Skip to main content
Beste Simyo,



Al sinds ik ben overgestapt op een Simyo SIM only abonnement heb ik nauwelijks tot geen bereik binnenshuis en op mijn kantoor. Gezien ik meestal op een van die twee plaatsen ben, is dit redelijk onhandig. Vaak moet ik meerdere keren opnieuw proberen te bellen voor ik uiteindelijk verbinding krijg (Call Failed, Cancel, Retry) en als ik dan verbinding heb wordt meestal minstens 1x per gesprek de verbinding verbroken en moet ik mijn gesprek in twee of soms drie etappes voeren.



Mijn huispostcode,huisnr is 2315AE,31 (Leiden)

Mijn werkpostcode,nr is 2333CA,2 (Leiden)



Met T-Mobile was het ook al niet al te best, maar ik kon in ieder geval nog soort van normaal bellen thuis en op mijn werk. Nu moet ik elke keer naar buiten lopen als ik wil bellen en krijg ik regelmatig verontwaardigde emails/whatsapps/skypes dat ik niet bereikbaar ben. Ik zou op gezette tijden naar buiten kunnen lopen en mensen vragen me alleen te bellen op die tijden, maar dat lijkt me nogal absurd.



Ik had eerst een iPhone 3GS. Inmiddels een iPhone 4 met een nieuwe Simyo micro-SIM. Met beide toestellen hetzelfde reultaat. Ik heb ook getest met twee andere toestellen van mijn huisgenoten. Die zitten allebij bij eenzelfde (andere) provider. De 3 toestellen naast elkaar gelegd. Mijn toestel heeft geen bereik, terwijl die andere bijna vol bereik hebben.



Ik heb ook aan ze gevraagd of ze wel eens problemen hebben met bellen binnenshuis, maar dat blijkt niet zo te zijn.



Nu kan het mijn toestel zijn, maar de kans dat de 3GS en de 4, met 2 verschillende simkaarten, beide een mankement hebben lijkt me minder waarschijnlijk. Maar goed, het zou kunnen. Of heb ik nu gewoon de botte pech dat KPN/Simyo op deze twee plekken amper tot geen dekking heeft?



Met vriendelijke groet,

Frans
Dubbel topic. Ik zal het topic daarom sluiten. Je vraag is hier beantwoord.