Skip to main content

.

De laatste tijd is er in Schoonebeek in Drenthe een slecht bereik van KPN ik heb hier in het verleden nooit problemen mee gehad. Het gevolg hiervan is dat ik steeds via een duitse provider bereikbaar ben. Is hier iets aan te doen? Ik bedoel dan natuurlijk niet provider zoeken op handmatig zetten want dat is geen oplossing omdat ik ook regelmatig in Duitsland moet zijn omdat ik dicht bij de grens woon.
Ik denk dat het best regelmatig voorkomt dat in de grensstreken op bepaalde plekken het buitenlandse netwerk een wat sterker signaal heeft dan het Nederlandse, en dat op bepaalde lokaties net over de grens het omgekeerde voorkomt. En als je wat langer op die lokatie vertoeft dan pakt je mobiel na verloop van tijd automatisch het sterkste netwerk, en als dat eentje van over de grens is dan heb je pech.



Ik kan maar 1 oplossing bedenken, en dat is bellen in of naar het buitenland uitzetten op Mijn Simyo. Maar ja, dan moet je dat ook weer aanzetten als je weer eens in Duitsland bent. Voor dit soort situaties zou het mooi zijn als er eindelijk eens een eind komt aan aparte buitenlandse beltarieven (roaming). Mijn provider hier in de UK (Three) heeft al een bescheiden beginnetje gemaakt met de introductie van "Feel at Home". Dat betekent dat ik in een beperkt aantal landen (helaas zit Nederland daar niet bij, maar wel USA, Oostenrijk, Australia, Denemarken, Hong Kong, Indonesie, Italie, Macau, Ierland, Sri Lanka en Zweden) kan bellen en internetten waarbij het verbruik gewoon af gaat van mijn binnenlandse bel- en internetbundel.

Een idee voor Simyo misschien?
Ik denk dat het best regelmatig voorkomt dat in de grensstreken op bepaalde plekken het buitenlandse netwerk een wat sterker signaal heeft dan het Nederlandse, en dat op bepaalde lokaties net over de grens het omgekeerde voorkomt. En als je wat langer op die lokatie vertoeft dan pakt je mobiel na verloop van tijd automatisch het sterkste netwerk, en als dat eentje van over de grens is dan heb je pech.



Ik kan maar 1 oplossing bedenken, en dat is bellen in of naar het buitenland uitzetten op Mijn Simyo. Maar ja, dan moet je dat ook weer aanzetten als je weer eens in Duitsland bent. Voor dit soort situaties zou het mooi zijn als er eindelijk eens een eind komt aan aparte buitenlandse beltarieven (roaming). Mijn provider hier in de UK (Three) heeft al een bescheiden beginnetje gemaakt met de introductie van "Feel at Home". Dat betekent dat ik in een beperkt aantal landen (helaas zit Nederland daar niet bij, maar wel USA, Oostenrijk, Australia, Denemarken, Hong Kong, Indonesie, Italie, Macau, Ierland, Sri Lanka en Zweden) kan bellen en internetten waarbij het verbruik gewoon af gaat van mijn binnenlandse bel- en internetbundel.

Een idee voor Simyo misschien?



Op zich een goede gedachte vind ik bedankt voor je reactie !!!
Hoi Marauder, welkom op het Simyo forum :)



Het is inderdaad het beste om in dit geval de optie 'bellen in en naar het buitenland' uit te zetten op Mijn Simyo. Ik heb contact gehad met een netwerk specialist over het bereik in Schoonebeek, maar deze kon me niet vertellen dat er een storing is of werkzaamheden zijn :(

Ervaar je je problemen op 2G of op 3G? Of misschien op beiden?



@Scotsman; Dank je voor het antwoorden!

Het 'Feel at Home' principe is mooi, maar Simyo is specifiek gericht op de Nederlandse markt. Mocht er ooit besloten worden om iets te doen met buitenland bundels, ligt het voor de hand dat dat eerst duurder zal zijn dan binnen Nederland, maarja, zeker weten doe ik het ook niet. Het is immers niet im frage.
Ik heb een gewone telefoon waar alleen mee gebelt en gesmst wordt en de optie bellen in en naar het buitenland uitzetten werkt niet echt omdat we zo dicht bij de grens wonen zijn we ook vaak in Duitsland maar bedankt voor je reactie.





Hoi Marauder, welkom op het Simyo forum :)



Het is inderdaad het beste om in dit geval de optie 'bellen in en naar het buitenland' uit te zetten op Mijn Simyo. Ik heb contact gehad met een netwerk specialist over het bereik in Schoonebeek, maar deze kon me niet vertellen dat er een storing is of werkzaamheden zijn :(

Ervaar je je problemen op 2G of op 3G? Of misschien op beiden?



@Scotsman; Dank je voor het antwoorden!

Het 'Feel at Home' principe is mooi, maar Simyo is specifiek gericht op de Nederlandse markt. Mocht er ooit besloten worden om iets te doen met buitenland bundels, ligt het voor de hand dat dat eerst duurder zal zijn dan binnen Nederland, maarja, zeker weten doe ik het ook niet. Het is immers niet im frage.


Geen dank, Marauder.



Wil je ons op de hoogte houden, mochten er veranderingen optreden?
Of je contact met de netwerkbeheerder er iets mee van doen heeft weet ik niet maar de laatste paar dagen werkt alles weer net als voorheen dus gewoon probleemloos.





Geen dank, Marauder.



Wil je ons op de hoogte houden, mochten er veranderingen optreden?


Hoi Marauder,



Dat is mooi :)

En heel erg bedankt dat je het laat weten. Mocht er weer iets aan de hand zijn, dan weet je ons te vinden nu.



Groetjes,

Charlene

Reageer