.

Beantwoord

Sim overgezet?

  • 11 May 2013
  • 6 reacties
  • 500 Bekeken

Badge
Beste lezer,

Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo.
Op 10 mei zou nummerbehoud worden uitgevoerd. Voor die tijd moest ik mijn simyo simkaart activeren. Ik heb dat pas op 10 mei gedaan (inschattingsfout).
Nu werkt mijn telefoon, en kan ik bellen. Maar alleen met mijn oude vodafone simkaart!
Mijn nieuwe simyo simkaart werkt niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of ik toch met simyo bel en niet met vodafone? Dat het overzetten dus gelukt is, en dat ik geluk heb dat ik mijn oude simkaart (met adresgegevens en telefoonnummers erop) kan behouden?
Met dank en vriendelijke groet,

Isolde
icon

Beste antwoord door Joke bent 11 May 2013, 12:37

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Zodra Simyo actief is, bij mij met nummerbehoud (dit duurt een week) krijg je een mail van Simyo wanneer en zelfs hoe laat dit overgezet is,
Je hebt dan geen service meer bij je oude provider dus dan weet je genoeg Simyo sim er in en Toppie werk super
Reputatie 7
Badge +9
Beste lezer,
.
Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of ik toch met simyo bel en niet met vodafone? Dat het overzetten dus gelukt is, en dat ik geluk heb dat ik mijn oude simkaart (met adresgegevens en telefoonnummers erop) kan behouden?
Met dank en vriendelijke groet,

Isolde


Ik begrijp je vraagstelling niet zo goed. Staat er kpn nl op het scherm van je telefoon waar vroeger vodafone stond? Dan bel je met Simyo. Anders niet natuurlijk.
Wat bedoel je precies met je oude simcard behouden?
Reputatie 3
Badge +9
Beste lezer,

Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo.
Op 10 mei zou nummerbehoud worden uitgevoerd. Voor die tijd moest ik mijn simyo simkaart activeren. Ik heb dat pas op 10 mei gedaan (inschattingsfout).
Nu werkt mijn telefoon, en kan ik bellen. Maar alleen met mijn oude vodafone simkaart!
Mijn nieuwe simyo simkaart werkt niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of ik toch met simyo bel en niet met vodafone? Dat het overzetten dus gelukt is, en dat ik geluk heb dat ik mijn oude simkaart (met adresgegevens en telefoonnummers erop) kan behouden?
Met dank en vriendelijke groet,

Isolde


Als je met de simkaart van Vodafone kan bellen, dan bel je ook met Vodafone. En als je niet kan bellen met je Simyo simkaart dan is er nog niets overgezet.
Dus je nummer is nog niet geporteerd. En nummerbehoud gaat echt naar de simkaart van Simyo en de Vodoafone werkt straks ook niet meer.
Wat je kan doen is je telefoon met de simkaart van Simyo erin helemaal uitzetten voor 10 minuten en dan weer aanzetten. Het kan zijn dat het dan wel doet.

Werkt het niet meteen probeer het morgen nogmaals, en laat even weten of het gelukt is !
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap nog steeds niet wat ze bedoelt met 'geluk hebben dat ze haar oude simcard kan behouden'  met telefoonnummers. 

Onder oude versta ik die van Vodafone. Meestal kan je op telefoons het adresboek kopiëren van sim naar foon en andersom. Dus in dat geval tel. nummers van Vodafone Simcard kopiëren naar de telefoon en daarna weer terugzetten op de Simyo Simcard.  Indien gewenst. 

Mogelijk is er inderdaad wat fout gegaan door de te late activering. Dat kan men maandag voor u nakijken. 
Reputatie 3
Badge +9
Ja je kunt de oude sim nog gebruiken om je nummers over te zetten. Maar ermee bellen gaat straks niet meer. En nummers worden niet automatisch overgezet...dit moet he zelf handmatig doen. Inderdaad kopieren naar je telefoon. Zou ze zo genoeg weten? 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Isolde,

Hierboven staan enkele goede tips. Heb je hier wat aan gehad?

Het antwoord wat Joke bent hierboven geeft, is correct. Zodra je merkt dat je niet meer kunt bellen met de simkaart van je vorige provider, kan je de Simyo simkaart in je toestel stoppen. Het duurt dan maximaal een uurtje voordat je gebruik kan maken van de aansluiting.

Groetjes,

Alex

Reageer