Skip to main content

Wij versturen SMS-berichten naar onze klanten, maar sinds 2 dagen komen een deel van de SMS-berichten helemaal niet aan, terwijl bij ons wel staat dat ze zijn verzonden. En bij een groot aantal klanten komt ook alleen maar het laatste deel van het bericht aan: 'groet, Zuiderpark Apotheek’ Weet iemand wat hier dan speelt?

Hoi @Jan van Deursen 

Welkom op het forum van Simyo.

Als eerst ben ik benieuwd op welke wijze jullie de sms berichten versturen bij Zuiderpark Apotheek.
Gebeurd dat vanachter een computer? of wordt de sms verstuurd vanaf een werk telefoon?
Wordt het verstuurt vanaf een Simyo aansluiting? of via een andere provider?

Er kan namelijk tussen het versturen van de sms berichten, en het ontvangen daarvan bij de klanten best wel wat fout gaan, dus graag een duidelijke uitleg op welke wijze deze sms berichten worden verstuurt door Zuiderpark Apotheek.


Ik zou vooral willen weten wat er veranderd is sinds de tijd dat het wel werkte.

Is er soms iets gebeurd wat op het eerste gezicht onbelangrijk lijkt?


Beste Michel, Wim,

Het verzenden gaat inderdaad via een Simyo chip die de berichten verstuurt, die worden gegenereerd door een PC. Dit gaat al jaren vlekkeloos, maar sinds afgelopen week komt niet elk bericht aan, terwijl in de applicatie van de PC wel een bevestiging van de verzending verschijnt.

En wat het ook lastig maakt is dat het niet bij alle ontvangers misgaat. Gelukkig gaat het ook bij een groot aantal correct.

Inventarisatie wees wel uit dat het relatief vaak om klanten met een mobiel abonnement van Odido gaat, maar ook enkelen van Symio en KPN. 


Reageer