Skip to main content
Hallo,



Ik heb 2 problemen met de smsjes:



1. Laatst moest ik iemand in Nigeria een sms sturen, op mijn factuur staat 2x dat de sms in rekening is gebracht, echter toen ik de sms wilde versturen kreeg ik steeds de melding: sms niet verzonden! De desbetreffende persoon heeft dan ook niets ontvangen, wel heb ik voor de smsjes betaald!



2. Ik ben bezig met mijn theorie examen voor rijbewijs B, op internet bij verschillende websites heb ik smsjes verstuurd om codes te ontvangen zodat ik proefexamens kon doen, echter geen enkele keer  heb ik de code ontvangen, ook voor de verifictaie van mijn google account krijg ik opeens geen codes meer door per sms. Ik heb contact opgenomen met de aanbieders en ze kunnen wel steeds zien dat ik een sms heb verzonden maar op de een of andere manier ontvang ik geen bericht terug... Hoe kan dit?



Kunt u mij helpen bij deze 2 problemen?



BVD!
Hallo,



Ik heb 2 problemen met de smsjes:



1. Laatst moest ik iemand in Nigeria een sms sturen, op mijn factuur staat 2x dat de sms in rekening is gebracht, echter toen ik de sms wilde versturen kreeg ik steeds de melding: sms niet verzonden! De desbetreffende persoon heeft dan ook niets ontvangen, wel heb ik voor de smsjes betaald!



2. Ik ben bezig met mijn theorie examen voor rijbewijs B, op internet bij verschillende websites heb ik smsjes verstuurd om codes te ontvangen zodat ik proefexamens kon doen, echter geen enkele keer  heb ik de code ontvangen, ook voor de verifictaie van mijn google account krijg ik opeens geen codes meer door per sms. Ik heb contact opgenomen met de aanbieders en ze kunnen wel steeds zien dat ik een sms heb verzonden maar op de een of andere manier ontvang ik geen bericht terug... Hoe kan dit?



Kunt u mij helpen bij deze 2 problemen?



BVD!




Hoi Mieke747,



Welkom op het forum! :)



1. Wat verwarrend. Ondanks de melding van je telefoon zijn je berichten wel verstuurd over het netwerk. Anders kon je simkaart ze niet registreren en op de factuur zetten. Een bericht werd om 9.24 uur geregistreerd en het tweede om 9.25 uur. Heb je al eens geprobeerd om met de simnkaart in een ander toestel naar het buitenland te sms'en? Ik ben benieuwd of je dan dezelfde melding krijgt.



2. Voor Simyo abonnementen zijn sms-betaaldiensten geblokkeerd. Je kunt dus geen smsjes versturen of ontvangen waar (extra) kosten voor gerekend worden. Waarschijnlijk worden die codes in een betaal-sms verstuurd, en komen ze daarom niet binnen. Die blokkade is helaas niet te verwijderen.



Groetjes,

Charlene
Bedankt voor je duidelijke antwoord! 



het klopt dat ik de smsjes rond die tijd heb verzonde. Ik kan het helaas niet met een ander toestel toesten, maar ik heb een Samsung galaxy SIII, heeft het daar mee te maken?



En waarom zijn dit soort betaaldiensten standaard geblokkeerd? 
Bedankt voor je duidelijke antwoord! 



het klopt dat ik de smsjes rond die tijd heb verzonde. Ik kan het helaas niet met een ander toestel toesten, maar ik heb een Samsung galaxy SIII, heeft het daar mee te maken?



En waarom zijn dit soort betaaldiensten standaard geblokkeerd? 




Hoi Mieke474,



In het verleden hebben we hele nare ervaringen met diensten die erg dure berichtjes blijven sturen. Rekeningen van klanten liepen daardoor erg hoog op soms, wat bijna niet te stoppen was. Wij hebben toen gekozen voor een algehele blokkade.



Je toestel heeft de berichtjes wel verzonden, anders waren ze niet geregistreerd. Dat ze niet aangekomen zijn kan te maken hebben met de ontvangende provider. Of de communicatie tussen de netwerken. Ik denk niet dat het aan je toestel ligt :)

Wie weet was het gewoon een kwestie van bereik aan de ontvangende kant.



Ik hoop dat je berichtjes voortaan wel ontvangen worden, en laat het anders hier weten, dan zoeken we samen verder.



Groetjes,

Charlene

Reageer