Skip to main content
Vraag

Slecht bereik Groningen schilwijk

• July 22, 2026
  • 4 reacties
  • 13 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds enige tijd heb ik beroerd bereik binnenshuis. 

Gisteren kreeg ik de melding dat ik niet kon bellen, dus nu maar eens navraag gaan doen. 

Postcodegebied 9717.

Telefoon Motorola Razr 40 Ultra.

Mijn vriendin die bij Odido zit heeft nergens last van. 

Is er iets aan de hand? Een keer wat slechter Internet is 1 ding, niet kunnen bellen is niet fijn. 

4 reacties

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 22, 2026

Hoi ​@Frager,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je zo'n slecht bereik hebt en je zelfs niet kan bellen! Goed dat je hierover contact opneemt. 

De dekkingskaart geeft aan dat er geen storingen of werkzaamheden zijn op jouw postcode. Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Wellicht zou je de simkaart in de telefoon van je vriendin kunnen testen zodat we sneller de oorzaak kunnen achterhalen. 

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 22, 2026

Hallo Amy, 

ik kan het wel met een oude telefoon testen. Weet jij een Android app die de signaalsterkte kan meten? 

Groeten,

Dirk 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 23, 2026

Hoi ​@Frager,

Bedankt voor je reactie.

Een Android app weet ik helaas niet. Wel zou je een snelheidstest kunnen doen via deze link! Dit is een speedtest via KPN die je ook op je telefoon kan gebruiken als het goed is 😊.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 23, 2026

Hallo Amy,

kun je mij vertellen wat een snelheidstest te maken heeft met niet kunnen bellen? 

En wat is een goede snelheid? 

En jammer dat je geen Android app weet, maar kun je me dan een iPhone app adviseren? 

Groeten,

Dirk