Skip to main content
Momenteel verblijf ik in verband met studie in Zuid-Korea en hier heb ik voor het eerst van ringback tones gehoord. Wanneer je iemand belt hoor je standaard een toon zodat je weet dat de telefoon over gaat, dat piep geluid. Hier in Zuid-Korea heeft iedereen echter de optie om dit piepgeluid te vervangen met wat men dan ook maar wil, vooral muziek. Dit is echt heel grappig en leuk om te horen, aangezien iedereen een persoonlijk melodietje heeft.



Nu was mijn vraag of dat hier in Nederland ook mogelijk is. Zo ja, hoe kan men dit instellen. Zo nee, hoe komt het dat dat in Nederland niet aangeboden wordt?



Bedankt voor het bekijken van mijn vraag.
Hoi Lemonaam.



Wanneer je bedoelt een beltoon/ringtoon dan is dat mogelijk.

Smartphone....(er van uit gaande dat de meesten hetzelfde werken)

Ga naar mp3 speler, selecteer het liedje van keuze.

Linkertoets op telefoon, en dan instellen als beltoon.



Groet,

Friesian



Is het duidelijk?
Dat is helaas niet wat ik bedoel.



Ik heb het over wanneer je iemand belt dan hoor je in Nederland, totdat die persoon de telefoon opneemt, een pieptoon met pauzeintervallen. Hier in Zuid-Korea kunnen mensen deze pieptoon vervangen door een liedje of muziek naar eigen keuze.



Mijn vraag was of dat in Nederland ook gedaan kon worden.
Hoi Lemonaam,



Wat leuk dat je met dit idee op het forum komt 🙂



Het idee kwam me ergens al bekend voor. Heb het een beetje onderzocht en ik zie dat we dit al hebben gehad in Nederland. Zoals je hier kunt lezen is dit zo'n 10 jaar geleden geprobeerd, maar niet echt van de grond gekomen. Ik kan mij nog herinneren dat mijn vader dit destijds bij Orange Nederland had ingesteld maar van erg slechte kwaliteit was (praktisch onverstaanbaar). Omdat in Zuid-Korea de technische ontwikkelingen sneller gaan op gebied van telefonie, bellen ze met momenteel met HD-voice. Dit is bellen over het 4G netwerk. Hierdoor wordt de spraak kwaliteit super en misschien de muziek ook wat beter verstaanbaar door 🙂



Het is volgens mij beter dat we afwachten totdat dit beschikbaar is op het KPN netwerk voordat we dit fenomeen terug laten komen. Lijkt je ook niet? 😉
Hoi Tiury,



Wat interessant om te lezen! Enig idee wanneer het bellen met HD-voice ook in Nederland van start zal gaan? Momenteel is 4G net langzaam aan van de grond gekomen toch?



Haha, ik ben benieuwd wanneer dit in Nederland een feit is. Grappig om te zien dat andere landen op dit gebied dus zo ver op ons voor liggen.





Hoi Lemonaam,



Wat leuk dat je met dit idee op het forum komt :)



Het idee kwam me ergens al bekend voor. Heb het een beetje onderzocht en ik zie dat we dit al hebben gehad in Nederland. Zoals je hier kunt lezen is dit zo'n 10 jaar geleden geprobeerd, maar niet echt van de grond gekomen. Ik kan mij nog herinneren dat mijn vader dit destijds bij Orange Nederland had ingesteld maar van erg slechte kwaliteit was (praktisch onverstaanbaar). Omdat in Zuid-Korea de technische ontwikkelingen sneller gaan op gebied van telefonie, bellen ze met momenteel met HD-voice. Dit is bellen over het 4G netwerk. Hierdoor wordt de spraak kwaliteit super en misschien de muziek ook wat beter verstaanbaar door :)



Het is volgens mij beter dat we afwachten totdat dit beschikbaar is op het KPN netwerk voordat we dit fenomeen terug laten komen. Lijkt je ook niet? ;)


Hoi Lemonaam,



Dit heb ik even voor je moeten opzoeken en het laatste wat ik als persbericht zie (juli 2013) is dat het in 2015 in gebruik genomen gaat worden. KPN is hier nog mee aan het testen en de voordelen en nadelen aan het bekijken. Ik denk dat je dit in de media niet te missen is op het moment dat dit gelanceerd gaat worden 🙂



Als het zover is zal ik het ook hier plaatsen voor je 🙂 Mocht je zelf nog iets ontdekken in de tussentijd hoor ik het graag van je!

Reageer