Skip to main content
Binnenshuis zeer slecht 3G (zendend?) signaal. "De andere kant" is wel goed te verstaan, maar verstaan mij niet of blikkerig. Op balkon buiten iets beter. 2G is binnenshuis redelijk tot goed. (valt af en toe toch weg). Toestel: Nexus 5, Android versie: 5.1.1, Postcode: 1181MJ. Recent een nieuwe simkaart aangeschaft, Probleem blijft. Ik heb geen ander toestel om simkaart te wisselen. Lijkt mij ook niet nodig, daar 2G signaal meestal wel goed is. Graag advies.
Ik heb toch echt een bijna zelfde probleem gehad met de Samsung Galaxy Xcover 2. Ander toestel >>> no problemo. Is er/ ken je iemand met een ander toestel dan zou je al een kruistest kunnen plegen wellicht.
Hoi Hveijl,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat fijn dat je zo duidelijk bent in je bericht. Je geeft me enorm veel informatie waardoor ik direct meer onderzoek heb kunnen doen. Ik heb contact gezocht met onze netwerkspecialist. Hij heeft mij kunnen aangeven dat het 3G netwerk niet optimaal is bij jou in huis. 2G is inderdaad een stuk beter. Dit is precies wat jij aangeeft.



Je kunt de tip van Friesian altijd proberen als je in de mogelijkheid bent. Er kan natuurlijk nog een kans zijn dat het probleem in jouw toestel zit. Omdat jij net een nieuwe simkaart hebt, denk ik dat het hier niet aan ligt. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. Jouw simkaart staat verder goed aangemeld op het netwerk.



Als laatste komen we aan bij mijn advies. Ik kan je het beste aanraden om het netwerk vast te zetten op 2G als je thuis bent. Hiermee ben je het beste te bereiken en het beste verstaanbaar. Heb je hier nog vragen over?



@Friesian, bedankt voor het meedenken!



Groetjes,

Angela
Bedankt voor de werkende bypass van mijn probleem. Een andere mogelijke oplossing voor mijn probleem zou een signaalbooster zijn. Vanwege de eenvoudige installatie zou de Cel-fi een mogelijk alternatief kunnen zijn. Zijn hier ervaringen mee?
Goed om te lezen dat ze 'bypass' werkt 🙂



Helaas heb ik zelf geen ervaring met een signaalbooster. Wellicht dat andere forumleden jou hier wat meer over kunnen vertellen. Helaas kunnen wij vanuit Simyo jou geen signaalversterker bieden. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela

Reageer