Skip to main content

.

Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het mogelijk is om de rinkeltijd voor het overschakelen naar voicemail te veranderen met een bepaalde code:

----

Begin vanuit het startscherm van je telefoon en toets het volgende in:

**61*landcode + telefoonnummer**aantal seconden#

Het maximaal aantal seconden is 30, met intervallen van 5 seconden.

Voorbeeld: je telefoonnummer is 06-12345678 en je wil dat er na 25 seconden wordt doorgeschakeld naar je voicemail. Je toetst dan in:

**61*0031612345678**25#

----

Dit werkt echter niet. Ik krijg een foutmelding. Ik heb in het forum al een topic hierover gezien, maar kan daaruit niet opmaken of het nu wel of niet werkt. Kunnen jullie daar antwoord op geven en indien nodig het betreffende item bij de veelgestelde vragen bijwerken?
Als je dit forum doorzoekt, zul je vinden dat de rinkeltijd voordat op voicemail wordt overgeschakeld is bepaald door KPN. Deze rinkeltijd kan niet worden aangepast.
Zoals gezegd heb ik gezocht en je komt veel tegenstrijdige informatie tegen. Bovendien staat er bij de veelgestelde vragen dan onjuiste informatie. Haal die dan tenminste weg, want je wordt nu verkeerd geinformeerd.
Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het mogelijk is om de rinkeltijd voor het overschakelen naar voicemail te veranderen met een bepaalde code:

----

Begin vanuit het startscherm van je telefoon en toets het volgende in:

**61*landcode + telefoonnummer**aantal seconden#

Het maximaal aantal seconden is 30, met intervallen van 5 seconden.

Voorbeeld: je telefoonnummer is 06-12345678 en je wil dat er na 25 seconden wordt doorgeschakeld naar je voicemail. Je toetst dan in:

**61*0031612345678**25#

----

Dit werkt echter niet. Ik krijg een foutmelding. Ik heb in het forum al een topic hierover gezien, maar kan daaruit niet opmaken of het nu wel of niet werkt. Kunnen jullie daar antwoord op geven en indien nodig het betreffende item bij de veelgestelde vragen bijwerken?


Als je dit forum doorzoekt, zul je vinden dat de rinkeltijd voordat op voicemail wordt overgeschakeld is bepaald door KPN. Deze rinkeltijd kan NIET worden aangepast.



Hoi LST,



Wat is de foutmelding die je krijgt?

Wij hebben inderdaad heel lang gedacht dat het niet kon. Zelfs die informatie van de netwerkspecialisten gekregen. Maar een slimme collega wist dat het wel kon. En ik heb het zelf nog getest met deze code. dat is nog niet zo lang geleden, dus er staat inderdaad nog op veel plaatsen dat het niet zou werken. Hoeveel seconden probeer je te doen?



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,

Ooh? Dat is fijn om te horen! Ik had me er eerlijk gezegd niet verder in verdiept, omdat hét topic, ik weet zo niet meer welke, waarin dit uitvoerig werd besproken, mij nog helder voor de geest staat, dat dit door KPN opgelegd zou zijn.
Hallo Charlene,

Ooh?? Dat is fijn om te horen!! Ik had me er eerlijk gezegd niet verder in verdiept, omdat hét topic, ik weet zo niet meer welke, waarin dit uitvoerig werd besproken, mij nog helder voor de geest staat, dat dit door KPN opgelegd zou zijn.




Hoi RicoK,



Ja, precies. Ik was ook onder die veronderstelling, en had het zelfs meerdere keren nagevraagd. Zo zie je maar, er zijn trucjes die je weten moet soms. Dus de informatie die op de Klantenservice pagina staat, klopt toch. Ik hoop alleen dat het bij LST ook werkt inmiddels?



Groetjes,

Charlene
Hoe staat de rinkeltijd standaard ingesteld?
;50888">Hoe staat de rinkeltijd standaard ingesteld?



Hi Martijn®️,



Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat dit 18 tot 20 seconden is.
Ok bedankt voor het antwoord...
;50946">Ok bedankt voor het antwoord...



Je kunt het ook testen natuurlijk, gewoon niet opnemen 🙂
Maar hoe zit het nu concreet? Ook bij mij lukt het niet om de rinkeltijd aan te passen (naar 30 sec) via de opgegeven code **61*00316etc.

Als melding krijg ik: Oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI code bij geen antwoord voor Alle basisservice.



de melding zegt mij niets. Wie weet nu concreet hoe de rinkeltijd door jezelf kan worden aangepast? Bij voorbaat dank.
Maar hoe zit het nu concreet? Ook bij mij lukt het niet om de rinkeltijd aan te passen (naar 30 sec) via de opgegeven code **61*00316etc.

Als melding krijg ik: Oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI code bij geen antwoord voor Alle basisservice.



de melding zegt mij niets. Wie weet nu concreet hoe de rinkeltijd door jezelf kan worden aangepast? Bij voorbaat dank.





http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-de-tijd-verlengen-voordat-de-voicemail-22419437



Concreter kan het niet.



Goed de instructie lezen. Ik had het zelf ook een paar keer fout getoetst, maar het werkt echt.
Maar hoe zit het nu concreet? Ook bij mij lukt het niet om de rinkeltijd aan te passen (naar 30 sec) via de opgegeven code **61*00316etc.

Als melding krijg ik: Oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI code bij geen antwoord voor Alle basisservice.



de melding zegt mij niets. Wie weet nu concreet hoe de rinkeltijd door jezelf kan worden aangepast? Bij voorbaat dank.




Hoi Hub, welkom op het Simyo forum :)



Heb je iets aan de tip van brvandoorn (waarvoor dank!)?
brvandoorn heeft de vraag perfect beantwoord. Inmiddels is het gelukt om de rinkeltijd aan te passen. Bedankt.
Hoi Hub,



Dankjewel dat je even laat weten dat het is gelukt! En bedankt voor het perfecte antwoord, brvandoorn! 😉
Hallo beste mensen,



Ik heb een vraag over mijn voicemail instellingen.



Naar aanleiding van deze forum post: https://forum.simyo.nl/bellen-85/rinkeltijd-voicemail-instellen-14390/index2.html



Gepoogd om mijn voicemail vrij snel te laten "opmenen". 15 seconden is genoeg tijd voor mij.



Maar nu gaat de telefoon inderdaad vrij snel niet meer over. Maar als je de voicemail zou moeten krijgen wordt de verbinding verbroken. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.



Dus concreet gezegd; De voicemail staat aan, maar als beller krijg je hem niet.



Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Hoi noSunny, welkom op ons forum :)



De manier die hierboven in dit topic genoemd wordt was 'vroeger' een omweggetje om je rinkeltijd aan te passen. Door wat aanpassingen op netwerkniveau is dit helaas niet meer mogelijk.



Wel apart dat nu je voicemail helemaal niet meer bereikbaar is 😕

Zou je eens willen proberen je voicemail uit (12339) te zetten en vervolgens weer aan (12331) te zetten?
Yihaa! Bedankt Ernst!! Hij werkt weer!



Maar de hamvraag is nu: kan ik ook weer de tijd verkorten dat hij overgaat? 🙂
Hoi noSunny,



Goed om te horen dat de tip van -Ernst geholpen heeft 🙂



Helaas is het niet mogelijk om de doorschakeltijd van je voicemail aan te passen. Dat kan niet gewijzigd worden.



Weet je zo voldoende?
Helemaal goed Ali! dank voor je bericht!
Moet je 0031 niet als +31 typen? 
Hoi Raytje,



Goede suggestie, maar nee, ook dan is het niet meer mogelijk.

Er is waarschijnlijk gewoon iets veranderd aan de structuur van het netwerk, waardoor deze code geen effect meer heeft. Mocht er een alternatief komen, dan zetten we dat natuurlijk meteen op het forum 🙂



Groetjes,

Charlene
Heb er zelf geen last van maar voor klanten die dat wel ervaren snap ik dat het knap lastig is. 



Gr. Ray
Hi Raytje,



De te korte rinkeltijd die ervaren wordt, komt meestal door een trage telefoon.

Klinkt gek, weet ik. Alleen worden (oudere) smartphones vaak te weinig geüpdatet waardoor de software trager wordt. Het duurt dan langer voordat de telefoon het inkomende gesprek verwerkt naar een ringtone en het gesprek opgenomen kan worden.



Het kan dus ook zo zijn dat het voor de beller lang lijkt te duren voordat er opgenomen wordt, terwijl je gebelde in dit geval denkt direct op te nemen.

Het is beter de oorzaak aan te pakken (telefoon) dan het gevolg (rinkeltijd) ;)

Voor de geïnteresseerden onder ons staat hier een blogpost hoe je van je smartphone weer een snelheidsmonster kun maken.
Hi Raytje,



De te korte rinkeltijd die ervaren wordt, komt meestal door een trage telefoon.

Klinkt gek, weet ik. Alleen worden (oudere) smartphones vaak te weinig geüpdatet waardoor de software trager wordt. Het duurt dan langer voordat de telefoon het inkomende gesprek verwerkt naar een ringtone en het gesprek opgenomen kan worden.



Het kan dus ook zo zijn dat het voor de beller lang lijkt te duren voordat er opgenomen wordt, terwijl je gebelde in dit geval denkt direct op te nemen.

Het is beter de oorzaak aan te pakken (telefoon) dan het gevolg (rinkeltijd) ;)

Voor de geïnteresseerden onder ons staat https://"https://www.simyo.nl/blog/maak-van-je-iphone-en-android-smartphone-een-snelheidsmonster/".





Ik zal er eens naar kijken hoewel ik VM uit heb staan. Ik heb een budget telefoon en als ie sneller kan graag.. Krijg namelijk inderdaad wel is opmerkingen dat het zo lang duurt voor ik opneem terwijl ie bij mij 1 a 2 over is gegaan. 
Het zou leuk zijn als je ons laat weten wat het resultaat is 🙂

Reageer