Skip to main content
Beste Simyo,



Al tijden heb ik last van zeer slecht tot geen bereik bij mij thuis. Ik krijg te horen dat ik 'onder water' klink en daarna val ik meestal helemaal weg. Wel hoor ik zelf de andere kant praten. Soms komt er zelfs niet eens een verbinding tot stand. Nu dacht ik eerst dat dit lag aan mijn oude, gammele iPhone4, maar dat is uitgesloten nu mijn 'nieuwe' iphone 5s precies hetzelfde probleem vertoont. Ook mijn vriend (met een zojuist afgesloten abonnement bij kpn) heeft hier met zijn iphone 6s ineens last van. Het probleem doet zich alleen thuis voor, maar dan wel bij nagenoeg ieder gesprek. Het lijkt er dus op dat er iets schort aan het netwerk van kpn op deze locatie. Kunnen jullie natrekken wat hier aan de hand is?



Alvast bedankt!



Marionne Waninge
Hoi Marionne, welkom op het Simyo forum :)



Wat een lastig probleem zeg, dat jullie allebei thuis een verminderd bereik hebben! Voor ik kan bellen met de netwerkspecialisten van KPN, moet ik nog een paar dingen weten van je.



- Sinds wanneer doet dit probleem zich voor (al vanaf het begin of pas daarna)?

- Heb je dit op 2G ook?

- Hoeveel bereik heb je op 2G en op 3G (streepjes)?



Ik hoor het heel graag van je!



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Bedankt voor je reactie.



Het probleem speelt zeker al 3-4 maanden, maar al die tijd dacht ik dus dat het aan mijn telefoon lag. Mijn simyo abonnement heb ik al bijna twee jaar denk ik (en zo lang woon ik ook al op dit adres). Het lijkt ook in de loop van de tijd steeds erger te worden, met nu dus als resultaat dat het nagenoeg ieder gesprek misgaat.

Zowel bij 2g als 3g heb ik 1 of 2 streepjes/bolletjes bereik.



Groetjes,



Marionne
Hoi Marionne,



Helaas is er wat vervelend nieuws. Er stond tot voorkort een antenne vlak bij jouw huis. In dezelfde straat nota bene. Deze is helaas uit dienst sinds een aantal maanden, dus dit zou jouw klachten ook heel goed verklaren. Er wordt aangegeven dat je met 3G aan de achterzijde van het huis beter bereik zou moeten hebben. Heb jij dit ook ervaren?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Helaas heb ik zowel aan de voor als aan de achterkant van het huis even slecht bereik. Omdat ik voornamelijk vanuit huis telefoneer (en langere gesprekken voer), maak ik nu met een huistelefoon extra kosten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Zijn er plannen om weer een antenne in de straat te plaatsen? Hiervoor hebben we inderdaad nooit last gehad. Mijn vriend en ik kunnen toch niet de enige zijn met dit probleem in de straat? Kunnen jullie nog een andere oplossing bieden? Want ik wil liever niet overstappen naar een andere aanbieder, maar dit is ook niet handig natuurlijk...



Groetjes,



Marionne
Misschien handig op om deze site te kijken: http://www.4gmasten.nl/dekking/273-3g-masten-in-kaart-gebracht



Hier in kan je actueel bekijken welke masten in jou omgeving actief zijn.



Als je van plan bent te gaan overstappen ( wat overigens jammer zou zijn) kan je hier bekijken welke provider het best dekking zou hebben.



Ik hoop dat ik je hier mee een beetje geholpen heb.



Mvg,



Simnlru
Ps: hier nog van de 2g masten in jou buurt:http://www.4gmasten.nl/dekking/310-2g-dekkingskaarten-september-2015

Dit is op Google maps te bekijken.
Hoi Marionne,



Volgens de gegevens zou je aan de achterkant van het huis wel bereik moeten hebben, dus dat is een aanknopingspunt om een klacht voor in te dienen 🙂. Dat is de reden dat ik het vroeg! Ik heb je per e-mail een netwerkklacht formulier gestuurd. Deze krijg ik graag ingevuld terug, zodat ik deze kan doorsturen.



Als er bij jou in de buurt genoeg KPN klanten (dus ook Telfort en Simyo etc.) zijn die hier overlast van hebben, kunnen die ook bij hun provider een klacht indienen!



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je aanvulling simnlru 🙂 Ken je http://opensignal.com/ ook?
Ha Simyo,



Bedankt voor jullie reacties. Soms krijg ik inderdaad wel iemand te pakken en gaat het even vijf minuten goed, maar daarna gaat het dan altijd weer mis (als je dat ontvangst noemt ;-)). Maar voor of achter in het huis maakt echt niets uit. Ik ga inderdaad het toegestuurde formulier invullen en hopen dat er meer klachten zijn uit de wijk.



Jullie in ieder geval bedankt voor de service en klantvriendelijkheid. Ik hoop dat ik het snel opgelost kan worden.



Groetjes,



Marionne



ps: een tip voor het klachtenformulier; wellicht kunnen jullie/kpn gebruik maken van een Google Form. Werkt wat gebruiksvriendelijker dan een worddocument. Ook in de verwerking denk ik zo! 🙂
Hey tiury Ja dat ken ik, ik heb de app daarvan, maar vind de ander toch accurater op sommigen plekken.



Mvg,



Simnlru
Hoi Marionne,



Bedankt voor het ingevulde document. Deze heb ik meteen doorgestuurd naar de KPN netwerkspecialisten. Als het abonnement van je vriend ook op jouw adres staat, zou hij hier eventueel ook een formulier voor kunnen invullen via KPN.



Ook heb ik je tip doorgestuurd als suggestie, echter omdat dit een dienst is van KPN, hebben wij hier als Simyo niet heel veel invloed op. Persoonlijk zou ik natuurlijk ook meteen kiezen voor een Google Form of een vergelijkbare dienst 🙂.



Groetjes, Tiury



Cool, dan in elk geval hartstikke bedankt voor de tip. Dan ga ik die in het vervolg ook vaker gebruiken 🙂.

Reageer