Sinds een halve maand heb ik Simyo. Hiervoor had ik 9 jaar KPN/Hi. De kwaliteit van telefoongesprekken is erg matig als ik zelf bel, en bijna onverstaanbaar als andere mensen mij bellen. Ik gok maar een beetje wat ze zeggen, het klinkt... statisch, krakerig, vlak. Een stem klinkt eigenlijk als een ruis met weinig variatie waar ik dan woorden uit op moet maken. Ik heb het idee dat het probleem het ergst is bij inkomende Vodafone-bellers
Informatie
Telefoon: Sony Xperia S
Platform: Android 4.0.4., origineel, nooit geroot
Bereik: Zeer goed, bij mij thuis altijd vier van de vier streepjes
Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Een nieuwe bluetooth headset met HD voice (eerst dacht ik dat het misschien lag aan mijn oude headset, maar nee. Muziek speelt bijvoorbeeld ook zeer helder, zowel in beide headsets als uit de telefoonspeaker)
- Speakers en headsets getest via Test Service door *#*#7378423#*#* in belmenu in te toetsen (resultaat: zeer helder geluid)
- Android's anti-ruis instellingen aan en uit gezet (geen verschil)
- Gecheckt of ik zowel 3G als 2G ontvang (Ja, UMTS/GSM staat geselecteerd)
- Verschillende keren de telefoon opnieuw opgestart, ook d.m.v. batterij eruit halen. (geen verschil)
- Sim-kaart in een andere mobiele telefoon gedaan en meerdere nummers gebeld (geen enkel verschil in geluidskwaliteit)
- Met telefoon buiten gaan staan (geen verschil)
Ik heb na elke wijziging of poging telkens (ook) 1244 gebeld. Dan krijg je een standaardbandje van Simyo met een vrouwenstem. Dat bandje kraakt als ik bel, net zoals alle stemmen waar ik naartoe bel.
Het ligt volgens mij dus NIET aan:
- De telefoonspeakers
- De telefooninstellingen
- Het bereik of de netwerkdekking
- Het huis waarin ik verblijf
Dit probleem heb ik nooit gehad toen ik bij Hi/KPN zat. Maar dit zou hetzelfde netwerk moeten zijn. Is er misschien een verklaring voor de drastisch slechtere geluidskwaliteit? Wat kan ik nu nog doen?
Alvast hartelijk bedankt!
Beste antwoord door Charlene
Bekijk originele reactie