Skip to main content

.

Hoi mede simyoane,



Het lijkt wel of hd voice niet op me toestel werkt, zie: http://tweakers.net/nieuws/80461/kpn-activeert-hd-voice-permanent-op-hele-netwerk.html voor meer informatie.



Toen ik op het netwerk van t-mobile zat en ik belde had ik best scherp helder spraak en gehoor van de anderen kant, en hoefde ik nooit te vragen wat die gene toenet zei.



Maar nu valt me dit meer op dat ik dit bij simyo wel heb en best vaak mensen of mensen mij niet echt goed verstaan, dit is best erg hinderlijk.

Lijkt me soms wel alsof ik bel in 2005



Wat kan hier tegen gedaan worden?



Mvg,



Simnlru
Heb trouwens simkaart in ander toestel geprobeert: s2 een s4 en een galaxy gio, zelfde kwaliteit.
Hoi Simnlru,



Daar vraag je me wat 😉 Ik heb het een en ander nagekeken en er zijn nogal wat voorwaarden aan het gebruik van HD Voice. Ik verwacht dat jij deze voorwaarden beter weet dan ik, maar bij deze wil ik ze toch met je doornemen!



Het is van belang dat zowel jij als de persoon waarmee je belt een geschikt toestel hebben. Daarnaast moeten beide telefoons 3G gebruiken. Merk je dat je bij sommige mensen een betere kwaliteit gesprek hebt in vergelijking tot anderen mensen die je belt?



Ik vind ook nog een ouder artikel op Tweakers waarin staat dat HD Voice alleen werkt als beide partijen dezelfde provider gebruiken. Eerlijk is eerlijk. Ik durf niet te zeggen of dit nog steeds een vereiste is. Zoals gezegd is het artikel redelijk gedateerd.



Groetjes,

Angela
Hoi Simnlru,



Daar vraag je me wat 😉 Ik heb het een en ander nagekeken en er zijn nogal wat voorwaarden aan het gebruik van HD Voice. Ik verwacht dat jij deze voorwaarden beter weet dan ik, maar bij deze wil ik ze toch met je doornemen!



Het is van belang dat zowel jij als de persoon waarmee je belt een geschikt toestel hebben. Daarnaast moeten beide telefoons 3G gebruiken. Merk je dat je bij sommige mensen een betere kwaliteit gesprek hebt in vergelijking tot anderen mensen die je belt?



Ik vind ook nog een ouder artikel op Tweakers waarin staat dat HD Voice alleen werkt als beide partijen dezelfde provider gebruiken. Eerlijk is eerlijk. Ik durf niet te zeggen of dit nog steeds een vereiste is. Zoals gezegd is het artikel redelijk gedateerd.



Groetjes,

Angela


Hoi Angela ,



Maakt niet uit heb alles geprobeerd op 2g en 3g , mensen gebeld met mensen die kpn of t-mobile of vodafone hadden, zelfde kwaliteit.. Netjes gezegd gewoon niet goed.



Laatste tijd bel ik meer, maar pak toch vaker de huistelefoon.. Dat zegt nog wel wat haha, aan me toestel ligt het niet want had van iemand een t-mobile kaartje mogen proberen en het kwaliteit was beduidend beter, wat wel raar is eigenlijk?



Wat kan ik hier nu mee?



Mvg,



Simnlru 🙂
Hoi Simnlru,



Daar vraag je me wat 😉 Ik heb het een en ander nagekeken en er zijn nogal wat voorwaarden aan het gebruik van HD Voice. Ik verwacht dat jij deze voorwaarden beter weet dan ik, maar bij deze wil ik ze toch met je doornemen!



Het is van belang dat zowel jij als de persoon waarmee je belt een geschikt toestel hebben. Daarnaast moeten beide telefoons 3G gebruiken. Merk je dat je bij sommige mensen een betere kwaliteit gesprek hebt in vergelijking tot anderen mensen die je belt?



Ik vind ook nog een ouder artikel op Tweakers waarin staat dat HD Voice alleen werkt als beide partijen dezelfde provider gebruiken. Eerlijk is eerlijk. Ik durf niet te zeggen of dit nog steeds een vereiste is. Zoals gezegd is het artikel redelijk gedateerd.



Groetjes,

Angela


hoi angela,



Dit is eigenlijk wat ik ook heb: https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/slechte-geluidskwaliteit-bellers-zeer-moeilijk-verstaanbaar-11655



heb op het forum lopen zoeken enzo en kwam op precies hetzelfde wat ik heb.
Hoi Simnlru,



Hmm, wat een lastig probleem. Het lijkt mij goed dat wij contact opnemen met de netwerkspecialist om eventuele problemen uit te sluiten. Hiervoor heb ik nog wat extra informatie nodig.



Kun je aangeven of je dit probleem op meerdere locaties hebt of op 1 specifieke postcode? Daarnaast heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op jouw simkaart en deze opnieuw gekoppeld aan het netwerk. Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten? Ik hoor graag van je of je nu betere gesprekken kunt voeren.



Als ik deze informatie van je hebt gekregen, kunnen we weer verder kijken. Alvast bedankt :)



Groetjes,

Angela
Hoi Simnlru,



Hmm, wat een lastig probleem. Het lijkt mij goed dat wij contact opnemen met de netwerkspecialist om eventuele problemen uit te sluiten. Hiervoor heb ik nog wat extra informatie nodig.



Kun je aangeven of je dit probleem op meerdere locaties hebt of op 1 specifieke postcode? Daarnaast heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op jouw simkaart en deze opnieuw gekoppeld aan het netwerk. Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten? Ik hoor graag van je of je nu betere gesprekken kunt voeren.



Als ik deze informatie van je hebt gekregen, kunnen we weer verder kijken. Alvast bedankt :)



Groetjes,

Angela


Hoi ik zie dat ik afgesloten ben had opeens geen ontvangst meer haha.



Nee heb net getest zelfde kwaliteit. Niet beter op geworden.



Postcode van mij is 4834ap alleen het is niet postcode gebonden bij mij. Ik heb het op anderen plekken dus ook.



Mvg,



Simnlru
Hoi Simnlru,



Ik heb de netwerkspecialisten gebeld voor jouw probleem. Ze wisten ook niet direct waar het probleem ligt. Ze willen er wel nog naar kijken. Ze hebben dan gegevens nodig van de volgende keer dat je een gesprek op die manier probeert te voeren. Het tijdstip, jouw postcode, de postcode van de persoon die belt en beide type telefoons zijn de gegevens die we nodig hebben. Kan je dat laten weten?



Groetjes, Caspar
Hoi Simnlru,



Ik heb de netwerkspecialisten gebeld voor jouw probleem. Ze wisten ook niet direct waar het probleem ligt. Ze willen er wel nog naar kijken. Ze hebben dan gegevens nodig van de volgende keer dat je een gesprek op die manier probeert te voeren. Het tijdstip, jouw postcode, de postcode van de persoon die belt en beide type telefoons zijn de gegevens die we nodig hebben. Kan je dat laten weten?



Groetjes, Caspar


Hoi casper,



Daar vraag je me wat, ik wil het best laten weten.

Uhm ik heb nog een vraag wat gaat er gebeuren nadat. De netwerk specialisten er maar gekeken hebben?



Mvg,



Simnlru
We willen alles van je weten Simnlru 😉 We hopen uiteraard dat zij met deze gegevens kunnen vaststellen waar het probleem vandaan komt en of we dit kunnen oplossen. De gegevens zullen natuurlijk bij ons blijven en we gaan hier goed mee om. Je hoeft je hier geen zorgen om te maken.



Groetjes,

Angela
We willen alles van je weten Simnlru 😉 We hopen uiteraard dat zij met deze gegevens kunnen vaststellen waar het probleem vandaan komt en of we dit kunnen oplossen. De gegevens zullen natuurlijk bij ons blijven en we gaan hier goed mee om. Je hoeft je hier geen zorgen om te maken.



Groetjes,

Angela


Hoi Angela,



Aan wie moet ik dit laten weten en via een pm?



Groetjes,



Simnlru
Dat mag je naar mij sturen hoor 🙂 Dan ga ik er zo snel mogelijk mee aan de slag!



Groetjes,

Angela
Dat mag je naar mij sturen hoor 🙂 Dan ga ik er zo snel mogelijk mee aan de slag!



Groetjes,

Angela




Zie pm 🙂
Hoi simnlru,



Ik kan niet in de privéberichten van Angela kijken. Wacht je even tot maandag?



Groetjes,

Estelle
Hoi simnlru,



Ik kan niet in de privéberichten van Angela kijken. Wacht je even tot maandag?



Groetjes,

Estelle


Hoi estelle,



Had eigenlijk niks meer dan verwacht dat dit pas maandag eigenlijk zou worden, dus dat maakt niet uit hoor :)

Had jij er anders al wel wat aan kunnen doen?



Groetjes,



Simnlru 🙂
Helaas had Estelle ook niet meer kunnen bellen met de netwerkspecialist 😞 Gelukkig heb ik gisteren jouw privébericht opgepakt. Zoals aangegeven in het privébericht is er een incident aangemaakt. De uitslag hiervan verwacht ik tussen 1 en 5 werkdagen. Fingers crossed!



Groetjes,

Angela

Reageer