Wij versturen SMS-berichten naar onze klanten, maar sinds 2 dagen komen een deel van de SMS-berichten helemaal niet aan, terwijl bij ons wel staat dat ze zijn verzonden. En bij een groot aantal klanten komt ook alleen maar het laatste deel van het bericht aan: 'groet, Zuiderpark Apotheek’ Weet iemand wat hier dan speelt?
Hoi
Welkom op het forum van Simyo.
Als eerst ben ik benieuwd op welke wijze jullie de sms berichten versturen bij Zuiderpark Apotheek.
Gebeurd dat vanachter een computer? of wordt de sms verstuurd vanaf een werk telefoon?
Wordt het verstuurt vanaf een Simyo aansluiting? of via een andere provider?
Er kan namelijk tussen het versturen van de sms berichten, en het ontvangen daarvan bij de klanten best wel wat fout gaan, dus graag een duidelijke uitleg op welke wijze deze sms berichten worden verstuurt door Zuiderpark Apotheek.
Ik zou vooral willen weten wat er veranderd is sinds de tijd dat het wel werkte.
Is er soms iets gebeurd wat op het eerste gezicht onbelangrijk lijkt?
Beste Michel, Wim,
Het verzenden gaat inderdaad via een Simyo chip die de berichten verstuurt, die worden gegenereerd door een PC. Dit gaat al jaren vlekkeloos, maar sinds afgelopen week komt niet elk bericht aan, terwijl in de applicatie van de PC wel een bevestiging van de verzending verschijnt.
En wat het ook lastig maakt is dat het niet bij alle ontvangers misgaat. Gelukkig gaat het ook bij een groot aantal correct.
Inventarisatie wees wel uit dat het relatief vaak om klanten met een mobiel abonnement van Odido gaat, maar ook enkelen van Symio en KPN.
Hi
Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat niet alle sms’jes worden verstuurd!
Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt. Ik zou je kosteloos een nieuwe simkaart kunnen versturen, hier kun je mij een privébericht voor sturen met je persoonlijke gegevens. Het is wel zo dat wij normaal gesproken geen garantie bieden over de werking van een simkaart in een ander apparaat dan een telefoon. Mocht de nieuwe simkaart dus geen verbetering hebben opgeleverd, dan kunnen wij verder helaas niet veel voor je betekenen hierin.
Super bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Roeqajja
Beste Roeqajja,
Bedankt voor je aanbod. Inmiddels heb ik de standaard teksten die verstuurd werden iets ingekort, zodat ze minder dan 160 tekens bevatten. Het lijkt erop dat het probleem hiermee is opgelost.
Het blijft natuurlijk vreemd dat die langere teksten jarenlang wel gewoon ontvangen konden worden, maar nu niet meer. Heb jij daar ook een verklaring voor?
Vriendelijke groet, Jan
Hi
Bedankt voor je reactie.Wat fijn om te horen dat het is opgelost door de tekst in te korten!
Ik durf je niet te zeggen waarom je voorheen wel langere teksten kon versturen. Wellicht dat de verouderde simkaart de oorzaak is, maar dat durf ik niet te zeggen. Je kunt mij gerust een privébericht sturen als je het nog zou willen proberen met een nieuwe simkaart.
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.