Skip to main content
Vraag

SIM only: Internet kapt er steeds mee


Sinds pakweg begin deze maand, toen ik als cadeautje 3GB extra kreeg, maar eigenlijk al wat langer (kan ik evt nog wel nagaan als dat nodig is), kapt het internet op mijn mobiel er steeds mee. Het gebeurt om de 1 tot 4 uur, schat ik. Dan moet ik de mobiel uitzetten en opnieuw opstarten om weer online te kunnen.

Ik begrijp uit hier en daar rondkijken dat een reset aan jullie kant waarschijnlijk de oplossing is. Verder is er bij mij namelijk niets veranderd. Ik heb nog een andere SIMcard in die mobiel en die is gewoon blijven werken.

Kunnen jullie die reset voor me doen, Simyo? Hebben jullie daarvoor mijn SIMkaartnummer nodig? 

Zeer veel dank.


PS
Wel ontdekte ik zojuist ook dat mijn wachtwoord voor jullie niet meer werkte. 

12 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Toevallig een iphone? Daar zijn sinds enkele weken problemen met in combinatie met KPN netwerk.

 

Wat sneller is, telefoon in vliegtuig stand en daarna weer uit vliegtuig stand.

 

Dit schijnt misschien de oplossing te zijn: https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/waarom-zijn-er-problemen-met-het-kpn-netwerk-en-iphone-2024-48069?postid=228480#post228480

Hoi Robby, nee, het is geen iPhone. Maar wellicht is heeft het probleem wel dezelfde oorzaak.

Ik doe af en toe vliegtuigstand, eergisteren nog, dus dat helpt in mijn geval echt niet.

Ik ga even naar die link kijken.

Reputatie 4
Badge +3

Lees hier dat de oplossing bij iemand anders ook niet werkt (dat is jammer).

 

In het artikel staat dat ook sommige Android toestellen er last van hebben.

 

Jammer dat vliegtuig stand niet werkt. Het kan ook weer net een ander probleem bij je zijn dat misschien een reset vanuit Simyo je probleem verhelpt (even afwachten op een mod).

Ik heb laten zoeken naar netwerk en toen kwam ie terug met Simyo 4G wat het al was. Access point was KPN; dat heb ik gereset en dat kwam daarna weer terug met KPN Mobiel Internet. Eens kijken of dat helpt. Misschien moet ik je heel dankbaar zijn. Binnen een paar dagen hoor je het!

Overigens kocht ik deze Android in het buitenland en kan die daardoor nét wat andere instellingen hebben die inherent aan het toestel zijn, gericht op een andere markt.

Nee. Het heeft niet geholpen. Rond een uur of 12 was ik de internetverbinding weer kwijt. Maar goed, het kon in elk geval stukken erger. 😊 Ik moet alleen mijn mobiel opnieuw opstarten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gewoon ikke,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internetverbinding niet goed werkt!

Het is altijd een goed idee om te controleren of je APN instellingen goed staan, dit kun je doen met behulp van onze Toestelhulp.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt met onze klantenservice en dat één van onze collega's een reset heeft uitgevoerd. Indien de reset niet heeft geholpen is het goed om je simkaart uit te testen in een andere telefoon. Ik hoor dan graag van je wat het resultaat hiervan is. 🙂

Super bedankt voor je hulp!! @RobbyTown 

Groetjes,
Roeqajja

Heb inderdaad met de klantservice gesproken want ik kon de laatste tijd ook allerlei nummers niet meer bellen, heel vreemd. Daar liep ik vandaag ook weer tegen aan, dus ik moest toen toch bellen. Ze hebben meteen een reset gedaan. Ik laat wel weten of dat heeft geholpen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gewoon ikke, 

Bedankt voor je reactie. Wij horen het graag van je. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Nee, helaas, de internetverbinding kapte er net weer mee. Ik zal nu inderdaad eens gaan kijken wat er gebeurt als ik de SIMkaart in een andere mobiel gebruik. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gewoon ikke,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer om te horen dat de reset niet heeft geholpen!

Ik hoor inderdaad graag van je wat het resultaat is als je je simkaart in een andere telefoon stopt. Mocht de simkaart ook niet in een andere telefoon werken, dan stuur ik je een nieuwe simkaart op.

Groetjes,
Roeqajja

Nou, tot nu toe gaat alles goed in de andere mobiel, @Roeqajja !

Interessant! Dat is namelijk min of meer hetzelfde model, maar die andere heeft laatst geen update binnengekregen en de mobiel waar het internet nu steeds op uit valt wel. Tot nu toe hadden ze altijd min of meer tegelijk nieuwe updates gekregen. Die update was al ietsje langer geleden, maar wel relatief recent.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gewoon ikke,

Bedankt voor je reactie.

Goed om te weten dat de simkaart wel werkt in een andere telefoon! Hiermee kunnen wij uitsluiten dat het niet aan de simkaart ligt, maar aan het toestel. Als je hebt gecontroleerd of je APN instellingen goed staan via de link die ik eerder heb gedeeld van onze Toestelhulp, dan lijkt het mij een goed idee om even langs een telefoonwinkel te gaan. Zij kunnen dan precies met je meekjiken welke instellingen er eventueel aangepast zou moeten worden in je telefoon. 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer