Skip to main content

.

Ik heb een Galaxy s3. Zeer slecht ontvangs (geen!) op pc 2492 (in huis) en 2518 (in kantoor).

Kan een reset helpen?



Graag hulp.



gr. Michel
Hoi Michel,



Welkom op het Simyo forum!

Ik heb zojuist je simkaart handmatig aangemeld op het netwerk. Ik verzoek je om je toestel eenmaal uit te schakelen en om deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Graag verneem ik of het probleem hiermee is verholpen.



Groetjes,



Manisha
Hoi Manisha,



Dank voor je snelle acties! Super.

Helaas heb ik binnenshuis op pc 2492 nog steeds 0,0 bereik. Geen 1 of 2 streepjes, maar echt "geen netwerk".
Hoi mrvanbommel,



Ik heb een postcode check gedaan voor postcode 2492MS. De dekking zou hier goed moeten zijn. Ik zie dat je al lange tijd gebruik maakt van je Simyo aansluiting. Ervaar je het hebben van 'geen bereik' sinds kort?



Ik wil je in ieder geval vragen om te controleren of het helpt om de netwerkmodus te wijzigen. M.a.w. of je kan testen of het probleem op 2g(gsm) of 3g(umts) plaats vindt.



Groetjes,



Alex
Bedankt voor de reactie. Bereik is altijd heel slecht geweest, met zowel 3G als GSM. Maar nu is het wel erg slecht (o streepjes). Op zolder is het iets beter (2 streepjes).
PS, mijn vrouw heeft ook Simyo (in een Nokia toestel) en heeft ook zeer slecht bereik.

wij overwegen dan ook om over te stappen... helaas, verder zijn wij nml. tevreden.
Hoi mrvanbommel,



Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Het enige wat ik me dan nog kan bedenken, is dat de constructie van het huis/gebouw voor een mindere dekking zorgt. Hier kunnen we helaas niets aan doen.



Groetjes,



Alex
Dat is natuurlijk een logische reactie, ware het niet dat het ook om het huis (+/- 10m)  ook 0-2 streepjes max is.
Momenteel ook niet mogelijk sms te versturen ondanks het feit dat ik (buiten!) toch 3 streepjes heb.

Kan iemand serieus kijken wat er aan de hand is met deze simkaart?
Het niet kunnen verzenden van een sms heeft niet noodzakelijkerwijs te maken met slechte dekking of met een sim die kuren vertoont. Ik heb regelmatig meegemaakt dat het verzenden niet lukte ondanks dat er een goed signaal was. Kennelijk was toen het systeem dat sms'sen ontvangt en doorgeeft overbelast of had een vrije dag. Later lukte het meestal wel.



Verder duidt een chronische slechte dekking op een bepaalde lokatie wellicht op een externe factor die verstoring veroorzaakt, bijvoorbeeld bepaalde electrische installaties of spoorwegen die interferentie veroorzaken. Als je huis dan ook nog muren heeft van (gewapend) beton en ramen met HR glas dan zou de ontvangst wel eens nul komma nul kunnen zijn. Als dit verhaal klopt dan zou het signaal van andere netwerken dan die van KPN/Simyo ook slecht moeten zijn. Is dat zo?
Feit wil dat ik op 2 locaties geen bereik heb. kantoor en huis.

sms verstuurd nu - 3 uur later - nog steeds niet.

Vreemde is ook dat ik - als ik handmatig met een netwerk wil verbinden - ik de melding krijg "kan niet aanmelden op het netwerk.



Andere providers hebben minder, maar wel min. 2 streepjes bereik.
Feit wil dat ik op 2 locaties geen bereik heb. kantoor en huis.

sms verstuurd nu - 3 uur later - nog steeds niet.

Vreemde is ook dat ik - als ik handmatig met een netwerk wil verbinden - ik de melding krijg "kan niet aanmelden op het netwerk.



Andere providers hebben minder, maar wel min. 2 streepjes bereik.




Hoi mrvanbommel,



Zijn er meerdere mensen met een KPN aansluiting die je kent die problemen ervaren met het bereik?

Wanneer er meerdere mensen zijn dan kan er een netwerk klacht worden ingediend.
Ik heb momenteel ook op andere plekken zeer slecht bereik.

Kna er misschien nog een keer gekeken worden naar mijn SIMkaart aanmelding?

Of wellicht is mijn SIMkaart niet in orde. Daar twijfel ik steeds meer aan.
Ik heb momenteel ook op andere plekken zeer slecht bereik.

Kna er misschien nog een keer gekeken worden naar mijn SIMkaart aanmelding?

Of wellicht is mijn SIMkaart niet in orde. Daar twijfel ik steeds meer aan.




Hoi Mrvanbommel,



Om er achter te komen of het probleem aan de simkaart ligt of aan het toestel dien je simkaart in een ander toestel te plaatsen.

Wanneer je ziet dat in het andere toestel geen probleem ervaart dan zit het probleem in het andere toestel. Ervaar je wel problemen dan ligt het aan de simkaart. Graag verneem ik je bevindingen.
Ook ik heb al enige tijd last van dat ik geen bereik heb, vooral als ik zelf gebeld wordt.

Er zijn hier sowieso te weinig zendmasten.

Wat is hier aan te doen?
Hoi Pikkebaas,



In je bericht geef je geen specifieke plek aan. Heb je dit op een bepaalde plek, wil je dan hiervan de volledige postcode doorgeven? Als het op meerdere plekken is, dan hoor ik het ook graag.



Je simkaart heb ik daarbij een reset gegeven. Hiervoor kun je je telefoon uit- en aandoen. Je simkaart gaat zich op deze manier weer aanmelden op het netwerk.

Wil je daarbij ook je simkaart even uit je telefoon halen en weer terug plaatsen? Daarbij raad ik je aan om handmatig het KPN netwerk te selecteren :)



Mocht het niet helpen, kun je dan kijken of het bereik op 2G (GSM / GPRS) of 3G (UMTS / WCDMA) anders is. In je telefoon kun je bij netwerkmodus dit aanpassen.



Laat je het weten? 🙂
Zojuist alle handelingen uitgevoerd, vooralsnog blijft hier in Leidschenveen de ontvangst net aan op één streepje hangen. en mijn aansluiting is buiten gebruik gesteld. dus van kakkebed naar pissebed....



Ik kan nu helemaal niet bellen, lekker mee...


Ik kan nu helemaal niet bellen, lekker mee...


Ik heb zojuist eens de dekkingskaart bekeken en jij zou in de genoemde plaats moeten kunnen bellen (2G).

Om e.e.a.uit te sluiten raad ik je aan indien mogelijk een kruistest uit te voeren.

Al is het maar om na te gaan of het aan je telefoon ligt (antenne).



Friesian.
Zojuist alle handelingen uitgevoerd, vooralsnog blijft hier in Leidschenveen de ontvangst net aan op één streepje hangen. en mijn aansluiting is buiten gebruik gesteld. dus van kakkebed naar pissebed....



Ik kan nu helemaal niet bellen, lekker mee...




Wordt dit spoedig verholpen? Ik heb geen betalingsachterstand of wat dan ook!:@
Hoi Pikkebaas,



Ik begrijp dat het vervelend is. Kun je de volledige postcode doorgeven? Ik kan dan navragen bij de netwerkspecialisten of er misschien werkzaamheden zijn.



Wil je daarnaast ook je simkaart testen in een andere telefoon? Daarbij kun je kijken of het bereik anders is op 2G of 3G.



Op het forum streven we er daarnaast naar om je reactie binnen 1 werkdag te beantwoorden. Als je liever sneller een reactie wilt, dan is het ook mogelijk om via Twitter of telefonisch contact met ons opnemen.



Ik hoor het graag van je.



@Friesian; dankjewel voor je reactie 🙂
2492 PK, geen verschil in 2G of 3G

twitter heb ik niet en telefonisch is tot 17:30 uur, dus.....?

Maar inmiddels doet de gsm het wel weer, echter blijft het bereik slecht.
Bedankt voor de gegevens Pikkebaas. Ik heb contact opgenomen met onze netwerkspecialist. Hij heeft mij kunnen aangeven dat er in de week van 3 tot 7 augustus en deze week van 10 tot 17 augustus werkzaamheden zijn aan de mast bij jou in de buurt. Dit geldt voor zowel 2G en 3G. Had jij ook al problemen met het bereik voor 3 augustus?



Groetjes,

Angela
Eerlijk gezegd is mij dat niet opgevallen, maar dat kan wel kloppen. Ik bel niet zoveel. Ook heb ik internet nagespeurd en las dat de microfoon vuil kon zijn.



Dat heeft geholpen en de bereikbaarheid staat nu zelfs op 4 streepjes.

Ongekende weelde.



Dank.
Kijk eens aan! Dat is nog eens een creatieve oplossing. Hier had ik eerlijk gezegd nooit aan gedacht. Bedankt dat je dit even met ons gedeeld hebt. Leren wij ook wat van 🙂 Uiteraard is het helemaal mooi dat je hierdoor beter bereik hebt!



Zoals ik in mijn vorige bericht hebt aangegeven, zijn er tot 17 augustus nog werkzaamheden bij jou in de buurt. Het kan dus nog voorkomen dat het bereik af en toe wat minder is. Als de werkzaamheden afgerond zijn, zou je hier geen last meer van moeten hebben. Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen?



Groetjes,

Angela
Yupz, dank tot zover.
Hoi Pikkebaas,



Fijn om te horen dat je het in de gaten houdt, bedankt 🙂 Ik wens je voor nu nog een fijne dag toe.

Reageer