Skip to main content
Hallo. Sinds enkele dagen heb ik nauwelijks bereik met mijn telefoon. 'Call Failed' zowel in huis als daarbuiten.

Ook het internet is ontzettend slecht. Waar ligt dit aan?? Mijn postcode is 1013NV. Eerder waren deze problemen er niet.



Ook wil ik graag weten van wanneer tot wanneer jullie factuurmaanden lopen. Van 01 tot 31 ? En tot wanneer kan ik overstappen 

op een andere bundel? Mijn facturen rijzen de pan uit! Met zulke kosten en zulk slecht bereik blijf ik zeker geen klant. 
Hoi Eva123.



De abbo's lopen vanaf elke 1e van de maand.

Wijzigen van bundel kan, wel doen voor de 25e van de maand, dan gaat het de volgende maand in.

En is je simkaart nog in orde?



Kun je de sim testen in een andere telefoon?

Of een andere sim in jouw telefoon?



Anders zou je deze test ff kunnen laten doen in een telecomspeciaalzaak.

Dan sluit je uit is het de sim of de telefoon.



Is dit een goede tip?



Groet,

Friesian
Dank. Ik heb mn abbo inmiddels opgehoogd. Maar ik ga overstappen op een andere provider, neem aan dat ik dat voor de 1e van de komende maand geregeld moet hebben om per juli weg te kunnen bij simyo? Jammer, maar ben niet erg tevreden qua service. Waarschijnlijk bungelen jullie ergens achteraan op het KPN netwerk..?



Wat ik ook niet begrijp: gisteren krijg ik een mailtje dat ik 'minimaal 50%' heb verbruikt. Vandaag blijkt dat mijn hele bundel al op is (qua minuten/sms).

Dat verklaart waarom ik steeds buiten bundel zit, want 'minimaal 50%' is in werkelijkheid dus eerder 90% of 100%. Beetje misleidend eerlijk gezegd...
Misschien dat ik een goede tussenoplossing weet.

Ken je Call meter 3G?

Daarmee kun je instellen controle over minuten, sms en data. (linkertoets voorkeuren) Dat registreerd veel sneller.

Wel staan min. sms data apart. 1/1 instellen en juiste datum instellen begin facturatie.



Dan is er nog een data manager aan te bevelen.

Voorbeelden zijn .

Onavo

3G watchdog

My Datamanager.



Die houden bij en waarschuwen indien nodig bij data verbruik.

Kun je ook zelf instellen.



Groet,

Friesian.



Helpt dit ook? 🙂
Hoi Eva123,



Wat vervelend om te lezen dat je zo ontevreden bent :(

Allereerst over je bereik, heb je al kunnen testen wat Friesian aangeeft? Die info hebben wij ook nodig om je een oplossing te kunnen bieden. Naar mijn weten zijn er op jouw locatie geen bijzonderheden, dus ik hoor het graag van je wat de simkaart in een ander toestel doet.

De waarschuwing die je kreeg van 50% van je bundel, die gaat over je internetbundel. Dat staat er ook netjes bij vermeld. Je belbundel staat daar los van. Beide kun je tijdens de maand op Mijn Simyo bekijken, hoe het ervoor staat. Wij krijgen de info inderdaad wel wat vertraagd binnen, maar op Mijn Simyo zie je staan wanneer de datum en tijd van de laatste update was. Ook de app kun je gebruiken om je overgebleven belminuten en MB's te bekijken.

Houd je er wel rekening mee dat de gesprekken afgerond van de bundel worden afgetrokken? Daarom zit je met een hogere bundel misschien sowieso beter. Ik zie bij jou namelijk heel veel hele korte gesprekjes. Die worden allemaal als hele minuut afgerekend.

Ik hoop dat je ons de informatie kunt geven zodat we kunnen kijken wat we aan de kwaliteit van je verbinding kunnen doen. Mocht je toch naar een andere provider willen, dan zeg je beter niet zelf op, maar vraagt nummerbehoud aan. Dan heb je inderdaad een opzegtermijn van een maand.



Heb ik je vragen hiermee beantwoord?



Groetjes,

Charlene
Hallo. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik kan niet bellen en niet smsen. Ik kan jullie helpdesk dus ook niet bereiken.

Kan iemand van de klantenservice mij AJB bellen? Dank!
Hoi Eva123,



Ik heb je naar aanleiding van je bericht even gebeld en zal voor de volledigheid op het forum schrijven wat we besproken hebben :)



Uit je verhaal heb ik begrepen dat je graag wil overstappen naar een nieuwe provider omdat je belgedrag is veranderd. Hierdoor moet je meer bellen. Omdat je bij Simyo geen waarschuwing krijgt bij 50% en 100% verbruik van je belbundel zijn je vorige 2 facturen hoger uitgevallen. Bij Simyo kun je maandelijks je bundels wijzigen, dat heb je ook gedaan 🙂 Vanaf 01-06-2014 heb je de 500 belminuten bundel.



Wat je ook hebt aangegeven is dat je hebt gehoord dat het netwerk van KPN beter is dan het netwerk van Simyo. Dit is niet waar. Simyo heeft precies hetzelfde netwerk als KPN. Sterker nog, het is niet eens mogelijk om een onderscheid te maken in het netwerk. Erg jammer dat deze informatie foutief verspreid wordt.



Om nog even je 'probleem' terug te komen. Je hebt verteld dat je weer goed netwerk hebt en weer bereikbaar bent. Op de vraag of je je sim in een andere telefoon wilde doen hebben we geen terugkoppeling gehad. Dit is wel de makkelijkste en snelste manier om erachter te komen of het probleem in je telefoon of de simkaart zit. Werkt je simkaart niet in een andere telefoon, dan is de sim stuk. Werkt de sim wel in een andere telefoon, dan is er iets met je eigen telefoon aan de hand. Vandaar deze vraag. Daarna kunnen we verder kijken naar een oplossing.



We vinden het erg jammer om te horen dat je graat overstappen en zien je dan ook graag terug bij Simyo als je contract bij je nieuwe provider is verlopen. Voor vragen of meer info kun je in het topic reageren 🙂

Reageer