Skip to main content
Hallo,



Ik heb sinds een week een slecht ontvangst met mijn telefoon. Daarvoor geen enkel probleem.

Mensen die ik bel hoor ik slecht, alsof diegene onder water is. Ook valt soms het gesprek weg. Ik schijn daarentegen wel goed te horen zijn al weet ik dat niet helemaal zeker. Locatie waaruit ik bel maakt niet veel uit.

Ik heb mijn simkaart al in een andere telefoon gedaan, maar het probleem blijft. Dus ik ben bang dat het op de een of andere manier aan mijn simkaart ligt.

De telefoon die ik op dit moment gebruik is een nokia 100, gekocht in de Simyo shop hier.



Hopelijk vind ik via deze weg een oplossing voor dit probleem.



Vriendelijke groet,



Wouter
Ter aanvulling nog het volgende. Het probleem begon met dat ik twee dagen niet in staat was om te bellen en te sms'en. Daarna volgde probleem van slecht ontvangst.
Hallo,



Ik heb sinds een week een slecht ontvangst met mijn telefoon. Daarvoor geen enkel probleem.

Mensen die ik bel hoor ik slecht, alsof diegene onder water is. Ook valt soms het gesprek weg. Ik schijn daarentegen wel goed te horen zijn al weet ik dat niet helemaal zeker. Locatie waaruit ik bel maakt niet veel uit.

Ik heb mijn simkaart al in een andere telefoon gedaan, maar het probleem blijft. Dus ik ben bang dat het op de een of andere manier aan mijn simkaart ligt.

De telefoon die ik op dit moment gebruik is een nokia 100, gekocht in de Simyo shop hier.



Hopelijk vind ik via deze weg een oplossing voor dit probleem.



Vriendelijke groet,



Wouter


Ter aanvulling nog het volgende. Het probleem begon met dat ik twee dagen niet in staat was om te bellen en te sms'en. Daarna volgde probleem van slecht ontvangst.



Hoi Woutor,



Dat klinkt niet goed, vervelend zeg. Goed dat je de sim in een ander toestel hebt getest. Daar kreeg je dus hetzelfde geluid?

Slecht ontvangst heeft eerder met het netwerk dan met je simkaart te maken. Maar je geeft aan dat het niet echt op 1 locatie is? Toch ontvang ik graag de postcode van de locatie waar je je het meest bevindt sinds je hier last van hebt. Dan kan ik laten nakijken of daar iets aan de hand is. Ik heb je simkaart voor de zekerheid ook even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als je je toestel even helemaal uit kunt schakelen, en dan na een minuut of 10 weer aan kunt zetten, dan weten we of dat geholpen heeft.



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene, bedankt voor je reactie. Ik zal je laten weten of het heeft geholpen. Postcode van waaruit ik vaak bel is 9734 BN
Hoi Woutor,



Ik heb even navraag voor je gedaan bij onze Netwerkspecialisten.



Zij geven aan dat er op het moment werkzaamheden zijn op postcode 9734BN, waardoor je inderdaad problemen met het bereik kan ervaren. Ze zijn hiermee hard aan het werk, maar de netwerkspecialist kon helaas niet aangeven wanneer hij verwacht dat de werkzaamheden klaar zijn, behalve natuurlijk zo spoedig mogelijk. Dus nog even geduld alsjeblieft, dan zal je bereik weer beter worden 🙂.
Hoi Kim,



Er is helaas nog geen verbetering gekomen in mijn ontvangst en het is nu alweer drie weken geleden.

Ik heb iemand anders gesproken in mijn wijk die ook Simyo heeft en waarbij het ontvangst ook slecht is.

Enig idee of het nog steeds ligt aan werkzaamheden of dat er toch een andere oorzaak is?



Alvast bedankt.
Hoi Kim,



Er is helaas nog geen verbetering gekomen in mijn ontvangst en het is nu alweer drie weken geleden.

Ik heb iemand anders gesproken in mijn wijk die ook Simyo heeft en waarbij het ontvangst ook slecht is.

Enig idee of het nog steeds ligt aan werkzaamheden of dat er toch een andere oorzaak is?



Alvast bedankt.




Hi Woutor,



In je gegevens zie ik dat je gisteren ook even telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice.

Er is aangegeven dat de werkzaamheden helaas langer duren dan verwacht/gehoopt :(

Het GSM/2G netwerk zou het wel goed moeten, dus kun je voorlopig dat beter gebruiken. Niet zo snel, maar het werkt wel.
Hoi Ernst,



Bedankt voor je reactie. Klopt, ik heb telefonisch contact gehad. Je collega raadde mij aan om over te schakelen op het 2g netwerk, net zoals jij. Helaas heb ik die optie niet op mijn mobiel, dus daar kan ik niet gebruik van maken.

Wat ik wel heb ontdekt is dat ik op andere plekken dan thuis beter bereik heb.



Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Hoi Ernst,



Bedankt voor je reactie. Klopt, ik heb telefonisch contact gehad. Je collega raadde mij aan om over te schakelen op het 2g netwerk, net zoals jij. Helaas heb ik die optie niet op mijn mobiel, dus daar kan ik niet gebruik van maken.

Wat ik wel heb ontdekt is dat ik op andere plekken dan thuis beter bereik heb.



Hopelijk wordt dit snel opgelost.




Hi Woutor,



Dat belooft in ieder geval iets goeds ;)

Wel jammer dat je je mobiel niet in kunt stellen... Dan zul je helaas moeten afwachten totdat het thuis weer werkt. Wil je ons op de hoogte houden?
Hallo,



We zijn twee maanden verder en ik heb nog steeds slecht ontvangst. Jullie opgegeven reden daarvoor, aamheden, lijkt mij niet de werkelijke reden te zijn omdat het al zo lang duurt. Omdat iemand anders in mijn wijk precies hetzelfde probleem heeft lijkt het mij bijna zeker dat het aan jullie bereik ligt. Omdat ik mijn mobiel het meeste gebruik als ik thuis ben heb ik er op dit moment niks aan. Ik heb zo'n gevoel dat dit ook niet snel zal veranderen. Daarom zou ik graag van jullie via deze weg willen horen hoe ik mijn contract kan opzeggen zonder de overige maanden te hoeven afkopen.
Hoi Woutor,



Omdat we je echt zo goed mogelijk van dienst proberen te zijn, heb ik weer gecheckt met een netwerkspecialist. Je hoort natuurlijk niet zó lang last te hebben van werkzaamheden.

Nu blijkt dat de werkzaamheden in december (die uitgelopen waren) zijn verholpen, maar er deze week weer nieuwe werkzaamheden zijn :(

3G (UMTS) zal vanaf dit weekeinde beter zijn dan het was, maar zal binnenshuis nooit optimaal worden, helaas. 2G (GSM) is wel erg goed waar jij je bevindt.

Je hebt aangegeven gebruik te maken van een telefoon waarbij je niet kunt kiezen tussen 2G en 3G, en dat lijkt ook te kloppen. Sinds 16 december is je simkaart aangemeld in een Nokia 100. Die maakt geen gebruik van 3G, en kun je daar dus ook niet voor kiezen.

Daarvoor was je simkaart aangemeld in een HTC Desire Z, waar wel 2G en 3G apart te kiezen is.



Ik heb je simkaart een netwerk reset gegeven. Als jij je toestel uit en aan kunt zetten, wordt je simkaart in ieder geval weer opnieuw aangemeld op het netwerk. Mocht dat hetgeen zijn wat niet goed was, zal dat in ieder geval beter zijn.



Aangezien je nu met een 2G toestel belt, en na onderzoek blijkt dat 2G in jouw postcode goed is, kunnen we helaas niet in gaan op je voorstel om je contract te laten ontbinden zonder de resterende maanden af te kopen.



Ik vind het jammer je niet beter te kunnen berichten.

Reageer