.

Beantwoord

Slecht begin voor nieuwe klant: Er zijn smsjes verstuurd, maar niet door mij.

  • 16 December 2014
  • 5 reacties
  • 565 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb geloof ik al spijt van mijn keuze voor Simyo.
Direct op de eerste dag worden er twee sms'jes afgeschreven die ik beslist niet verzonden heb.
Het zijn berichten naar  vaste telefoonnummers die beide (nummers) in mijn adresboek stonden (al lang).
Ik was niet in het adresboek geweest, had nog geen één keer gebeld, geen één keer een sms verzonden.
Het enige wat ik gedaan heb was de voicemail uitzetten (12339) en via payinfo.nl sms-diensten blokkeren.
Het gaat nu over twintig cent, maar als dit vaak gaat gebeuren wil ik toch wel schadeloos gesteld worden voor dit soort gespook (ik ga nog maar niet uit van fraude door Simyo......)

Groetjes, Hans.
icon

Beste antwoord door Ernst 16 December 2014, 15:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi gkottier, welkom op het Simyo forum!

Het lijkt inderdaad wel alsof het spookt 😕
Ik hoop dat je begrijp dat een provider geen smsjes kan versturen met de telefoon van een klant. Nu zou je kunnen denken dat het dan een foutje is, maar je geeft al aan dat deze telefoonnummers in je adresboek staan. Daar hebben wij natuurlijk geen inzage in.

Helaas kan ik je dus ook niet tegemoetkomen is de kosten die hierdoor gemaakt zijn.

Kan het niet zijn dat het in je broekzak gebeurd is? Misschien dat sleutels tegen de toetsen zijn gekomen of iets dergelijks?
Badge
Nee, want dan zouden ze gewoon bij "verzonden berichten" staan en daar staat niets.
Echt geen daad van mij dus.
Ik zou zeggen, laten we het hierbij laten  zolang het niet vaker gebeurt.
Badge +1
Beste gkottier,
Zou kunnen zijn dat je in het verleden eens in je telefoon boek bij twee relaties achter hun telefoon nummer op het envelopje heb gedrukt en aangegeven dat je via een sms wilt versturen. Als de smsjes toen niet verstuurd zijn onthoud je toestel dat dat niet is gebeurt. Bij de eerst volgende mogelijkheid en dat was dan jouw eerste aansluiting bij Simyo zijn de sms'jes alsnog verstuurt. Ter controle zou je bij de beide relaties waar het om gaat kunnen informeren of ze sms'jes van jou Simyo nummer hebben ontvangen. Ik denk dat Simyo niets te verwijten valt. Hoe zouden ze aan adressen uit jouw telefoonboek kunnen komen.
Vriendelijke groet,
Frans
Badge
dankjewel  https://forum.simyo.nl/members/frans+steffin-19808/
Reputatie 5
Badge +11
Dankjewel voor je waardevolle aanvulling, Frans Steffin 🙂

Reageer