geleden ging ik als test vanuit de trein een Vodafoner bellen en toen had ik gewoon helder geluid!
Gisteren heb ik vanuit mijn huis (en ook van buiten, just in case) 3 Vodafoners en 2 KPN'ers gebeld en/of hen ook mij laten bellen. Alle 5 ontvingen mij 100% helder. De inkomende geluidskwaliteit van de telefoontjes naar de 2 KPN'ers was matig, maar wel te verstaan. De telefoontjes naar de 3 Vodafoners klonken allemaal precies even slecht, met als gevolg dat ik de hele tijd ontzettend geconcentreerd moest luisteren naar wat er nou eigenlijk gezegd werd (En dan nog steeds de hele tijd dingen riep a la 'wat?', 'huh?' en 'zei je nou flubberkazen?')
Ik hoop er dus nog even op dat er werkzaamheden zijn aan de KPN mast waar ik verbinding mee maak, maar in de tussentijd ga ik inderdaad eens rondneuzen naar een KPN/Hi SIM-kaart voor het volgende testje. Dank je!
Sorry voor het wat late antwoord. Inmiddels heb ik de Vodafone bellers waar het om ging mij weer laten bellen, maar zonder resultaat. Het is nog steeds blikkerig, krakerig, moeilijk te verstaan.
Ik hoop dat het dan aan werkzaamheden ligt? Ik vind het niet erg mijn postcode hier te geven hoor, dat is 6717BJ. Maar nogmaals, ik heb 4/4 streepjes thuis, maximaal bereik.
Ik bel veel 's avonds met een goede vriend. Dat doen we al jaren. Dat is met stip de hoofdreden dat we allebei veel belminuten hebben. Maar sinds ik overgestapt ben kan ik hem zeer slecht verstaan. Ik zou het erg jammer vinden als wij niet meer kunnen bellen.
Is er nog iets anders waaraan zo'n slechte verbinding kan liggen?
Thanks voor het meedenken!
Het is een interessante suggestie. Immers, als ik met een KPN SIM-kaart wél helder geluid heb dan is OF het netwerk toch niet hetzelfde OF er is iets mis met de Simyo SIM kaart.
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, hiervoor zat in m'n gsm een jaar lang een KPN SIM-kaart, praktisch zonder problemen. (Nouja, af en toe viel de lijn weg en hoorde de persoon aan de andere kant van de lijn dat ik 'tijdelijk geen bereik' had. Dat gebeurde wel enkele keren per maand tijdens telefoongesprekken die ik vanuit het huis voerde, maar dat heeft me nooit echt gestoord, eigenlijk.)
Overigens kan het heel goed zendmast-gebonden zijn. Als ik vanuit huis naar een Vodafone-telefoon bel dan klinkt dat beroerd, maar een paar dagen geleden ging ik als test vanuit de trein een Vodafoner bellen en toen had ik gewoon helder geluid!
Gisteren heb ik vanuit mijn huis (en ook van buiten, just in case) 3 Vodafoners en 2 KPN'ers gebeld en/of hen ook mij laten bellen. Alle 5 ontvingen mij 100% helder. De inkomende geluidskwaliteit van de telefoontjes naar de 2 KPN'ers was matig, maar wel te verstaan. De telefoontjes naar de 3 Vodafoners klonken allemaal precies even slecht, met als gevolg dat ik de hele tijd ontzettend geconcentreerd moest luisteren naar wat er nou eigenlijk gezegd werd (En dan nog steeds de hele tijd dingen riep a la 'wat?', 'huh?' en 'zei je nou flubberkazen?')
Ik hoop er dus nog even op dat er werkzaamheden zijn aan de KPN mast waar ik verbinding mee maak, maar in de tussentijd ga ik inderdaad eens rondneuzen naar een KPN/Hi SIM-kaart voor het volgende testje. Dank je!
Hoi Jolyn,
Ik heb contact gehad met netwerkservices. Er is op jouw locatie niks aan de hand. Je zit zelfs hartstikke dicht bij de mast, werd me verteld.
Er is nu een vervangende simkaart naar je onderweg. Ik hoor graag van je wat deze simkaart na activatie doet.
Ik hoop dat je je vriend weer helder horen kan dan :)
Groetjes,
Charlene
Top! Wow, dat is echt snel! Ik hoop dat het helpt 🙂 K hou je op de hoogte!
Groetjes,
Jolyn
Groetjes,
Jolyn
Groetjes,
Jolyn
Hoi Jolyn,
Wij zijn erg benieuwd of de vervangende simkaart je probleem verhelpt.
Hoi Natacha,
Helaas, de nieuwe SIMkaart maakt geen verschil.
Ik heb het afgelopen jaar op dezelfde plek gewoond, met dezelfde telefoon en met hetzelfde KPN netwerk.
Ik zal kijken of ik in de komende periode een KPN simkaart van iemand kan lenen en die in mn toestel thuis testen. Als het dan nog steeds kraakt, dan kan ik in ieder geval wat uitsluiten.
Helaas, de nieuwe SIMkaart maakt geen verschil.
Ik heb het afgelopen jaar op dezelfde plek gewoond, met dezelfde telefoon en met hetzelfde KPN netwerk.
Ik zal kijken of ik in de komende periode een KPN simkaart van iemand kan lenen en die in mn toestel thuis testen. Als het dan nog steeds kraakt, dan kan ik in ieder geval wat uitsluiten.
Hoi Jolyn,
Jammer dat de nieuwe simkaart geen verschil maakt. Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn van een andere simkaart in je toestel en vice versa. Kan je het even laten weten zodra je in de gelegenheid bent geweest om dit te testen?
Groetjes,
Alex
Jammer dat de nieuwe simkaart geen verschil maakt. Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn van een andere simkaart in je toestel en vice versa. Kan je het even laten weten zodra je in de gelegenheid bent geweest om dit te testen?
Groetjes,
Alex
Sorry dat het even duurde (eerst verkeerde KPN sim besteld en reis naar het buitenland tussendoor) maar vandaag kon ik dan toch een KPN micro sim kaart testen. Er was geen merkbaar verschil.
Het probleem ligt dus niet aan Simyo.
Maar wat het wel is? Ik dacht echt dat ik al het andere al had uitgesloten. We kregen wel ongeveer tegelijkertijd met de start van mijn Simyo abonnement een nieuwe internet (WiFi) provider, misschien is dat het?
Ik wilde het in ieder geval nog even doorgeven. Bedankt voor alle goede hulp en snelle klantenservice :)
Het probleem ligt dus niet aan Simyo.
Maar wat het wel is? Ik dacht echt dat ik al het andere al had uitgesloten. We kregen wel ongeveer tegelijkertijd met de start van mijn Simyo abonnement een nieuwe internet (WiFi) provider, misschien is dat het?
Ik wilde het in ieder geval nog even doorgeven. Bedankt voor alle goede hulp en snelle klantenservice :)
Het probleem ligt dus niet aan Simyo.
Maar wat het wel is? Ik dacht echt dat ik al het andere al had uitgesloten. We kregen wel ongeveer tegelijkertijd met de start van mijn Simyo abonnement een nieuwe internet (WiFi) provider, misschien is dat het?
Ik wilde het in ieder geval nog even doorgeven. Bedankt voor alle goede hulp en snelle klantenservice :)
Hoi Jolyn,
Graag gedaan en bedankt voor je compliment. Wellicht ligt het aan je nieuwe internet provider.
Laat je het weten mocht je er achter komen wat dit probleem veroorzaakt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.