Skip to main content
Geachte heer/ mevrouw,



Bij het afsluiten van een nieuw abbonement vraagt u voor het behouden van het mobiele nummer de simkaart cijfercombinatie.

In het formulier geeft u aan dat het maximaal 18 karakters mogen zijn maar het nummer bestaat uit 19 karakters.



Hoe kan ik dit het beste invullen?
Hoi jmrodenburg,



De aanvraag nummerbehoud bij Rabomobiel zorgt voor wat ingewikkelde situaties afgelopen tijd. Rabomobiel is nog niet zo lang geleden overgenomen door KPN. Zoals ik heb begrepen heb je een nieuw simkaartnummer ontvangen van KPN tijdens de overname. Wat je moest doen om de aanvraag te laten slagen is:



-Je kiest als provider: KPN/HI.

-Vervolgens vul je het 8-cijferige simkaartnummer in die je van KPN hebt ontvangen.



Je ontvangt daarna binnen 4 werkdagen een bevestiging per e-mail. Hou deze mail goed in de gaten, het kan zijn dat KPN aanvullende gegevens nodig heeft.



Ik hoor heel graag van je of het gelukt is met de aanvraag 🙂!
Mijn verzoek voor nummerportering is ook afgewezen door de oude provider ivm verkeerd SIM kaartnummer/telefoonnummer. Ik heb bij mijn vorige provider Rabomobiel mijn SIM kaartnummer gecheckt en gecontroleerd of dit overeenkomt met het nummer op de SIM kaart en mijn telefoonnummer. Dit is inderdaad het geval. Ik heb vervolgens gecontroleerd of ik het nummer bij mijn aanvraag foutief heb ingegeven. Dit blijkt niet het geval. Alleen worden slechts de eerste 8 cijfers gevraagd ipv de volledige 18 cijfers. Ik heb een nieuw verzoek ingediend maar nu met het volledige nummer. Ik krijg echter geen bevestiging dat mijn nieuwe verzoek is ontvangen en in behandeling genomen is. Het ticketnummer van mijn nieuwe aanvraag is 863605. Kunt U mij aub een bevestiging sturen dat mijn de nummerportering in behandeling is.
Hoi kluijtmans, welkom op het Simyo forum!



Behalve dat je hierover gemaild hebt, zie ik dat je ook via Mijn Simyo een nieuwe aanvraag met een ander simkaartnummer hebt ingevuld.

Nu heb je dáár nog geen reactie op gekregen, maar ik kan al wel een tipje van de sluier oplichten; je zult daar geen afwijzing op krijgen 😉

Reageer