Snap er helemaal niets van. Nooit problemen maar sinds 3 weken bijna of geen bereik. Al een jaar klant bij simyo maar dit is niet leuk. Tel uit en aan gedaan.. simkaart er opnieuw in. Baal een beetje. Wat moet ik doen.
Bladzijde 1 / 1
Als eerste zou je een andere telefoon kunnen proberen, mocht hij wel bereik hebben ligt het waarschijnlijk aan je telefoon.
Probeer dan je telefoon te resetten (fabrieksinstellingen). Mocht dit niet werken is misschien je telefoon defect.
Probeer dan je telefoon te resetten (fabrieksinstellingen). Mocht dit niet werken is misschien je telefoon defect.
Wat je ook kunt doen is handmatig netwerk zoeken.
Ter controle ga naar deze pagina.
Groet,
Friesian
Laat ff weten of onze adviezen helpen.
Ter controle ga naar deze pagina.
Groet,
Friesian
Laat ff weten of onze adviezen helpen.
Ander tel geprobeerd en was het zelfde. Vandaag weer volop bereik.
Hi siska, welkom op het forum van Simyo :)
Wat jammer dat de tips van rubenz en Friesian niet geholpen hebben 😞 (Wel bedankt voor het meedenken!)
Gelukkig kun je nu weer bellen en internetten, maar ik vraag me toch wat dingetjes af:
Had je hier overal last van, of op een bepaalde locatie? En had je dit met bellen én internetten, of 1 van beide?
Wat jammer dat de tips van rubenz en Friesian niet geholpen hebben 😞 (Wel bedankt voor het meedenken!)
Gelukkig kun je nu weer bellen en internetten, maar ik vraag me toch wat dingetjes af:
Had je hier overal last van, of op een bepaalde locatie? En had je dit met bellen én internetten, of 1 van beide?
Gister kon ik weer niet bellen. Het is in huis, in de winkel, eigenlijk overal. Het ene moment geen bereik en een tel later wel weer. Snap er echt helemaal maar dan helemaal niets van. Al een dik jaar Simyo klant en nooit problemen gehad. En nu wel. Bah baal hier een beetje van.
Hoi siska,
Als je op meerdere locaties last hebt van het netwerk, dan ligt dat waarschijnlijk toch aan je telefoon en niet aan het netwerk. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld en zij geven aan dat je simkaart na 23 december niet meer in een andere telefoon is geweest. Ik vraag me dus af of je dit wel gedaan hebt? Zou je je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon willen doen? Daarna kunnen we met zekerheid zeggen of het probleem in je simkaart of in je telefoon zit.
Ik hoor graag van je 🙂
Als je op meerdere locaties last hebt van het netwerk, dan ligt dat waarschijnlijk toch aan je telefoon en niet aan het netwerk. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld en zij geven aan dat je simkaart na 23 december niet meer in een andere telefoon is geweest. Ik vraag me dus af of je dit wel gedaan hebt? Zou je je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon willen doen? Daarna kunnen we met zekerheid zeggen of het probleem in je simkaart of in je telefoon zit.
Ik hoor graag van je 🙂
Ik had mijn simkaart wel in een andere telefoon gedaan. Ik heb het net weer gedaan. Eerst in ook een samsung gt-s7500. Maar zag nu dat hij vroeg om mijn simkaart. Heb ik de vorige x niet gezien. Moet vast een grotere simkaart in. Ook heb ik hem net in een htc-windows telefoon gedaan. Ook heel of geen bereik. Misschien ligt het ook wel aan mijn telefoon. Ik weet het echt niet meer. Maar zaterdag ga ik even naar een winkel omdat mijn man problemen met zijn s4 heeft. Misschien ligt het aan een update. Wie weet. Ik in iedergeval niet. Zal ik meer weten dan laat ik het hier weten. Toch eerst bedankt voor de genomen moeite. Ik kom hier nog weer op terug. Gr Sizz
Hi siska,
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden. We zijn benieuwd!
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden. We zijn benieuwd!
Ik heb mijn telefoon na laten kijken bij de winkel en er is niets met mijn telefoon aan de hand. Als advies gaven ze mij: dat ik toch echt jullie weer moet in schakelen. Dus bij deze. Ik heb nog steeds geen/weinig bereik.
Groet Siska
Groet Siska
Hoi siska,
Ik heb net even contact gehad met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat momenteel het 3G bereik op de postcode 9781LP niet optimaal is. Ze zijn hard aan het werk om dit op te lossen, maar konden helaas nog geen verwachte oplostijd aangeven.
Zou je de netwerkmodus in je telefoon eens willen zetten op alleen 2G (GSM), als het goed is, is je bereik dan beter.
Ik hoor het graag van je of dit inderdaad het geval is! 🙂
Ik heb net even contact gehad met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat momenteel het 3G bereik op de postcode 9781LP niet optimaal is. Ze zijn hard aan het werk om dit op te lossen, maar konden helaas nog geen verwachte oplostijd aangeven.
Zou je de netwerkmodus in je telefoon eens willen zetten op alleen 2G (GSM), als het goed is, is je bereik dan beter.
Ik hoor het graag van je of dit inderdaad het geval is! 🙂
Heel erg bedankt. Ik heb het nu overgezet op 2G. Zal over 2 dagen even weer reageren hoe het nu gaat. Maar nog een vraagje. Nu heb ik een tabl van samsung en ook daar zit ik aldoor mee te klungelen. Wel internet en dan weer niet. Kan ik daar ook iets veranderen.
Gr Siska
Gr Siska
Hi siska,
De instellingen voor een Samsung/Android tablet zouden volgens mij hetzelfde moeten zijn als bij een Samsung/Android telefoon.
Heb je nog een Android telefoon bij de hand waar je de instellingen in kunt vinden? Anders zou je ook hier even kunnen kijken.
Let er wel op dat tablets vaak niet de data comprimeren zoals je smartphone dat wel doet. Dataverbruik kan met een tablet dus veel harder gaan.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, we zijn benieuwd!
De instellingen voor een Samsung/Android tablet zouden volgens mij hetzelfde moeten zijn als bij een Samsung/Android telefoon.
Heb je nog een Android telefoon bij de hand waar je de instellingen in kunt vinden? Anders zou je ook hier even kunnen kijken.
Let er wel op dat tablets vaak niet de data comprimeren zoals je smartphone dat wel doet. Dataverbruik kan met een tablet dus veel harder gaan.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, we zijn benieuwd!
Ik heb sinds een aantal weken hetzelfde probleem. Weinig tot geen bereik. Als mijn telefoon aangeeft wel bereik te hebben en je belt deze dan krijg je voicemail. Na het uit en weer aan doen werkt de telefoon weer maar dit is dan slechts een paar dagen.
Mijn bereik met mijn telefoon voor bellen is nu goed. Altijd 4 streepjes bereik. Maar intermet!! Sorry maar een drama. Waar ik ook ben weinig bereik. Heb het zoals jullie zeggen mijn telefoon op 2gb gezet. Daardoor is bellen nu goed maar internet niet. Help wat kan ik nu nog doen!!
Ik heb al een paar maanden een zeer slecht bereik in de buurt van ons zomeradres, het bereik daarvoor prima was. Tijdens telefoongesprekken valt de verbinding steeds weg. Heel irritant.
Hoi mark123 en marianne van w, welkom op het forum van Simyo! :)
Om jullie hiermee te kunnen helpen, heb ik wat meer informatie nodig.
Allereerst, ervaren jullie de problemen met het bereik op één locatie of op meerdere plekken?
Daarnaast, wanneer jullie de simkaart in een andere telefoon plaatsen, blijft het probleem met het bereik dan bestaan?
Dit om na te gaan of het aan de simkaart/de dekking ligt of misschien aan de telefoon.
Wanneer het probleem met het bereik voornamelijk op één locatie plaatsvindt en in een andere telefoon ook niet optimaal is, dan zou ik graag willen weten wat de postcode van de locatie is en daarnaast:
Is het bereik zowel op 2G (GSM) als 3G (WCDMA/UMTS) niet optimaal?
Is dit zowel binnens- als buitenshuis het geval?
Ik hoor het graag van jullie! 🙂
Hoi siska,
Het kan wel kloppen dat je mobiel internet via 2G (GSM) niet optimaal is, omdat dit inderdaad een tragere verbinding geeft, dan via 3G.
Maar, ik heb goed nieuws! Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat het issue voor 3G zou moeten zijn opgelost op de postcode 9781LP.
Daarom wil ik je vragen de netwerkmodus in je telefoon weer te wijzigen naar voorkeur 3G (WCDMA/UMTS).
Ik hoor graag van je hoe je bereik dan is! 🙂
Bij mij staat dan WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
Of moet ik ALLEN WCDMA doen!!
Ik heb er niet zo heel veel verstand van.
Groet Siska
Of moet ik ALLEN WCDMA doen!!
Ik heb er niet zo heel veel verstand van.
Groet Siska
Heb het weer terug gezet naar 3gb. Dramaaaa direct gaan de 4 streepjes(van bereik telefoon) weer terug naar 0. Raak nu toch wel ee beetje gestress. Pff helluppp
Hoi siska,
Ik heb zojuist nogmaals contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten, ze dachten dat het probleem voor 3G was opgelost, maar dat is helaas toch nog niet het geval :(
Het probleem is bekend, maar het wachten is op de onderdelen om het te kunnen repareren.
Daarom wil ik je vragen toch weer je telefoon terug te zetten op 'alleen GSM'.
Overigens
Bij mij staat dan WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
betekent dat je telefoon verbindt met 3G als dit het sterkste signaal is en anders automatisch overschakelt naar 2G.
Ik wil je vragen zo af en toe even uit te proberen hoe het 3G bereik is door je telefoon even over te schakelen op het andere netwerk, omdat de Netwerkspecialist helaas niet kon aangeven wanneer de onderdelen er zijn, het kan morgen zijn, maar ook pas over een week etc.
Hou je ons op de hoogte? 🙂
Ik heb zojuist nogmaals contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten, ze dachten dat het probleem voor 3G was opgelost, maar dat is helaas toch nog niet het geval :(
Het probleem is bekend, maar het wachten is op de onderdelen om het te kunnen repareren.
Daarom wil ik je vragen toch weer je telefoon terug te zetten op 'alleen GSM'.
Overigens
betekent dat je telefoon verbindt met 3G als dit het sterkste signaal is en anders automatisch overschakelt naar 2G.
Ik wil je vragen zo af en toe even uit te proberen hoe het 3G bereik is door je telefoon even over te schakelen op het andere netwerk, omdat de Netwerkspecialist helaas niet kon aangeven wanneer de onderdelen er zijn, het kan morgen zijn, maar ook pas over een week etc.
Hou je ons op de hoogte? 🙂
Bedankt. Ik hou je op de hoogte.
Hoi siska,
Helemaal goed :)
Fijn weekend!
Helemaal goed :)
Fijn weekend!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.