Skip to main content
antwoord

Simyo nummer nog gekoppeld aan whatsapp iemand anders?

• August 18, 2025
  • 8 reacties
  • 99 Bekeken

Voor mijn zoontje heb ik een tijdje geleden een abonnement afgesloten bij Simyo.

Als ik whatsapp installeer voor dit nummer krijgt hij berichten te zien van iemand anders.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@robdesch,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je zoontje berichten ontvangt via Whatsapp die niet voor hem bedoeld zijn!

Zodra een aansluiting wordt beëindigd, wordt het nummer ongeveer een maand bij de provider gehouden. Daarna wordt het vrijgegeven voor een nieuwe gebruiker. Het is dus heel normaal dat je een telefoonnummer hebt die al een keer eerder is gebruikt. Als je nummer niet meer actief is bij je provider, kun je wel nog steeds gebruik maken van bepaalde apps zoals Whatsapp. 

Ik kan een nieuw nummer voor je aanvragen, je kunt mij hier een privébericht voor sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens. Een nieuw nummer aanvragen kost normaal €5, maar in dit geval zullen wij geen extra kosten berekenen hiervoor. 🙂

Bedankt voor jullie hulp! ​@Friesian ​@JanD ​@drschrisjacobs1 

Groetjes,
Roeqajja

8 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 18, 2025

Als ik whatsapp installeer voor dit nummer krijgt hij berichten te zien van iemand anders.

Beste ​@robdesch  

Dan heeft de vorige gebruiker van het 06 zich (nog) niet afgemeld voor WhatsApp. 

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

https://faq.whatsapp.com/1453966405114912?helpref=faq_content

• auteur
  • Beginner
  • August 18, 2025

Dank je wel Friesian. ik ga deze stappen proberen. Het is echter een compleet nieuw nummer en ook zijn eerste waarvoor ik whatsapp wilde aanmaken. maar ga dit vanavond toch eens bekijken.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 18, 2025

Helaas, ​@robdesch  is er bij de providers een tekort inmiddels al langere tijd aan nieuwe 06 nummers en daarom zijn voor data sims de 097 nummers ontwikkeld. 

JanD
  • Forum Expert
  • August 18, 2025

Beste ​@robdesch TIP: zet meteen dataplafond aan voor het account van je zoontje om (zeer) hoge buitenbundelkosten te voorkomen, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Als hij een Android telefoon heeft, stel dan nu reeds een datawaarschuwing en -plafond in, dat werkl wèl meteen. Bij het invullen van de verversingsdatum de 1e invullen.

drschrisjacobs1
Forum|alt.badge.img+3

Kijk ook eens hier Je hebt het telefoonnummer van de vorige gebruiker dus kun je de whatsapp van de vorige gebruiker opzeggen.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 19, 2025

Beste ​@drschrisjacobs1 En ​@robdesch 

Het duurt 45 dagen in het kort verteld dat het oude account inactief moet zijn.

https://faq.whatsapp.com/3347469605523961/?locale=nl_NL

Ik heb de indruk dat het nummer bij Simyo misschien niet lang genoeg op een plank heeft gelegen, is afgekoeld zo te zeggen.

Bij nadere controle zie ik ook dat mijn eerdere link niet van toepassing is op de gestelde vraag 

• auteur
  • Beginner
  • August 19, 2025

Dank je Friesian, ik ga dit proberen !

Grt Robbie

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • August 19, 2025

Hi ​@robdesch,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je zoontje berichten ontvangt via Whatsapp die niet voor hem bedoeld zijn!

Zodra een aansluiting wordt beëindigd, wordt het nummer ongeveer een maand bij de provider gehouden. Daarna wordt het vrijgegeven voor een nieuwe gebruiker. Het is dus heel normaal dat je een telefoonnummer hebt die al een keer eerder is gebruikt. Als je nummer niet meer actief is bij je provider, kun je wel nog steeds gebruik maken van bepaalde apps zoals Whatsapp. 

Ik kan een nieuw nummer voor je aanvragen, je kunt mij hier een privébericht voor sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens. Een nieuw nummer aanvragen kost normaal €5, maar in dit geval zullen wij geen extra kosten berekenen hiervoor. 🙂

Bedankt voor jullie hulp! ​@Friesian ​@JanD ​@drschrisjacobs1 

Groetjes,
Roeqajja