Skip to main content
Ik heb sinds vanmorgen mijn Simyo abo geactiveerd maar ik moet zeggen dat het bereik wat ik binnenshuis heb erg tegenvalt. Ik heb jaren bij T-Mobile gezeten en daar had ik af en toe problemen mee maar was beter dan wat ik nu ervaar.

Na wat onderzoek vooraf daarom nu voor Simyo gekozen omdat volgen het netwerk (KPN) ik hier toch een goed bereik zou moeten hebben.



Helaas is dat niet waar. Ik mis telefoontjes (GSM-G2) en ik heb amper zichtbaar bereik, hooguit 2 streepjes en valt vaak helemaal weg.



Ik denk niet dat dit de bedoeling is. 
Probeer even opnieuw te verbinden met het netwerk door je telefoon uit te schakelen, sim er uit. 

Dan 15 minuten wachten, sim er in en telefoon weer inschakelen. 



Anders even wachten op reactie van een moderator. Die kan in je gegevens zien of er misschien iets meer is.





PS. Slecht bereik hoeft niet perseé aan de Provider te liggen, er zijn vele factoren die het bereik kunnen beinvloeden. 



Laat je ons weten of de tip heeft geholpen?
Hallo Ray,



Ik heb precies gedaan wat je had gevraagd: 15minuten sim eruit, telefoon uit en daarna sim erin en weer aanzetten. Het heeft echter geen enkel verschil opgeleverd.



Het ging dus een stuk beter met het T-Mobile abo. (Zelfde GSM)



Ik hoop dat een mod het even oppikt............
De mods streven er na je binnen 24u te voorzien van een antwoord. 



Jammer dat mijn tip niet heeft geholpen, soms helpt het namelijk op even opnieuw te verbinden met het netwerk. 
Hoi BarnOwl,



Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.



Jammer om te horen dat je problemen ondervindt met het bereik.



Ik heb navraag gedaan bij onze netwerkspecialisten over de dekking in je woonplaats. Het 2G netwerk is toereikend. Met 3G zou je voornamelijk bij het raam voldoende dekking hebben.



De afstand van je huis tot de dichtstbijzijnde mast is ongeveer 2,5 km. Omdat het aan de andere kant van de snelweg zit zou je hinder kunnen ondervinden. Wat ook meespeelt is dat je woont in een buitengebied.



Je nummer is gisteren overgezet naar Simyo. Om deze reden heb nu je twee opties.



1- We kunnen je een formulier toesturen voor het aanmaken van een netwerkklacht bij KPN. Ze hebben een aantal voorbeelden en tijdstippen nodig om het probleem te onderzoeken.



2- Je kan nog afzien van het Simyo abonnement en alleen vandaag nog een zogenaamd 'backport' aanvragen bij je vorige provider. Nummerbehoud zal dan teruggedraaid worden en je beschikt weer over je oude aansluiting bij T-Mobile.



Een backport kan alleen binnen 48 uur worden aangevraagd. Ik zal je even bellen om de opties ook telefonisch te bespreken.





Geef je even aan waar je voorkeur naar uitgaat?



@Raytje, bedankt voor het meedenken.
Hallo Ali,



Bedankt voor de snelle reactie. Nadat ik mijn GSM op 2G (voorkeursnetwerk) heb gezet is de belkwaliteit al iets beter geworden. Je hebt het zelf gemerkt toen we elkaar aan de telefoon hadden.



Terug naar T-Mobile is geen optie, omdat de geluidskwaliteit bij hun niet (veel) beter is.

Wel wil ik proberen te zorgen dat de kwaliteit van het bellen binnenshuis beter wordt, dus ik kies voor optie 1. 



De reden dat ik bij Simyo blijf is deze interventie van jullie. 🙂
Ik heb het formulier ingevuld teruggestuurd. Ook heb ik even op deze site gekeken hoe ik er voor sta. Zit precies midden tussen een aantal masten in en verder onderzocht door verschillende simkaarten te gebruiken (Ook in mijn andere toestel)

Het beeld is bij alle (Vodafone, T-Mobile en KPN) hetzelfde: Het schommelt tussen 0 en 4 streepjes al naar gelang ik op een bepaalde plek in het huis zit.



Is er wellicht iemand die nog een andere oplossing weet (GSM repeaters of zo......)
Woon je misschien in de buurt van iemand met een ouderwets bakkie of een zendmast van radio/tv? Is je huis erg zwaar geisoleerd? Kunnen allemaal factoren zijn die je gsm bereik beinvloeden. 
Hoi BarnOwl,



Bedankt voor het invullen van het formulier en goed om te horen dat je bij Simyo wilt blijven :)



Ik heb de netwerkklacht meteen doorgestuurd naar KPN. Hopen dat ze ermee aan de slag kunnen. Meestal ontvangen wij binnen zeven werkdagen een reactie. Ik zal je daarvan direct op de hoogte brengen.

Reageer