Skip to main content

Ik heb een iPhone 15 pro en van mijn huidige nummer een whatsapp business variant gemaakt, nu met dual sim een eSim erbij die ik prive wil gebruiken. Abonnement bij jullie afgesloten met nummerbehoud (van een nieuw prepaid nummer).

Nu wil ik whatsapp installeren maar het lukt mij niet om dit op mijn nieuwe nummer te doen.
Ik krijg de melding “Sms verzenden naar uw nummer is mislukt. Controleer uw nummer en probeer het opnieuw over 1 uur”. Ook spraakoproep zelfde probleem.

Al uren op internet gezocht naar oplossingen en vrijwel alles geprobeerd maar niks werkt. (andere sim uit, 4G aan en uit, wifi aan en uit, VPN geprobeerd, opnieuw herstarten etc. en in alle mogelijke volgordes).
De support van whatsapp is beroerd, die wijzen uiteindelijk naar de provider, en wat ik hier zo’n beetje lees is dat dit als een whatsapp probleem wordt aangemerkt.

Nu heb ik het op een andere telefoon geprobeerd en daar krijg ik exact het zelfde probleem.
Als ik mijn tijdelijke nummer probeer van Simyo (voordat het nummerbehoud gelukt was), krijg ik geen foutmelding (maar ontvang uiteraard die sms’jes niet meer).

Bellen en sms’n gaat trouwens prima met mijn nieuwe nummer en simyo.

Drama dit, ik heb mijn oude privenummer al omgedopeld naar een zakelijk en heb nu prive geen whatsapp.

Wie heeft hier ervaring mee en hopelijk de oplossing? Is er wellicht iets fout nog bij de provider gezien tijdelijk nummer geen probleem geeft maar nieuwe nummer wel?

Op mijn whatsappberichtje naar jullie helaas nog geen reactie gehad, hopelijk hjier op het forum een oplossing en gelijk voor andere met zelfde probleem ook de oplossing.

Hoi @Niels104,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het installeren van whatsapp niet lukt.

Ik zie niks geks terug op je aansluiting. Deze is gewoon actief. Er zijn eerder klanten geweest die geen sms code binnen kregen tijdens het verifiëren op whatsapp.

Dit bleek echter na contact met de Whatsapp helpdesk opgelost te zijn. Het probleem ligt dus daar ergens. Ik adviseer toch echt even contact op te nemen met de Whatsapp helpdesk.

Groetjes,
Ashley 

Precies hetzelfde probleem, en kastje naar de muur reactie. 🙁

Hi @Perron,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je hetzelfde probleem hebt!

Zoals mijn collega @Ashley heeft aangegeven kun je het beste contact opnemen met Whatsapp zelf. In dit topic van een tijdje geleden kun je ook zien dat een andere klant met hetzelfde probleem het heeft op kunnen lossen met de helpdesk van Whatsapp. Ik raad aan om nogmaals contact op te nemen met Whatsapp hiervoor, wij kunnen je hier helaas niet verder mee helpen. ☹️

Succes!!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer